Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unfair konkurrence? (leverandør falder forhandlere i ryggen synes jeg)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sådan lidt vred/ærgerlig. Vores internetbutik med salg af kvalitetschokolader fra Summerbird har egentlig gået ok frem til september 2009. Her begynder Summerbird at sælge deres varer fra egen webshop

Hidtil har det kun været til salg i Summerbirds egne butikker i større byer, samt online hos f.eks. vores butik og naturligvis andre webbutikker.

Vores salg er faldet med over 50% og vi er nu derhenne hvor det skal besluttes om vi vil pumpe flere penge i projektet når det går den forkerte vej (der var underskud på 11.000kr i 2009, da vi mistede stort set hele julesalget)

Vi synes bare det er unfair af producenten at gå deres egne forhandlere i bedene, det var trods alt os "fodfolk" der var med til at give Summerbird den optur og succes. Jaja, det var også fordi det er fantastisk god chokolade :)

Vi har talt med Summerbird, der er totalt afvisende overfor problematikken, - sådan lidt "det er bare ærgerligt Benny"

Nogle gode input til hvad vi stiller op? Vi kan ikke sætte priserne ned, det ér forsøgt, så bliver vi straks ringet op af Summerbird og "belært"  (og som jeg opfatter det, at de ikke vil levere til os, hvis vi ikke følger pirslisten

 

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 53
Fra  stophash.dk (MilleTek) Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Super ærgeligt og virkeligt en situation, mange kan komme til at havne i. Hatten af for jeres indlæg. Jeg har ikke en løsning ud over at i kan prøve, via jeres salgsside,at vedholde kunderne ved rabatter, gimmicks, andre produkter etc. som Summerbird ikke kan tilbyde - derved tiltrækker i jeres eget kunde segment. I kunne måske, hvis i har et godt netværk, sælge andre relaterede produkter ....Held og lykke

Mvh Mille

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er en sur situation. Jeg kan ikke fortælle jer om i skal lukke eller ej, men jeg kan give jer et par idéer.

I må ikke sænke prisen på chokoladen, men I kan gøre andre ting for at hæve den "perceived value" af jeres produkt og derved "muligvis" sikre at kunderne foretrækker at handle hos jer, da de får mere for samme penge.

Hvis jeg var jer ville jeg (og bemærk at jeg ikke ved om I gør dette i forvejen).

- gave indpakke hver gang (det koster jer muligvis et par kroner mere per pakke, men gør hele oplevelsen bedre for kunden). Hvis I allerede gør dette, så find noget endnu bedre indpakningspapir. Apple (i en helt anden boldgade) har altid gjort meget ud af deres pakker og det er en fornøjelse at åbne for at apple produkt. Læg også gerne et lille fortrykt brev med (gerne med et par ansigter af ejerne). Dette gør det mere personligt end at handle i den store "Summerbird Bilka Shop"

- alle ved at nyhedsbreve sælger, få flere lokket på jeres nyhedsbrev. I kunne fx give folk der tilmeldte sig jeres nyhedsbrev en gratis ebog med chokolade opskrifter. Dette lyder måske dyrt, men i kunne købe et "plr" (private label rights) produkt på engelsk og oversætte dette til dansk (den hurtige metode er at køre skidtet igennem google translate og så gå ind og rette til bagefter :)). Her kan I downloade en bog til den beskedne pris på 1.25$ http://www.master-resell-rights.com.lk/home-family/chocolate-and-cocoa-recipes-plr/. Pga PLR rettighederne må I gerne skrive jeres navn på. Selve leveringen af ebogen ville foregå ganske automatisk via jeres nyhedsbrevs software.

- det er altid lettere at sælge til nogen der har købt hos jer før. Kontakt kunder der har købt hos jer før og giv dem en special "tak fordi du handler hos os" rabat kode der kan bruges på næste køb (hvis jeres shop understøtter dette). På denne måde er jeres shop priser som de skal være (men i belønner de faste kunder).

- analyser jeres kunder. Er der et specielt segment dominerende? (mange unge kvinder, en bestemt landsdel). Brug evt. dette til at målrette jeres annoncering såfremt i vælger at poste flere penge i markedsføring.

Det var lige top of mind...

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke andre chokolade-mærker, der er værd at satse på? Det lyder urimeligt og jeg ved at et børnetøjsmærke er gået samme vej med kundeflugt til følge.

Michael

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hansen

Det lyder i mine øre, som en ulige kamp, det med stort sandsynlighed koster en masse penge at tage. Du er så absolut den bedste til at vurdere hvad der er bedst, men prøv lige at se disse videoér lavet af Jesper, måske de kan hjælpe dig på vej. 

Linket er til afsnit 2: http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2010/10/01/ond-cirkel.aspx

se selv nr. 1 :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er "dårlig gjort" - i gør fodarbejdet, og de høster frugten.

Jeg har faktisk oplevet nøjagtig det samme med enkelte af min produkter - uden at ville gå mere ind på det, og har derfor downscalet disse, og satser så mere på de andre/nye varer.

Kan i ikke gøre det samme ?  Der er jo masse producenter af god chokolade - og andre lækre ting.

Nu sælger jeg selv slik engros- dog ikke disse "delux varer" som i kører med, men du er velkommen til at kontakte mig, hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Et lille P.S .. Hvad laver Kattegrus på en side med lækker chokolade Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa;

Nu tog jeg lige en hurtig google for at se jeres placering mht. summerbird, og I kommer slet ikke frem på annoncer, så mon ikke det i høj grad spiller ind i forhold til det svigtende salg?

Jeg smuttede også lige ind fordi jeres side, for at se hvor afhængig I er af summerbird. og kan se I kun har 2 leverandører, og det syntes jeg umiddelbart er et spinkelt forretningsgrundlag. I gør jer utrolig sårbar overfor den midste forandring hos jeres leverandører. og det bliver også svært for en kunde at handle i jeres butik. er man ude at shoppe og svinge kortet, vil man jo gerne fylde noget i kurven. Så mit forslag til dig er hvis du vælger at fortsætte, ha' langt større udvalg i butikken og hold jeg til chokolade og slik...

jeg fik det lidt dårligt da jeg så Kattegrus, jeg har slet ikke lyst til at tænke på afføring når jeg skal købe chokolade.

Det var lige mit indspark. God weekend :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Først: Kattegrus og chokolade går ikke hånd i hånd.

Dernæst: Vores branche med børnetøj er også ramt af at forhandlerne starter egne netshops - og endda gerne konkurrerer ved eks at give gratis fragt eller andet. Personligt synes jeg man skal fokusere på sit kerneområde; i dette tilfælde engrossalget. Enhver der driver en netshop ved at det kræver oceaner af tid og markedsføringskroner.

Når det så er sagt, så kan man ikke undgå udviklingen. Det har også jeg måttet erkende. Så derfor må man kigge benhårdt på tallene i sin forretning. De varer der sælger godt satser man på, og de varer der ikke gør, køber man mindre af fremadrettet - eller fjerner helt. Så i princippet er det helt ligegyldigt om en leverandør går online - du skal kigge på dine egne tal - og købe ind derefter. Falder dit salg pga deres online salg - så vil de kunne mærke faldende salg på engrosdelen.

Derudover, så skal man aldrig satse alt på een eller få leverandører. Det er alt for risikabelt. Samme problematik som hvis man handler med aktier. Fordel din risiko. Hvad kunne gå hånd i hånd med chokolade - der er jo en hel masse der kan - så det er bare med at finde på, og evt kigge på hvad andre har fundet på som ser fornuftigt ud. Spørg jeres kunder i nyhedbrev osv. (men husk ikke at lytte til de som foreslår ting som kattegrus, gummistøvler eller hvad de ellers lige kunne bruge Wink

Held og lykke med det!

Fra Viby Sjælland
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 133
Fra  RiderShop Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hansen

Surt - at leverandøren laver sådan et stunt, men det sker desværre tit.

Jeg har ingen gode ideer ud over, hvad andre har givet, men vil da alligevel støtte jer lidt - har lagt et køb på bolcher hos jer, for ikke at støtte chokoladefabrikanten Wink

Held og lykke med kampen.

Reno

RiderShop - Online webbutik til dig som mangler kvalitets rideudstyr til fornuftige priser

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når et mærke bliver presset på salget, så gør de alt, hvad der står i deres magt, for at skaffe nyt salg...

Derfor ser du indenfor mange brancher, at mærkerne begynder at etablere webshops, hvor de sælger deres egne varer... Og det er som sådan fint nok, hvis bare de beholder en smule etik...

Jeres webshop har 2 mærker, hvilket gør jer ualmindelig sårbare overfor forandringer, og evt nye konkurrenter!
Måske I skulle forsøge at brede det lidt mere ud, så I ik er afhængig af et eller to mærker, men har flere heste at spille på...
Det er ik sidste gang, at et mærke starter en webshop, og dette er "part of the game", når man sælger mærker...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)