Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet udbyderen Whaoo ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har haft Waoo igennem www.trefor.dk men valgte at opsige abonnementet da der igennem 2 år var store problemer. Deres internet fungere rimeligt MEN Deres administration og kundeservice er helt skidt.

I starten kunne man sidde i kø på telefon i op til en time og opgav man for derefter at skrive en mail, så fik man nogengange svar 14 dage efter... Det skal dog siges at det er blevet lidt bedre. Vi har gentagne gange, fået forkerte regninger med bl.a. dobbelt fakturaering af produkter og til trods for at vi har opsagt vores aftale med trefor, bliver de ved med at sende regning på abonnement. Denne gang har jeg personligt været ude på DEres hovedkontor 4 gange, for at forklarer dem problemet og De lover at det bliver rettet, men indtil videre er der ikke sket noget :-(

Det er på godt jysk rigtig træls at skulle bruge så megen tid og energi, på noget der burde fungere. Alle laver fejl og det skal der også være plads til, men den samme fejl på 4 faktura og at man bliver lovet at nu har De styr på det. Puha det er belastende...

Sammenlagt har jeg nok brugt en 2 ugers arbejdstid på at ringe (og sidde på vent i kundeservice) skrive mails. Kører ind til hovedkontoret i Kolding (20 km hver vej)

På 2 år har  De skiftet vores boks 3 gange, for så at finde ud af, at vi var koblet sammen med en anden husstand i hovedskabet som står et eller andet sted herude i området. Da De gravede kabler ned i området, gravede de samtidig vores "gamle" kabler over, som vi på daværende tidspunkt havde tv og internet igennem. Det gjorde De 3 gange og 2 af gangene samme sted.... Så kunne vi så ellers vente på at Dem som ejer de gamle kabler kunne få tid til, at komme og rep dem.

Jeg tror at jeg kunne blive ved, men det er der vist ingen grund til :-) Jeg ser rødt og bliver rasende, når jeg ser navnet trefor. Vi har været ekstrem uheldige og i dette område har der været mange problemer. Dog kender jeg også andre, hvor det kører fint... Lige bortset fra Deres regninger, som ofte er forkerte.

Mvh Kim

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:27

Kim Westphal Andersen:

Vi har haft Waoo igennem www.trefor.dk men valgte at opsige abonnementet da der igennem 2 år var store problemer. Deres internet fungere rimeligt MEN Deres administration og kundeservice er helt skidt.

I starten kunne man sidde i kø på telefon i op til en time og opgav man for derefter at skrive en mail, så fik man nogengange svar 14 dage efter... Det skal dog siges at det er blevet lidt bedre. Vi har gentagne gange, fået forkerte regninger med bl.a. dobbelt fakturaering af produkter og til trods for at vi har opsagt vores aftale med trefor, bliver de ved med at sende regning på abonnement. Denne gang har jeg personligt været ude på DEres hovedkontor 4 gange, for at forklarer dem problemet og De lover at det bliver rettet, men indtil videre er der ikke sket noget :-(

Det er på godt jysk rigtig træls at skulle bruge så megen tid og energi, på noget der burde fungere. Alle laver fejl og det skal der også være plads til, men den samme fejl på 4 faktura og at man bliver lovet at nu har De styr på det. Puha det er belastende...

Sammenlagt har jeg nok brugt en 2 ugers arbejdstid på at ringe (og sidde på vent i kundeservice) skrive mails. Kører ind til hovedkontoret i Kolding (20 km hver vej)

På 2 år har  De skiftet vores boks 3 gange, for så at finde ud af, at vi var koblet sammen med en anden husstand i hovedskabet som står et eller andet sted herude i området. Da De gravede kabler ned i området, gravede de samtidig vores "gamle" kabler over, som vi på daværende tidspunkt havde tv og internet igennem. Det gjorde De 3 gange og 2 af gangene samme sted.... Så kunne vi så ellers vente på at Dem som ejer de gamle kabler kunne få tid til, at komme og rep dem.

Jeg tror at jeg kunne blive ved, men det er der vist ingen grund til :-) Jeg ser rødt og bliver rasende, når jeg ser navnet trefor. Vi har været ekstrem uheldige og i dette område har der været mange problemer. Dog kender jeg også andre, hvor det kører fint... Lige bortset fra Deres regninger, som ofte er forkerte.

Mvh Kim

Kim det er åbenbart meget forskelligt, vi har aldrig haft problemer med Waoo, undskyldninger med dårlig kundeservice holder jo ikke en sk.. alle kan have travlt.

Forsat god søndag.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 11:15

Altså hvis man skal sidde på vent i f.eks. 30 minutter eller vente på svar pr mail i 14 dage, så synes jeg personligt at det er dårlig kundeservice. Alle kan lave fejl og have travlt, men hvis De ikke kan nå at betjene kunderne og samtidig laver de samme fejl gang på gang, så er der noget galt.

Mvh Kim

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:24

Kim Westphal Andersen:

Altså hvis man skal sidde på vent i f.eks. 30 minutter eller vente på svar pr mail i 14 dage, så synes jeg personligt at det er dårlig kundeservice. Alle kan lave fejl og have travlt, men hvis De ikke kan nå at betjene kunderne og samtidig laver de samme fejl gang på gang, så er der noget galt.

Mvh Kim

Hej Kim

Du skal tænke på at Fiber er noget forholdsvis nyt, derfor har de haft meget travlt for tiden, og jeg kan nemt forstå den lange vente tid.

Der er jo stadig mange personer der bruger surftown selv om de havde så meget nedetid så man var ved at gå i totterne på sig selv, og at de også har dårlig kundeservice, men alle firmaer har sine problemer.

Waoo fik noget forholdsvis nyt ind på sig, som de skal forholde sig til, og alt nyt tager sin tid.

- Emil

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:26

AngryBird:
John jeg tror næppe på at din hastighed hele tiden er 90/90..

På min gamle bopæl havde jeg Waoo (Tidl. profiber og i østjysk energis fibernet) - som en anden skriver, så tog det ufateligt lang tid at komme igennem til Waoo. Jeg plejede så bare at ringe til Østjysk energi i stedet, de kunne som regel finde en løsning på de fleste ting. 

Nå - men jeg har altid (de gange jeg har testet) kunnet få den hastighed jeg betalte for. Pånær en enkelt gang, men det skulle vise sig at skyldes et defekt fibermodem, det kom ihvertfald til at virke igen da det blev skiftet.

Det er umuligt at svare på om den "hele tiden" er det, for så vil man jo skulle sidde og down- eller uploade konstant.  Men de gange hvor jeg har testet, så har det aldrig været et problem at trække 90 mbit/s igennem. 

Igen, så kan man ikke suge en fil fra et tilfældigt sted eller tage en tilfældig hastighedstest og afgøre ud fra det, hvor meget man kan trække. Flere forbindelser og gerne i forskellig retning derimod er bedre til at teste hvad man kan presse igennem. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:29

AngryBird:
Du skal tænke på at Fiber er noget forholdsvis nyt, derfor har de haft meget travlt for tiden, og jeg kan nemt forstå den lange vente tid.

Den undskyldning kan man ikke blive ved med at bruge. Fiberselskaberne har trods alt eksisteret i nogle år efterhånden - de burde have fået styr på deres supportorganisation på det her tidspunkt.

Fiber er i øvrigt slet ikke en nyhed - man kan vel kun gå ud fra at de ikke ansætter en flok mennesker der skal igang med "Optical fiber for dummies" før de ved hvad de skal.

/Frands - HelpSoft ApS

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:33

Ej men helt ærligt Frands. Jeg har mange kunder hver dag som intet problem har. Og som er fuldt ud tilfredse, og her snakker vi RIGTIGT mange.

At der sidder 5 sure Aminoer og klager over at deres waoo ikke virker i det mørke, det synes jeg ikke Waoo skal have skylden for, det er jo hverken dem der graver det ned eller vedligeholder det, de er bare udbyder af forbindelsen.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 11:53

Trefor har selv gravet kablerne ned og vedligeholder dem. Hvordan det foregår hos andre udbydere af waoo ved jeg ikke

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:54

AngryBird:

Ej men helt ærligt Frands. Jeg har mange kunder hver dag som intet problem har. Og som er fuldt ud tilfredse, og her snakker vi RIGTIGT mange.

At der sidder 5 sure Aminoer og klager over at deres waoo ikke virker i det mørke, det synes jeg ikke Waoo skal have skylden for, det er jo hverken dem der graver det ned eller vedligeholder det, de er bare udbyder af forbindelsen.

Som kunde er jeg da fuldstændig ligeglad med hvordan de skruer det sammen. Jeg køber min internetforbindelse af Waoo - så skal Waoo ikke vaske sine hænder ved at pege fingre og sige "jaaamen det er ikke os!". 

Det svarer til at jeg går i Bilka og køber en barbermaskine. Når jeg så går ind for at reklamere så giver de mig en lorteservice og siger at det kan de godt tillade sig, for det er jo ikke dem der har lavet den. Det holder bare ikke. 

De gange jeg ringede til Waoo kundeservice har jeg ikke en eneste gang ventet i mindre end 20 minutter for at tale med en. Når man så kommer igennem er den meget teknisk udfordret person man får fat i som ikke kan svare på 5% af de spørgsmål man har - hvis de er bare lidt mere avancerede end "du skal genstarte din router". 

Et helt konkret eksempel: Den elendige router jeg havde fra Waoo gik fuldstændig i kage når man portscannede min internetforbindelse udefra. Hvilket er noget der sker - det kan ikke undgås. Så jeg tog fat i Waoo "teknisk" support og fik det svar, at "så måtte jeg jo lade være med at gøre det.". 

/Frands - HelpSoft ApS

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:03
Jeg er den glade ejer af en 90/90 Mbit/s fiber forbindelse fra SydEnergi.
I de 3 år jeg har haft forbindelsen, har den kun været nede i ca. 2 timer.

Forbindelsen er super stabil og lynhurtig. Latency er super lav (typisk 5 - 8 msek), hvor xDSL typisk er 4 - 8 gange højere.
En fordel ved fiber ifht. xDSL er at det ikke er afhængigt af hvor langt man befinder sig fra centralen. Da jeg før havde ADSL, kunne jeg ikke få højere hastighed end 5/1,5 Mbit/s og det var endda jævnligt ustabilt og faldt ud.

Mht. service, så har jeg altid fået hurtigt svar og hjælp.
Andre jeg kender med fiber fra SydEnergi er også super tilfredse. Det virker bare....

En anden fordel ved fiber ifht. er upload hastigheden. Det er super fedt at kunne upload film/billeder/osv. med fuld skrald.
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)