Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR registrering uden moms registrering?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

En revisor fortalte mig sidste år, at man sagtens kan få et CVR nummer uden at skulle momsregistreres. Er dette sandt? For jeg har endnu ikke fundet et dokument hvor man ikke automatisk bliver momsregistreret også.

Grunden til jeg spørger, er at jeg gerne vil give nye kunder trykhed, og vise at firmaet er "for real". Dog er det freelance, og overskrider derfor ikke de 50.000 kr årlig omsætning, hvilket betyder jeg endnu ikke er klar til at begynde at lave momsregnskaber osv.

 

På forhånd tak for jeres svar :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar. Hvis jeg går ind på dit link kan jeg læse følgende:

 

"For at få et CVR-nummer skal du udfylde og indsende den blanket, der hedder ”Registrering af virksomhed (start)”, i daglig tale kaldet ”Startblanketten”. Du finder den på Webreg.dk, og den kan med fordel udfyldes på skærmen, inden du printer den ud og skriver den under.

For at få et CVR-nummer skal du samtidig registreres i henhold til told-, skatte- eller afgiftslovgivningen. Typisk vil det betyde, at du skal registreres for moms."

 

Kan jeg bare overse dette?


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja...det kan du.

 

 

/Peter

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Tusind tak for hjælpen.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan kun få et CVR-nr hvis du er momspligtig, lønsumsafgiftspligtig eller indeholdelsespligtig/oplysningspligtig med hensyn til lønindkomst og udbetalinger af honorarer. Jo er virksomheden et I/S eller et ApS/A/S kan du også få et CVR.nr. Ellers ikke.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)