Hej Aminoer Hvis man nu skal stå til rådighed 24 timer i døgnet i fx 3 dage til at fluks kunne kaste sig over en sag (nat eller dag) med ekstrem kort varsel, hvad skal man så tage for det? Ex. kunne være, at jeg skal være klar til at opsætte noget grafisk, der skal være ude af mine hænder 2 timer efter opgaven er kommet. Det kan være kl. 02 om natten eller 10 om formiddagen det kommer. Hvad tager man for det? Plus hvilket tillæg tager man for natarbejde - er det dobbelt timepris eller hvordan? :-) Dorthe |
Dorthe Kornerup:Hej Aminoer
Hvis man nu skal stå til rådighed 24 timer i døgnet i fx 3 dage til at fluks kunne kaste sig over en sag (nat eller dag) med ekstrem kort varsel, hvad skal man så tage for det?
Ex. kunne være, at jeg skal være klar til at opsætte noget grafisk, der skal være ude af mine hænder 2 timer efter opgaven er kommet. Det kan være kl. 02 om natten eller 10 om formiddagen det kommer.
Hvad tager man for det? Plus hvilket tillæg tager man for natarbejde - er det dobbelt timepris eller hvordan?
:-) Dorthe
Hej Dorthe,
Nu kender jeg ikke til timepriserne i dit fag, så jeg vil hellere foreslå en model :
Hvis du har en alm. timeløn til kurs 100, så kunne du f.eks. have en overarbejdstid til kurs 200.
Du kan så have et straks/haste-tillæg der hedder "gange 2" uanset hvornår den kommer på døgnet.
Herudover skal du jo have et beløb for at slæbe rundt på telefonen efter endt arbejdstid, Det kunne f.eks være en kurs 200 timeløn som du får uanset om den ringer eller ej. Og så kunne der være en minimumstid - f.eks. 2 timers abejde hvis den ringer (uanset om det tager en halv eller to timer. Tid udver dette betales til overarbejdstakst.
Hvis dit arbejde starter kl. 5 om morgenen og varer til kl. 10 - skal du jo også lige tage højde for. Er det overabejde det hele eller er det kun de første timer (du skal huske på at du ikke har fået hele din nattesøvn)
Denne model bliver brugt flere steder i serviceteknikerverdenen.
mvh
Jan