Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er RASENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super ærgerligt, selvfølgelig skal du have en ny mekaniker han lyder mega utroværdig! Håber du finder en ny der er til at stole på.

Mega surt!!!!

Mvh Jakob / Sportnu.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bendtsen

Først så kan jeg godt forstå at du er super ærgelig.

Men der som det springende punkt er, er hvordan du har formuleret dig, overfor mekanikeren.

JEg har skrevet det før og gør det nu igen. Man skal være varsom med at sige noget. For alt kan desværre misforståes. Og derfor er det vigtigt at det er på skrift. Sådan at der i tvivlstilfælde, ikke er noget at komme efter.

Normalt er der garanti på en reperation. Og det som der typisk er problemet, er at mange værksteder konkurrerer hårdt, og derfor kan man ikke stole, på hvad værksteder siger. Det er lige som at en kommer til mig, med noget fra min nærmeste konkurrant, og vil høre om det er i orden det de har lavet......Og forventer at jeg laver en gratis kvalitets kontrol. Den holder altså ikke.

Den eneste som kan lave denne kontrol er FDM.

På den anden side, så skal man også være varsom med at give et værksted skylden for de fejl der kan komme efterfølgende, for du har fået lavet noget i vognen, og det er det som der er aftalt, og derfor kan der tit være nogle følge defekter, som der ikke bliver lavet, men da de ikke har været omhandlet af den indgående aftale, så kan mekanikeren netop ikke lave dem.

En Bil er en kompliceret enhed, som der desværre bliver slidt ved brug. Og der er tit sådan, at roder man lidt i de bærende dele, så vil de slidtager der er blive mere synlige. Og da du egentlig ikke har skrevet hvad der er lavet, så er det svært for en som mig, at se om det skulle være forventet, med de ekstra fejl der dukker op. Eller om du har sagt god for brugte reservedele.

Selvfølgelig er det ikke iorden at få en ekstra regning, og selvfølgelig må han ikke tilbage holde bilen. Men kommer man med bål og flamme, så sætter de sig desværre også på hælene. OG så lige en ting til, laver man blogs og andet, som der er skadelig for en virksomhed, uden at man kan bevise det, så kan man blive dømt for injurier. Hvilket kan blive dyrt.

/Kenneth

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 07:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det anvendte værksted er medlem af Autopartner..
Så er det FDM, der kontrollere hele pisset!

Så kan du bare hive en sag igennem FDM..

Uanset om det var i god hensigt eller ej..
Må mekanikeren IKKE udfører reperationer for over 2000DKK uden af have kundens accept!

^
Ved hvad jeg snakker om, arbejder selv på at mekanikerværksted!! ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 08:35

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jørgen Olsen:

...

NoNoNoAutomekanikere og håndværkere har desværre en forholdsvis dårlig svin-til-engel-ratio.

Automekanikere og håndværkere har desværre en forholdsvis dårlig svin-til-engel-ratio.

NoMon ikke du skulle finde et mere egnet sted og sprede dine ualmindelige dårlige "karma" point -

Hvad med din egen branche regnskab - revision ??? Der hører man aldrig om svindlere og plattenslager ??

VOR HERRE BEVARES.

WinkTroede du havde større evner for en refleksion.

...

Utroedligt at du er den eneste der tager denne svinestreg op til revision. Folk må være super tolerante, ærgerligt for et godt grin fra sidelinjen. :)

Dennis

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 09:53

Bendtsen:

Men hvad vil du gøre, når han har bilen og nøglerne - du står og skal hente børn i institution osv. osv. - og så samtidig nærmest blive truet til at hvis jeg ikke betaler så kan jeg ikke få min bil - følte mig sku meget presset - og hvad kunne jeg gøre andet end og betale regningen???

Du skal betale under protest.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/biler/autoreparationer/betaling

Mvh. Michael

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:56

Bendtsen:
Og så blev jeg sku gal!!! - så sagde jeg til ham "jamen jeg har sku ikke så mange penge på mig" - og så får jeg et svar fra ham hvor jeg ryger igennem taget - han svarer " så beholder jeg bare bilen" !!!!

Jeg er næsten sikker på dette ikke er lovligt, er der ingen her som ved det ?

/allan

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:00

magen til mekaniker, men fy da... good luck.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:01

Det er selvfølgelig ikke lovligt bare at lave noget på ens bil uden ens samtykke.

Der skal foreligge skriftligt aftale eller en mundtlig aftale på det og han har vel bevisbyrden for at det han har lavet er godkendt af bilejeren?

Jeg havde sagt at jeg gerne vil have min bil tilbage da jeg ikke har godkendt det arbejde han har lavet ved den, nægter han at aflevere den vil du melde ham for tyveri af din bil. Da det i bund og grund er tyveri hvis han beholder den.

1. Han har lavet ting på bilen som du ikke har godkendt eller bedt om
  2. Han truer med at beholde bilen hvis han ikke for hans penge

Det lyder som afpresning :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:03

Michael:

Du skal betale under protest.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/biler/autoreparationer/betaling

Mvh. Michael

Det er egentligt lidt strengt. Hvor svært er det for en branche at have et stykke papir med aftalt arbejde der skal udføres, et estimate i omkostning også 2 underskrifter?

Fandme ligesom ejendomsudlejningsbranchen hvor en underskrift ikke er gyldig og folk kan afvige fra lejekontrakten.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:12

BruunMedia:
Det er selvfølgelig ikke lovligt bare at lave noget på ens bil uden ens samtykke.

Off topic

Jeg havde engang nogle "venner" som vi boede til leje hos, vi fik lov at skylde indskuddet på 15.000kr.

En dag hvor de mente deres penge skulle betales, kom vi hjem og opdagede vores anden bil var væk, den gang lå reg. attesten i handske rummet, dette skulle vise sig at være en ret stor fejl.

Vores "venner" og udlejere havde nappet bilen, først havde de låst sig ind i vores hus som støder op til deres, her tog de bilnøglerne.

I god tro ringede jeg til politiet og fik det svar at det ikke kunne gøre noget da jeg ikke havde den reg.attest.

Så husk at gem jeres reg. attest hjemme også når i køre på værksted. Det er åbenbart lovlig at stjæle i Danmark bare man gør det på den rigtige måde.

/allan

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)