Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er RASENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
, nægter han at aflevere den vil du melde ham for tyveri af din bil. Da det i bund og grund er tyveri hvis han beholder den.

Den kommer du ikke så langt med for værksteder har sjovt nok ret til at tilbageholde en bil til regningen er betalt. 

Mvh

Ravn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:24

Ravn:
Den kommer du ikke så langt med for værksteder har sjovt nok ret til at tilbageholde en bil til regningen er betalt. 

Hvor står det ?

/allan

Fra Taastrup
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:37

Av en grim historie. Jeg tror desværre også at pengene er tabt.

Du kan nu kun sørge for at fortælle vidt og bredt til venner og bekendte, om det værksted forretningsmetoder.

Kim

Ekspert i digital management.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 10:42

Det lyder sku da helt hen i skoven. Især når den klonk lyd ikke var der før den kom til mekanikeren.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:43
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:57

Ravn:
Kan godt høre at du ikke tror på mig! 

Korrekt ;)

Nu er den artikel 3 år gammel, men stadig meget informativ der står nogle gode ting i den.

Burde dette ikke stå i loven et sted eller der må være en paragraf dette høre under ?

Jeg ved f. eks EL selskaberne ikke må lukke for strømmen uden rettens ord for det, men det er jo også en anden sag.

/allan

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 11:14

Normalt er det IKKE lovligt at tilbageholde, eller hente en andens genstand, uanset om den er betal. her skal man gennem fogedretten og få dem til at hente genstanden tilbage, meen  kan da se at linket siger man gerne må :S Jeg ville ringe og høre forbrugerstyrrelsen om det

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
DesignYOU:

BruunMedia:
Det er selvfølgelig ikke lovligt bare at lave noget på ens bil uden ens samtykke.

Off topic

Jeg havde engang nogle "venner" som vi boede til leje hos, vi fik lov at skylde indskuddet på 15.000kr.

En dag hvor de mente deres penge skulle betales, kom vi hjem og opdagede vores anden bil var væk, den gang lå reg. attesten i handske rummet, dette skulle vise sig at være en ret stor fejl.

Vores "venner" og udlejere havde nappet bilen, først havde de låst sig ind i vores hus som støder op til deres, her tog de bilnøglerne.

I god tro ringede jeg til politiet og fik det svar at det ikke kunne gøre noget da jeg ikke havde den reg.attest.

Så husk at gem jeres reg. attest hjemme også når i køre på værksted. Det er åbenbart lovlig at stjæle i Danmark bare man gør det på den rigtige måde.

/allan

WTF!!!! Jeg ville have brækket deres arm af dem og smaderet dem til ukendelighed!!! :-((
Fra Sønderborg
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:53

Kenn Olsen:

Man skulle vel ikke være så heldig at du er medlem af FDM? for de kan køre sådan en sag og så er  der dom for de taber. Man må ikke gå igang før kunden har fået prisen oplyst..

kenn

Mener faktisk at man kan melde sig ind i FDM EFTER en sådan sag og stadig få hjælp af deres juridiske afdeling.. Det har jeg prøvet..

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:19

Hej Ravn

Tak for dit link - men jeg synes ikke ligefrem det er særlig opmuntrende læsning :( - det er da utroligt at det er forbrugeren der har bevis byrden? Jeg synes den er lidt hård, når der står at hvis de må udfører reparationer op til bilens værdi, før de rent faktisk kan komme i fedte fadet - nu er min bil ikke den dyreste - men jeg er sikker på at de to reparationer jeg har fået lavet i år, er tæt på 50% af nuværende værdi. Men det der irreterer mig mest er at jeg ikke selv fik lov til at tage beslutningen - det kunne jo være jeg egentlig ville have haft en anden til at lave bilen, hvilket sikkert kunne have været gjort billigere. Før den første reparation var der ingen "klonk" lyde, men det var der den dag jeg kørte derfra. Nå, men nu er dette værksted under en større "kæde" så nu har jeg klaget over denne behandling, og fortalt jeg agter og gå viderer med sagen hvis ikke de af rent princip mæssige årsager erkender at værkstedet har handlet forkert, samt at jeg har krævet en dekort.

Så nu må vi se hvor denne sag ender - synes bare det er vildt at man kan køre en bil ind på et værksted, hvor aftalen er at de skal skille det ad de havde lavet tidligere for at se om de kunne finde fejlen - og så man står bagefter og må slippe over 10K blot for at få sin bil igen.

Det der bare ærgrer mig mest efter at have læst dette link er at jeg fik lov og tage en tur i bilen - her skulle jeg så bare været kørt derfra, så havde jeg iflg. loven stået meget bedre, da han jo på denne måde reelt havde udleveret den til mig, men ærlig som jeg er kørte jeg tilbage og betalte - jeg håber så min klage 30 min efter på skrift til "kæden" samt min mundlige protest ved betalingen vil tælle til min fordel.

Tak for jeres indlæg iøvrigt :)

Bendtsen

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)