Man skal først momsregistreres, hvis man omsætter for mere end 50.000 kroner i en periode på 12 måneder. I må ikke vente til i har omsat for 50.000, men så snart i har en forventning om det.
Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=208740
Man kan så vidt jeg er orienteret ikke få cvr. uden Moms reg, hvis i ikke vil moms reg, før i når de famøse 50.000 i 12 måneder løbende, må i nøjes med cpr nummer på faktura
Jeg prøvede at få et CVR nummer uden momsregistrering, da jeg skulle starte firma, og satte ikke flueben i "Ønsker at blive momsregistreret". Jeg fik følgende svar tilbage:
"Til: Allan Jensen
Vi returnerer den indsendte registreringsblanket.
<<document.pdf>>
Vi kan ikke behandle sagen, da det ikke fremgår af blanketten, at der ønskes momsregistrering.
Ifølge CVR-loven’s § 5, stk. 2 tildeles virksomheden CVR-nr., hvis virksomheden registreres for moms eller anden form for afgiftspligt aktiviteter overfor SKAT."
Så hvis du vil have CVR-nummer, så følger momsregistreringen desværre med. Medmindre du er i en branche, der er undtaget herfor, naturligvis.
Så hvis du vil have CVR-nummer, så følger momsregistreringen desværre med.
Du glemte andet led i sætningen fra SKAT. "... anden form for afgiftspligt aktiviteter overfor SKAT".
Du kan i princippet lade dig registrere for en punktafgift - eksempelvis flaskeafgift - og dermed få tildelt et CVR-nr. DU skal blot huske at indsende angivelserne.