Hej Bendtsen
Først så kan jeg godt forstå at du er super ærgelig.
Men der som det springende punkt er, er hvordan du har formuleret dig, overfor mekanikeren.
JEg har skrevet det før og gør det nu igen. Man skal være varsom med at sige noget. For alt kan desværre misforståes. Og derfor er det vigtigt at det er på skrift. Sådan at der i tvivlstilfælde, ikke er noget at komme efter.
Normalt er der garanti på en reperation. Og det som der typisk er problemet, er at mange værksteder konkurrerer hårdt, og derfor kan man ikke stole, på hvad værksteder siger. Det er lige som at en kommer til mig, med noget fra min nærmeste konkurrant, og vil høre om det er i orden det de har lavet......Og forventer at jeg laver en gratis kvalitets kontrol. Den holder altså ikke.
Den eneste som kan lave denne kontrol er FDM.
På den anden side, så skal man også være varsom med at give et værksted skylden for de fejl der kan komme efterfølgende, for du har fået lavet noget i vognen, og det er det som der er aftalt, og derfor kan der tit være nogle følge defekter, som der ikke bliver lavet, men da de ikke har været omhandlet af den indgående aftale, så kan mekanikeren netop ikke lave dem.
En Bil er en kompliceret enhed, som der desværre bliver slidt ved brug. Og der er tit sådan, at roder man lidt i de bærende dele, så vil de slidtager der er blive mere synlige. Og da du egentlig ikke har skrevet hvad der er lavet, så er det svært for en som mig, at se om det skulle være forventet, med de ekstra fejl der dukker op. Eller om du har sagt god for brugte reservedele.
Selvfølgelig er det ikke iorden at få en ekstra regning, og selvfølgelig må han ikke tilbage holde bilen. Men kommer man med bål og flamme, så sætter de sig desværre også på hælene. OG så lige en ting til, laver man blogs og andet, som der er skadelig for en virksomhed, uden at man kan bevise det, så kan man blive dømt for injurier. Hvilket kan blive dyrt.
/Kenneth