Hej Ravn
Tak for dit link - men jeg synes ikke ligefrem det er særlig opmuntrende læsning :( - det er da utroligt at det er forbrugeren der har bevis byrden? Jeg synes den er lidt hård, når der står at hvis de må udfører reparationer op til bilens værdi, før de rent faktisk kan komme i fedte fadet - nu er min bil ikke den dyreste - men jeg er sikker på at de to reparationer jeg har fået lavet i år, er tæt på 50% af nuværende værdi. Men det der irreterer mig mest er at jeg ikke selv fik lov til at tage beslutningen - det kunne jo være jeg egentlig ville have haft en anden til at lave bilen, hvilket sikkert kunne have været gjort billigere. Før den første reparation var der ingen "klonk" lyde, men det var der den dag jeg kørte derfra. Nå, men nu er dette værksted under en større "kæde" så nu har jeg klaget over denne behandling, og fortalt jeg agter og gå viderer med sagen hvis ikke de af rent princip mæssige årsager erkender at værkstedet har handlet forkert, samt at jeg har krævet en dekort.
Så nu må vi se hvor denne sag ender - synes bare det er vildt at man kan køre en bil ind på et værksted, hvor aftalen er at de skal skille det ad de havde lavet tidligere for at se om de kunne finde fejlen - og så man står bagefter og må slippe over 10K blot for at få sin bil igen.
Det der bare ærgrer mig mest efter at have læst dette link er at jeg fik lov og tage en tur i bilen - her skulle jeg så bare været kørt derfra, så havde jeg iflg. loven stået meget bedre, da han jo på denne måde reelt havde udleveret den til mig, men ærlig som jeg er kørte jeg tilbage og betalte - jeg håber så min klage 30 min efter på skrift til "kæden" samt min mundlige protest ved betalingen vil tælle til min fordel.
Tak for jeres indlæg iøvrigt :)
Bendtsen