Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet udbyderen Whaoo ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg ville lige høre jer omkring internet udbyderen www.Whaoo.dk ?

-hvad synes i om det?
-har i haft nogen problemer med dem ?
-er det stabilt?

Nichlas

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:57
Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:39

aah, man skulle bare grave lidt :)
også kan man selvfølgelig ikke få det i mit område øv bøv .. 

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:13

det er okay jeg har været kunde ved dem i 10 mdr nu men de lover ikke helt hvad de lover.

jeg har betalt for en 50/50 linie men får kun en 58/45 det er ikke godt nok hvis de vil overholde hvad de lover.

mvh kai

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:23

bamsegaarden:

det er okay jeg har været kunde ved dem i 10 mdr nu men de lover ikke helt hvad de lover.

jeg har betalt for en 50/50 linie men får kun en 58/45 det er ikke godt nok hvis de vil overholde hvad de lover.

mvh kai

Mester slap nu helt af, hvis ikke 58/45 er godt nok til dig, så må jeg le. Ingen udbyder ligemeget hvor tosset du vil kan overholde hastighedsgarantien.

Waoo er nok noget af det bedste du kan få men det kræver også at du har fiber inde.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:39

Jeg har været kunde hos Profiber (nu waoo)  siden de startede med fibernettet.

I starten havde de store problemer med deres backbone ikke var tilstrækkeligt, hvilket de heldigvis fik styr på efter en del klager fra kunder, deriblandt mig.

Efterfølgende har jeg aldrig haft problemer, eller nedetid.

Jeg har haft en server kørende i 2 år uden nogle problemer eller nedetid overhovedet.

Kort og godt Waoo i Kolding og omegn (inde for Tre-for's område) kan ihvertfald godt anbefales.

Dbh Peter.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:58

AngryBird:
Mester slap nu helt af, hvis ikke 58/45 er godt nok til dig, så må jeg le. Ingen udbyder ligemeget hvor tosset du vil kan overholde hastighedsgarantien.

Det er nu ikke rigtigt. Skype-Smile
Jeg har en 90/90 fiberforbindelse via et af elselskaberne, der er med i Waoo.
Og fiberforbindelsen mere end rigeligt overholder de lovede hastigheder. Kører ofte tæt på 100mbit.

Mit ene kontors backuplinie er pt. en VDSL-forbindelse via TDC på - op til - 20/10mbit, hvilket i praksis betyder 16/8mbit. Teleselskaberne har jo travlt med at fratrække deres såkaldte "overhead", så de kan sælge deres produkter med en bedre oplyst hastighed, end de faktisk leverer. Var det sket i andre brancher, ville man risikere masser af stævninger for falsk markedsføring.

Fiberforbindelserne kører derimod fint med de lovede hastigheder.

Inden man skælder ud på leverandøren af internetforbindelsen, er det dog vigtigt, at man lige tager nogle flere faktorer med i helhedsbilledet. Når man tester up- og download skal man være klar over, at hastigheden hvorfra man downloader kan være en flaskehals. Kan serveren man henter fra kun levere 45mbit, nytter det jo ikke meget, at man har en 60mbit forbindelse.

Et godt sted at teste reelle internethastigheder, er på sitet speedtest.net. Man også hente en speedtest.net app til at teste internethastigheden på sin smartphone.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 03:44

John Nielsen:

Et godt sted at teste reelle internethastigheder, er på sitet speedtest.net. Man også hente en speedtest.net app til at teste internethastigheden på sin smartphone.

Speedtest.net er bestemt ikke bedre end så mange andre steder at teste hastighederne. Det er baseret på servere som virksomheder har valgt at stille op for at få lidt PR den vej rundt. Der kan lige så godt være en flaskehals i deres netværk som så mange andre steder. Der rigtig mange faktorer der spiller ind - specielt hvis ens forbindelse er mere end 50 mbit/s.

Helt generelt, så er det utrolig svært at sige hvor man skal måle for at bestemme om man har hastigheden man betaler for. Jeg har en 111/11 mbit/s Stofa linje. Hvis jeg tester mod Stofas egen hastighedstester, så viser den 98-105 mbit/s. Hvis jeg tester mod TDC's viser den ca. 80 mbit/s. Hvis jeg giver mig til at downloade med flere connections fra f.eks. min server der sidder i et datacenter 10 km fra hvor jeg bor, så kan jeg opnå 105-6 mbit/s. (ca. 13 mB/s).

Peering er noget værre noget. I Danmark har TDC uden tvivl den bedste peering, hvorfor f.eks. YouTube fra en 10 mbit/s TDC ADSL som regel kører bedre end YouTube fra f.eks. min 111 mbit/s stofalinje. Den simple årsag er at TDC selv har peering med Google - hvorimod jeg fra min linje skal en væsentligt længere tur ud i Telias netværk før jeg rammer Googles netværk (som ejer YouTube hvis nogen er i tvivl om hvorfor jeg snakker om Google.). 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:52

John jeg tror næppe på at din hastighed hele tiden er 90/90..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 10:22

min 15/15 trefor siger

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)