Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er RASENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Bendtsen

Først så kan jeg godt forstå at du er super ærgelig.

Men der som det springende punkt er, er hvordan du har formuleret dig, overfor mekanikeren.

JEg har skrevet det før og gør det nu igen. Man skal være varsom med at sige noget. For alt kan desværre misforståes. Og derfor er det vigtigt at det er på skrift. Sådan at der i tvivlstilfælde, ikke er noget at komme efter.

Normalt er der garanti på en reperation. Og det som der typisk er problemet, er at mange værksteder konkurrerer hårdt, og derfor kan man ikke stole, på hvad værksteder siger. Det er lige som at en kommer til mig, med noget fra min nærmeste konkurrant, og vil høre om det er i orden det de har lavet......Og forventer at jeg laver en gratis kvalitets kontrol. Den holder altså ikke.

Den eneste som kan lave denne kontrol er FDM.

På den anden side, så skal man også være varsom med at give et værksted skylden for de fejl der kan komme efterfølgende, for du har fået lavet noget i vognen, og det er det som der er aftalt, og derfor kan der tit være nogle følge defekter, som der ikke bliver lavet, men da de ikke har været omhandlet af den indgående aftale, så kan mekanikeren netop ikke lave dem.

En Bil er en kompliceret enhed, som der desværre bliver slidt ved brug. Og der er tit sådan, at roder man lidt i de bærende dele, så vil de slidtager der er blive mere synlige. Og da du egentlig ikke har skrevet hvad der er lavet, så er det svært for en som mig, at se om det skulle være forventet, med de ekstra fejl der dukker op. Eller om du har sagt god for brugte reservedele.

Selvfølgelig er det ikke iorden at få en ekstra regning, og selvfølgelig må han ikke tilbage holde bilen. Men kommer man med bål og flamme, så sætter de sig desværre også på hælene. OG så lige en ting til, laver man blogs og andet, som der er skadelig for en virksomhed, uden at man kan bevise det, så kan man blive dømt for injurier. Hvilket kan blive dyrt.

/Kenneth

YesBeerYes   OG så lige en ting til, laver man blogs og andet, som der er skadelig for en virksomhed, uden at man kan bevise det, så kan man blive dømt for injurier. Hvilket kan blive dyrt.

Ja der vel også iorden - Vi skal vel ikke have Standretter i Danmark - Husk en sag har normalt mindst 2 sider eller flere.

WinkFøler man sig forkert behandlet som forbruger må man gå til Domstolerne og få sin ret.

Vi har jo ikke standretter/Folkedomstole der oplyser om dårlige forbrugere - vel Hr. Bendtsen   ???, og som oplyser om, at ham hr Bendtsen skal man passe på.

Den situation er vi måske flere selvstændige herinde på Amino som kunne ønske fandtes, så vi kunne undgå dårlige betalere.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

http://www.raad-mal.dk/index.php/tilfredse-kunder-er-mit-fundament

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 19:36

Troels Bruun:
 Man skulle vel ikke være så heldig at du er medlem af FDM? for de kan køre sådan en sag og så er  der dom.

Mener faktisk at man kan melde sig ind i FDM EFTER en sådan sag og stadig få hjælp af deres juridiske afdeling.. Det har jeg prøvet..

Desværre den går ikke mereCrying det er derfor det er så ærgeligt at man ikke er med INDEN sådan noget sker. For de kan gøre en forskel..

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:19

Big SmileHej alle ! 

Almindelig jura, den som fremsætter en påstanden har bevisbyrden, og ikke det modsatte som kaldes Culpa (Forsikrngsloven).

Altså den som påstår dårligt udført mekanikerarbejde, har bevisbyrden:det er altså ikke automekanikeren der skal bevise at han.har lavet godt eller dårlig arbejde. Men derimod forbrugeren. Dette bevis kan man bl.a. løfte ved at afholde syn & skøn.

Tilbageholdelsesret i bilen ??? nej det har han ikke ret. Noget andet var hvis( Ben...) bilen var købt på afbetaling, så kunne automekaniken tilbageholde ved manglende afdrag.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:17

Hej Igen

Nå, jeg har svært ved at trænge igennem med min påstand - men værkstedet er jo også lidt inhabil i situationen - men nu har jeg sat mig for at prøve og starte en eller anden generel advarsels kampagne mod at man som privat person er rigtig skidt stillet, medmindre man laver aftaler på skrift med værkstederne.

Jeg er som sådan ikke ude på og skade det pågældende værksted, da jeg ikke er den type - derfor har jeg som i bemærker ikke skrevet herinde hvem det drejer sig om - men jeg vil dog dele den oplevelse jeg har haft som et eksempel.

Er der nogen der ved hvor jeg bør starte - og hvad der vil virke mest effektivt og spredt hurtigst muligt - for vil ikke ønske for min værste fjende (og dog ;) ) at de oplever det samme som jeg har været igennem.

Måske endda vi i sidste ende kan få ændret lover (måske lidt et for stort mål, men hvem ved) - måske man skulle blive politiker, og tage sig af alle disse mindre ting, men som berører os alle :)

Håber der er nogen der kan give lidt ideer til hvor jeg skal begynde - tak.

Bendtsen

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)