Gode indlæg. Det er fedt at læse om så mange syn på aktier og investeringer.
Mange mener åbentbart at jeg er helt gal på den, når jeg fraråder at starte ud med valutahandel, så det er vel på sin plads at jeg forklarer mig. Først skal det siges, at det jo er, som vi kan se i tråden, meget forskelligt hvordan man forholder sig til aktier og valutahandel.
Jeg er enig med mange af jer i, at valutahandel kan være et fint alternativ til aktier. Dog er det et kæmpe marked, og det er betydeligt mere besværligt at overskue valutamarkedet end nogle virksomheder i en bestemt branche. Jeg er heller ikke fortaler for, at man springer ud i aktier, uden at have prøvet det i en form for "test" først, hvor man ikke risikerer at tabe penge på det. Der findes en del aktiespil på nettet, man kan forsøge sig med.
Desuden er det tilnærmelsesvist umuligt, at have indflydelse på valutakurser, og der er mange ukendte faktorer involveret i valutakursers opførsel. Dette gør det, for mig, til en spekulation, og ikke en investering.
Det var mit syn på det, og jeg glæder mig til at følge udviklingen i tråden, så vi kan få nogle gode råd om "at starte med aktiehandel" på bordet.