Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing på facebook.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Her i nat har jeg oprettet mig inden på facebook.com fordi at jeg godt kunne tænke mig at tjene penge på det.

Har tænkt på at tilmelde mig, http://www.iqmedier.dk ,da det er det, de fleste herinde anbefaler. Jeg har bare lige et spørgsmål angående oprettelsen: for man skal blandt andet oplyse website og antal besøgende pr dag - her er jeg i tvivl om hvad jeg skal indtaste, for websiden, det er vel bare min facebook-profil, og besøgende pr dag, der kan jeg vel bare opgive som 1-20.

Før jeg går i gang med at sende anmodningen om optagelse til affiliates netværket, er der så nogen ting jeg kan sørger for at gøre for at øge mine chancer for godkendelse: har nemlig ikke gjort noget særligt ud af min profil, og har heller ikke fået nogen venner endnu, kunne forestille mig at det er lidt af en ulempe, men er nogen der har erfaringer med det?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 08:10
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:53

Hej Michael,

Primaert naar man snakker om affiliate marketing via facebook, saa menes der via facebook ads (dem du ser i hoejre side) og ikke via ens personlige profil.

Facebook ads er nok det du skal koncentrere dig om, og naevne i din ansoegning til affiliate netvaerket. Normalt er affiliate netvaerks flinke til at godkende nye affiliates der vil starte op med facebook ads og kan ofte hjaelpe dig med vaerdifulde raad og optimering til at faa stoerst afkast paa dine annoncer.

Jeg har aldrig arbejdet med iqmedier, det ser dog ud til de har nogle solide annoncoerer til det skandinaviske marked. Interessant.

Ellers kan jeg varmt anbefale "EWA Private Network", et par dygtige "super affiliates" i USA der driver et meget respekteret CPA affiliate netvaerk, primaert med fokus paa ad-buys, saasom paa facebook. De har ugentlige udbetalinger via bankoverfoersel, et kaempe udvalg af internationale kampagner, saa du kan ramme nogle af de markeder som ikke er saa konkurrence-praeget/dyre at annoncere i - for stoerst mulig afkast. Jeg har vaeret  affiliate hos dem i over at aar, betalinger kommer til tiden hver gang og de er utrolig flinke til at hjaelpe med optimering og support generelt.

Success on facebook = Keep and optimize the winners, kill the losers and never run out of ammo.

God fornoejelse med dit facebook venture :-)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 13:51

Legacy:

Primaert naar man snakker om affiliate marketing via facebook, saa menes der via facebook ads (dem du ser i hoejre side) og ikke via ens personlige profil.

Det forstår jeg ikke, her hos mig, så er både reklamer på min profilside, samt de andre sider ( grupper o.s.v ) - de ligner hinanden, og nogen af dem går igen begge steder, jeg kan ikke lige se nogen forskel på det.

Legacy:

Facebook ads er nok det du skal koncentrere dig om, og naevne i din ansoegning til affiliate netvaerket. Normalt er affiliate netvaerks flinke til at godkende nye affiliates der vil starte op med facebook ads og kan ofte hjaelpe dig med vaerdifulde raad og optimering til at faa stoerst afkast paa dine annoncer.

Så har jeg sendt en anmodning, hvor jeg blot i website feltet har nævnt "facebook ads" - så må jeg se tiden an og se om de godkender det. Det virker på mig omsonst at ens ansøgningen skal godkendes, nu hvor de reelt ikke har nogen mulighed for at vurdere indholdet / kvaliteten af mine rigtige hjemmesider.

For jeg går udfra, at hvis jeg bliver godkendt, så kan jeg også sætte deres kampagner / reklamer ind på min egen hjemmesider, eller kan de kun køres på facebook?

Skal jeg forresten passe på med at gøre det, for jeg bliver jo kun godkendt på baggrund af at kører med facebook ads.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:07

"Skal jeg forresten passe på med at gøre det, for jeg bliver jo kun godkendt på baggrund af at kører med facebook ads."

Ja. De kan se hvor de besøgende kommer fra, og jeg tror ikke de ser let på at du smider deres annoncer op steder som ikke er aftalt. Ellers havde du nok set annoncer i enhver kommentar på the internets Smile

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 14:13

IQmedier tillader kun deres kampagner på Facebook når det er via Facebook Ads (dem i højre side). At annoncere i grupper, fansider, profiler er altså ikke tilladt. Og Facebook Ads er kun tilladt hvis der på den enkelte kampagne står, at SEM er tilladt.

Læs eventuelt mit blogindlæg om hvordan man tjener penge på Facebook.

Mht. EWA Private Network, så ja. De er anerkendte og nogle skide dygtige mennesker, men for internationale affiliates er der et minimum på $1000 indtjening før penge bliver udbetalt. Så det er nok ikke det bedste sted at starte. :)

IQmedier er dog rigtig gode og har nogle gode kampagner der er ret nemme at gøre profitable på Facebook.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:26

Intetsigende:

"Skal jeg forresten passe på med at gøre det, for jeg bliver jo kun godkendt på baggrund af at kører med facebook ads."

Ja. De kan se hvor de besøgende kommer fra, og jeg tror ikke de ser let på at du smider deres annoncer op steder som ikke er aftalt. Ellers havde du nok set annoncer i enhver kommentar på the internets Smile

Mange tak for det svar, så giver det mere mening for mig.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:39

Simon Christopher Mørk Hermansen:

IQmedier tillader kun deres kampagner på Facebook når det er via Facebook Ads (dem i højre side). At annoncere i grupper, fansider, profiler er altså ikke tilladt. Og Facebook Ads er kun tilladt hvis der på den enkelte kampagne står, at SEM er tilladt.

Læs eventuelt mit blogindlæg om hvordan man tjener penge på Facebook.

Det er meget godt du nævner det, så jeg ikke dummer mig, og bliver udelukket.

Jeg læser lige hele din hjemmeside igennem her i weekenden, og mange tak fordi du deler ud af din viden, det sætter jeg stor pris på.

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Mht. EWA Private Network, så ja. De er anerkendte og nogle skide dygtige mennesker, men for internationale affiliates er der et minimum på $1000 indtjening før penge bliver udbetalt. Så det er nok ikke det bedste sted at starte. :)

IQmedier er dog rigtig gode og har nogle gode kampagner der er ret nemme at gøre profitable på Facebook.

Jeg holder mig bare til iqmedier det første halve års tid, det lyder som et godt nybegynder sted.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 19:05

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 19:28

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Jeg holder mig bare til iqmedier det første halve års tid, det lyder som et godt nybegynder sted.

Det synes jeg også det er. Du skal bare huske at udbetalingstiden er 45 dage fra måneden er gået. Dvs. de penge du tjener i oktober bliver udbetalt d. 15. december. Den udbetalingstid lader til at være en standard for de danske netværker, som de kun i få tilfælde omgår.
Så det skal man lige have med i sin plan :)

Der findes dog (amerikanske) netværker der udbetaler hver 14. dag. Jeg er meget tilfreds med Affiliate Cash Pile som jeg linker til inde på min blog (højre side), selvom det self. er rarest at arbejde med danske kampagner og danske forbrugere.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)