Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prototype

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

Er en ung mand der har fået en rigtig god ide, men søger nogen der kan hjælpe med at lave en prototype.

Nogen der kan hjælpe med dette projekt.

Venlig hilsen

Elias Malmos

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 11:33

Hej Elias

Jeg træder dig forhåbetlig ikke over tæerne ved at sige at du er umådelig kortfattet i din beskrivelse af hvad din prototype skal kunne. Lidt mere information ville være ønskelig.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 11:34

hvad går ideen ud på ?

Lad os høre noget mere :)

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 21:21

Ved godt det er meget kortfatet.

Ved bare ikke om det er smart at delle den íde man har fået med alle.

Ved ikke om du kan se hvad jeg mener, måske er jeg lidt mistroisk.

og hvis du tror du måske kan hjælpe, vil jeg da også gerne fortælle lidt om ideen.

Hilsen Elias

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:23

Taler du om et fysisk produkt eller et website?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:27

Det er lidt svært at hjælpe dig når du intet giver os. En prototype kan være hvad som helst...

Og det at være mistroisk, må du bare tage i dig, nogle gange må man hoppe ud i det...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ideen er en fyssik ting.

okay. Selve ideen ligger i at jeg hørte mange stedder fra at folk er meget træte af at når de hælder af en katon, så skvulper det og man kan hælde ved sidden af og sådan.

så  fik jeg den ide at lave en lille ting, dar gør at når man hælder mælk, så får mælken en hel lige stråle, og det er meget nemre og styre. Lyder måske lidt dumt.

Men tror faktisk der er noget i det.

Produktet jeg vil lave er meget simpelt, og nok også meget biligt at producere.

Mangler bare en der har forstand på materialer, og at fremstille en prototype,

Hilsen Elias

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 12:49

ingen ideer er dumme.

Min Oldefar, var ham der opfandt den lille dims, der gør at gamle og børn kan åbne mælkekartoner. En lille skruedims, som man skruer ned i mælkeåbningen og så hiver ud. Han nåede da at tjene en rigtig god sjat penge, inden han stillede træskoene. Men ideen var faktisk ret dum, men blev belønnet på grund af der var nok mennesker, der kendte til problemmet med at få de åndsvage mælkekartoner op.

Så jeg siger Go for it. Ummidelbart ville jeg tage fat i lære/elev på SDU (Syddansk universitet) med forstand på at få ideen ned på et papir. Husk selvfølgelig Hemmeligholdelses aftalen, inden du bare slynger din ide ud til alle og enhver. Men det kan ofte have en lige så dårlig effekt at holde kortene alt for tæt på kroppen.

Held og lykke her fra ;)

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 13:04

Mange tak.

Har jo også tegninger og sådan, men er jo mere det med materialer, og hvem man kan snakke med om en prototype.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

chop-per:
men er jo mere det med materialer, og hvem man kan snakke med om en prototype.

Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at lave lidt research på de forskellige plast typer, samt metaller.

Men tror så nok at plast må være det bedste valg. Og det kan så være sådan noget som PP, ABS eller tilsvarende, uden phthalater. Der er et par plast materialer, som der må bruges til fødevarer. Og du kan evt tjekke op på plast leverandørernes hjemmesider.....så som RIAS og Vink.

Se evt her

Derefter, så er spørgsmålet hvordan dimsen skal kunne produceres. Og her kræver det at man gøre sig klart hvor mange enheder der er snak om, og hvor meget man har til rådighed. For skal det støbes, så løber du op i en meget høj start omkostning, da støbeværktøjet ikke er billig. Mens de så efterfølgende vil blive billigere.

Er det noget bukket plast, så kan man hurtigt selv lave det derhjemme. Da det kun kræver at man varmer plasten op...det være sig thermo plast...og ikke thermo hærdende plast. Og derved kan bukke det til rette. Og holde det i spænd mens det afkøler.

Men igen, er det ekstremt svært at give mere råd, når man ikke har adgang til tegninger eller andet.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)