Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie handle?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100 % enig med dig Thomas!

Den største udfordring er at den uerfarne kan ha' store problemer med gearingen...

mvh

Christian

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:47

Ja, men gearingen er man jo selv herre over.

Det er ikke markedet der er farligt, men dem der bruger det :-)

Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 22:55

Rune Jensen:

Ha. Valutahandel... Det mener du ikke seriøst? Shit der er mange penge i det marked, men hvor kan tilfældighederne også styre det fuldstændigt. Glem det.

Hold op for en svada!

Jeg fristes til at spørge dig om du overhovedet ved noget om valutahandel?

Det er lidt nedslående at man bare farer op overfor et godt alternativ til de gængse investerings og handelsmuligheder, uden at forholde sig til kendsgerninger.

Valutamarkedet er ikke spor "hokus pokus", det er et godt alternativ til aktierne, og det er meget større og mere anvendt i udlandet end det er her i Danmark, vi er simpelthen, som sædvane, 10 år bagud!

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 22:57

John:

Ja, men gearingen er man jo selv herre over.

Det er ikke markedet der er farligt, men dem der bruger det :-)

Præcis! Og derfor er det voldsomt at lægge ud med, hvis man aldrig har investeret før..

Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 23:02

Vitality Source:

Præcis! Og derfor er det voldsomt at lægge ud med, hvis man aldrig har investeret før..

Jo, men så kan man jo bare starte i nogle små lots, som Thomas skriver, så er det jo ikke så farligt.

I dag kan man få lots helt ned i 1K, så alle kan altså være med, og omkostningerne er jo det helt store positive forskel for valutahandel.

Jeg har selv handlet nogle år, og idag kunne jeg da slet ikke tænke mig at gå tilbage til aktierne.

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 23:06

Det er rigtig nok, og jeg vil heller aldrig selv handle aktier ifht valuta.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 23:21

Tak for et uddybbende svar Tomas. Jeg har ikke noget imod valutainvestering overhovedet, den første post du skrev var bare alt for salgspræget til jeg synes det overhovedet ville hjælpe trådstarteren når han nu bare er interesseret i daytrading (aktier). Mht likviditet så er jeg også rimelig konservativt og køre med en god risikostyring så jeg holder mig over vande :)

Man kan debattere futures vs aktier, vs obligationer vs valuta, vs råstoffer i en uendelighed, det er bare hvad ens temperament og interesse ligger i. Slet ikke det jeg går ind i her, kun at jeg ikke syntes dit indlæg bidrog til noget.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 11:12

Gode indlæg. Det er fedt at læse om så mange syn på aktier og investeringer.

Mange mener åbentbart at jeg er helt gal på den, når jeg fraråder at starte ud med valutahandel, så det er vel på sin plads at jeg forklarer mig. Først skal det siges, at det jo er, som vi kan se i tråden, meget forskelligt hvordan man forholder sig til aktier og valutahandel.

Jeg er enig med mange af jer i, at valutahandel kan være et fint alternativ til aktier. Dog er det et kæmpe marked, og det er betydeligt mere besværligt at overskue valutamarkedet end nogle virksomheder i en bestemt branche. Jeg er heller ikke fortaler for, at man springer ud i aktier, uden at have prøvet det i en form for "test" først, hvor man ikke risikerer at tabe penge på det. Der findes en del aktiespil på nettet, man kan forsøge sig med.

Desuden er det tilnærmelsesvist umuligt, at have indflydelse på valutakurser, og der er mange ukendte faktorer involveret i valutakursers opførsel. Dette gør det, for mig, til en spekulation, og ikke en investering.

Det var mit syn på det, og jeg glæder mig til at følge udviklingen i tråden, så vi kan få nogle gode råd om "at starte med aktiehandel" på bordet.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:45

Hej Thomas

Valuta er da absolut også en investeringsmulighed - jeg synes bare ikke det egner sig specielt godt for amatører.  Det er et vanskeligt marked at følge med i for udeforstående, som så må forlade sig på rådgivning af enkeltpersoner.

Du har også ofte meget store udsving - specielt i de tyndt besatte markeder, som ofte jagter stop loss.

Senest under finanskrisen, så vi også hvordan spreads pludselig bliver kraftigt udvidet - og så kan det pludselig være vanskeligt at komme ud af sin possision.

Store summer kan hurtigt blive tjent - og tabt.

Det kan de selvfølgelig også i aktiemarkedet - men der er flere store aktører med som spillere iforhold til valutamarkedet.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:15

Te-manden:

Hej,

Jeg har tænkt mig, at begynde at handle med aktier dagligt det man kalder daytrade. jeg har i langtid tænkt mig at gøre det men det e først nu jeg har fået lavet et lille budget sat sammen. til mit investere eventyr :)

Men hvordan gør man det at handle dagligt med aktier uden at ringe ti banken ?

Er der et program man skal have ?

Din uge alder taget i betragtning, skal du ikke lægge din tid eller penge i at handle med værdipapirer - ihvertfald ikke som daytrader. Jeg har selv gjort det på fuldtid og har succes med det. Dog når jeg ser mig tilbage, så skulle jeg nok have startet mit eget iværksættereventyr noget før, da afkastet på at være iværksætter, er større + at man har en skaber rolle - og den begynder man at savne når man har daytraded længe nok.

Håber det kan bruges.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)