Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google registerer ikke søgeord i cachen

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er vigtigt at understrege, at der er stor forskel på kode, der i princippet er kodet rigtigt og syntax korrekt, og så kode der samlet set validerer i forhold til W3C. Det første er så absolut det vigtigste i forhold til SEO! Det sidste betyder stort set intet.

F.eks. kan der let opstå misfortolkninger af en side, hvis man glemmer at lukke tags eller begår andre mere eller mindre alvorlige kode-fejl - uanset om disse så viser sig i en browser (der som regel er ret gode til at korrigere for dårlig kode).

Man kan aldrig være 100% sikker på, hvordan en søgemaskine fortolker kode der er helt forkert, men meget ofte gør de ligesom browserne - de gætter sig lidt frem (rent algoritmisk, naturligvis) - og gætter ofte rigtigt. Men ikke hver gang.

Så ordentlig kodning er skam en god ide. Også i forhold til SEO.

Men at validere 100% i forhold til W3C er tit og ofte ikke den bedste løsning. Selv mange af Googles sites validerer ikke til W3C, fordi de ligesom os andre bliver nødt til at indgå kompromiser mellem browser og sprog kompatabilitet, brugervenlighed, hastighed osv.

Faktum er også, at en ret lille del af Nettet faktisk validerer 100% til nogen som helst W3C standarder. Også rigtig gode sites - udover Google.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:14

Tak Mikkel !

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3534
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Det er vigtigt at understrege, at der er stor forskel på kode, der i princippet er kodet rigtigt og syntax korrekt, og så kode der samlet set validerer i forhold til W3C. Det første er så absolut det vigtigste i forhold til SEO! Det sidste betyder stort set intet ....
Jeg er fuldt ud enig :) jeg bruger ordet valideret/valid kode om det at kode rigtigt uden fejl, fx som dit eksempel med tags som ikke er lukket. At det så i de fleste tilfælde (jeg har oplevet) også gør at en side er kodet korrekt i forhold til W3c / standarden, er så en anden ting. (valid/valideret er bare nemmere at forstå og ikke mindst forklare for ikke fagfolk :-))

Og ja jeg lavede for ca 1 år siden en undersøgelse som gik på hvor mange webdesigner, udviklere validere egentlig i forhold til W3c, og der fandt jeg ud af at det rent faktisk kun er 8% af dem jeg undersøgte(ca 1200) . Gad ikke mere :) Så ja det er ikke mange som laver eller har sider der validerer i forhold til W3c.

Marcel Fuursted:
så jeg glæder mig til at høre hvad Kim mener har løst det :)

Jeg mener skam stadig at det er de rettelser som har løst det, først og fremmest fordi alle sider som var cached før jeg lavede rettelserne, havde den omtalte fejl. også selvom de var blevet cached flere gange.

Forsiden var fx blevet cached flere gange før den 7, og yderligere igen den 7 før jeg lavede rettelserne, og på daværende tidspunkt var der stadig fejl i cachen. Men så cachede Google så forsiden igen efter jeg havde lavet rettelserne, og fejlen var så væk.

det er det samme scenarie på andre sider.

Men for hurtigt at fortælle kort hvad jeg gjorde. så var det i første omgang:

- fjerne fejl i koden
- fjerne "BOM" Byte Order Mark som havde sneget sig ind, uden at det rigtig har nogen grund til at være der.
- indsatte 2 headers i htaccess, en for sproget og en for charset.
- samt hastighedsoptimering (ikke meget, bare aktivering af Gzip på serveren)

det var stort set det jeg gjorde, sådan i grove træk. Vil ikke komme nærmere ind på hvilke fejl jeg har rettet da jeg rettede mange småfejl hist og pist i templatet, plugins og meget andet, og kan egentlig heller ikke huske dem alle :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:38

KTJ-Media.dk:

Hey

Jeg prøvede lige at tjekke din side for fejl i koden. Husk på at Google læser koden, forstår de den ikke prøver de at fortolke den, hvilket kan resulterer i fejl. Ligesom det jo sker i browsere.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.aktiv3.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Det vil nok være en god ide at udelukke at det er der fejlen kan ske.

Yderligere så jeg i dine headers og på siden at du ikke angiver hvilket sprog siden er på, det vil nok også være en god ide at gøre det.

Jeg siger ikke at det er altafgørende, men man må jo gøre de ting man kan, for at sikret at det i hvert fald ikke er det der gør det. I det hele taget er det en god ide at fjerne alt som kan være en forhindring for Google og for den sags skyld og brugere/browsere.

MVH Kim

Fair nok, at du ikke oplyser dem alle - det havde jeg sikkert heller ikke gidet læse hehe

Her har du bare tidligere skrevet, at det var w3 validering :) Derfor forsøger jeg at slå fast at (w3) valideret kode ikke betyder noget i forhold til indeksering, caching og ranking (som Svendsen også pointerer i hans indlæg længere oppe). Det er et godt måleredskab og er okay at følge for at optimere nogenlunde til flere browsere - men det er IKKE vidundermidlet i forhold til SEO... That's it!

Men men men... Uanset om det var tiden eller dit håndarbejde, så er hans problemer jo løst - og om ikke andet har han da fået en god støvsugning af sit website. Og det skal man ikke kimse af :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3534
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:14

Marcel Fuursted:

Fair nok, at du ikke oplyser dem alle - det havde jeg sikkert heller ikke gidet læse hehe

Hæ, nej der var også en helt del rettelser Big Smile
Marcel Fuursted:
Her har du bare tidligere skrevet, at det var w3 validering
Nej det har jeg ikke, Jeg viste (W3c's hjemmeside) for at skitserer det. (som du skriver et godt måleredskab)

Han er og bliver jo ikke en kodenørd (som os andre) og derfor er W3c en nem måde at skitserer det hurtigt på over for folk som ikke har så meget forstand på det, som jeg også har skrevet.

Yderligere skriver jeg nu også langt de fleste steder "fejl i koden".

Uanset hvad så ved Jimi hvad jeg mener efter vores lille samarbejde :)

Marcel Fuursted:
men det er IKKE vidundermidlet i forhold til SEO
Har jeg aldrig sagt at det var, jeg har sagt at fejl i koden er en af de ting man bør sørge for er iorden, da det kan have en negativ indflydelse.

Er der en risiko for en negativ indflydelse, skal risikoen også fjernes, det er min mening/erfaring at det er klart den bedste strategi.

Men lige meget som du siger, fejlen er væk nu, og jeg tror stadig på at det er mine rettelser som har gjort det. Smile

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)