Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie handle?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tænkt mig, at begynde at handle med aktier dagligt det man kalder daytrade. jeg har i langtid tænkt mig at gøre det men det e først nu jeg har fået lavet et lille budget sat sammen. til mit investere eventyr :)

Men hvordan gør man det at handle dagligt med aktier uden at ringe ti banken ?

Er der et program man skal have ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Enten gør du det over netbank, eller også over en "handelsplatform" som Nordnet :)

Du er velkommen til at sende en pm, hvis du vil vide mere :)

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal du også være forberedt på daytrading, det kan være ret råt afhængig af hvor du kaster pengene hen :) Jeg bruger selv etrade/saxo, det fungerer fint.

Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Du skriver at du vil starte med at daytrade aktier, nu er mit spørgsmål hvorfor du ikke overvejer valutahandel?

 

Valutahandel er det største finansielle marked i verden, med en helt uovertruffen likviditet og omsætning.

 

Med de mange handelsplatforme og retail forex brokere er det blevet meget nemmere og ikke mindst meget billigere at handle valuta.

 

Vi har i årenes løb hjulpet mange mennesker igang med at handle valuta på en ansvarlig og sikker måde.

 

Hvis du ønsker at vide mere er vi altid til rådighed.

Udover det så holder vi også et foredrag i samarbejde  med Dansk aktionærforening i København på Dragør Strandhotel.

Tidspunkt: Torsdag 28. oktober 2010 klokken 17:00 til 19:00 - Efter mødet er der mulighed for at spise på stedet.

Hvis du har mulighed for at kigge forbi københavn, så håber vi selvfølgelig at du syntes dette kunne være interessant.

Du kan tilmelde dig på følgende link:

 

http://www.shareholders.dk/tilmeldbestil/arrangementer.aspx

 

Eller ved at skrive til os.

Hvis du har nogen spørgsmål må du endelig ringe eller skrive.

Alt om forex (valutahandel) - Se også vores managed account program

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, jeg har ret meget imod disse indlæg hvor folk tilbyder/sælger en alternativ investeringsform end det som trådstarteren spørger om. Så lad mig da høre hvad der er så fantastisk ved valutainvestering? (Udover bare fyld som god likviditet der ikke siger en pind om det) Daytrading må da trods alt have ret god likviditet og omsætning også :)

 

Derudover har jeg meget imod Dansk Aktionærforening, da jeg var medlem der synes jeg virkelig der blev talt til fårene og ikke noget som helst fornuftig tanke (blot sælg når markedet sæger og køb når markedet køber). Det var aldeles ubrugeligt for mig, dog kan det være fordi jeg har en langt mere konservativ holdning til investering.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha. Valutahandel... Det mener du ikke seriøst? Shit der er mange penge i det marked, men hvor kan tilfældighederne også styre det fuldstændigt. Glem det.

Aktier - Lidt bedre. Etrade kan varmt anbefales. Det bruger jeg selv, og har altid været tilfreds med dem. Dog er "daytrading" ikke en "sport" jeg ville starte ud med. Har du forsøgt dig med nogle virtuelle handler først? F.eks. et aktiespil eller lignende?

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes aktiespil er urealistisk scenarie. Dem der vinder tør ofte aldrig være på det rigtige markede og det siger jo så lidt om hvad de har lært :)

 

Invester en sum penge du tør miste 100%, og afprøv med det. Når du har dine egne penge i spil så tvinger du dig selv til at gå i dybden og forstå markedet på en helt anden måde end med aktiespil. Det vil være dine lærepenge, og du vil få rigtig meget ud af det. Men aldrig lad dine investeringer bindes af følelser (penge som du egentlig ikke har råd til at miste).

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Te-manden:

Hej,

Jeg har tænkt mig, at begynde at handle med aktier dagligt det man kalder daytrade. jeg har i langtid tænkt mig at gøre det men det e først nu jeg har fået lavet et lille budget sat sammen. til mit investere eventyr :)

Men hvordan gør man det at handle dagligt med aktier uden at ringe ti banken ?

Er der et program man skal have ?

Det du bør gøre, er at vælge en platform fx Nordnet, E-trade eller Saxo (som nævnt tidligere).

Derefter simulerer du handler i en forudbestemt tidsperiode. Gerne for rigtige penge, men små beløb. Dvs handelsomkostninger bliver forholdsmæssigt høje. Men det er penge givet rigtig godt ud. Du får lavet rigtige handler og lærer mekanismerne ved at lægge ordre ind, stop loss, take profit osv. Noter dit tab/din gevinst og analyser lidt på det.

Når du føler dig klar, ja, så er det jo bare go for it. Senere kan du også meget nemmere vælge handelsplatform, da du så ved havd du har behov for.

mvh

Christian

 

 

Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan,

Det kan være at ham der startede tråden syntes at det er i orden, at blive gjort opmærksom på at der findes et reelt alternativ til at daytrade aktier, selvom du er modstander af det?

Der er et antal fordele ved at handle valuta i forhold til aktier;

  • En likviditet der er mange gange større end aktiehandlen, bastant meget større!
  • Mindre omkostninger
  • 24 timers åben fra søndag aften til fredag aften
  • Indbygget mulighed for at gå både long og short i markedet
  • En valuta kan aldrig blive "0" værd det kan en aktie

Iøvrigt vidner din bemærkning om likviditet om, at du aldrig har ligget i dårlig position, du ikke har kunne komme ud af, fordi der ikke var likviditet til det.

Jeg siger ikke at valutahandel er guld og grønne skove, men blot et godt alternativ eller supplement til andre investeringsformer. Og hvis man taler om daytrading, så er det helt sikkert at valutahandel er et rigtig godt alternativ, hvilket vi også oplever ved at mange aktie daytraders bytter aktierne ud med valuta.

Alt om forex (valutahandel) - Se også vores managed account program

Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune,

hvorfor siger du glem det?

Det er en af de utallige fordomme vi har hørt igennem de seneste mange år, at det styres af tilfældigheder. Der er ikke flere tilfældigheder i valutamarkedet end der er i aktiemarkederne, det er nemlig de samme mekanismer der styrer begge markeder.

Vi har oplevet en masse der var rigtig gode på demo konti og i aktiespil, men når der kom rigtige penge på bordet, så faldt de helt bag af dansen.

Det smarteste ville være hvis man kunne begynde med en lille indsats, det er et problem med aktier på grund af omkostningerne.

Med valuta kan man handle i ganske små lots med omkostninger der er så små at man praktisk ikke lægger mærke til det, derfor er det meget nemmere at starte med at handle, i det små, med valuta.

Alt om forex (valutahandel) - Se også vores managed account program

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)