Jeg er sådan lidt vred/ærgerlig. Vores internetbutik med salg af kvalitetschokolader fra Summerbird har egentlig gået ok frem til september 2009. Her begynder Summerbird at sælge deres varer fra egen webshop. Hidtil har det kun været til salg i Summerbirds egne butikker i større byer, samt online hos f.eks. vores butik og naturligvis andre webbutikker. Vores salg er faldet med over 50% og vi er nu derhenne hvor det skal besluttes om vi vil pumpe flere penge i projektet når det går den forkerte vej (der var underskud på 11.000kr i 2009, da vi mistede stort set hele julesalget) Vi synes bare det er unfair af producenten at gå deres egne forhandlere i bedene, det var trods alt os "fodfolk" der var med til at give Summerbird den optur og succes. Jaja, det var også fordi det er fantastisk god chokolade :) Vi har talt med Summerbird, der er totalt afvisende overfor problematikken, - sådan lidt "det er bare ærgerligt Benny" Nogle gode input til hvad vi stiller op? Vi kan ikke sætte priserne ned, det ér forsøgt, så bliver vi straks ringet op af Summerbird og "belært" (og som jeg opfatter det, at de ikke vil levere til os, hvis vi ikke følger pirslisten
|
Super ærgeligt og virkeligt en situation, mange kan komme til at havne i. Hatten af for jeres indlæg. Jeg har ikke en løsning ud over at i kan prøve, via jeres salgsside,at vedholde kunderne ved rabatter, gimmicks, andre produkter etc. som Summerbird ikke kan tilbyde - derved tiltrækker i jeres eget kunde segment. I kunne måske, hvis i har et godt netværk, sælge andre relaterede produkter ....Held og lykke
Mvh Mille