Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent bruger mit navn på adwords

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Det er måske mindre end 1 % af alle den slags tvister, der faktisk ender med en retssag og en dom i sidste ende. Så i langt de fleste tilfælde kommer det aldrig på tale at udmelde en syn- og skønsmand. 

Og nu hvor jeg kender din "holdning" ti spørgsmålet i den her tråd vil jeg fremlægge tråden for dommeren, kategorisere dig som forudindtaget og protestere imod, at du bliver udmeldt som syn- og skønsmand i enhver sag om AdWords og varemærker :-)

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du mener, at jeg er diskvalificeret fra den slags arbejde fordi jeg mener at alle facts skal på bordet - ikke kun nogle overfladiske og ofte teknisk forkerte analyser, lavet af advokater og andre der ikke har en hujende fis forstand på netop detaljerne i det her - ja, så skal du da være velkommen til at argumentere for det. Jeg tror bare du får svært ved at overtale en domer til, at det er bedre at undvære fakta i en sag - og nøjes med amatøres overfladiske betragtninger :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 02:59

Måske. Men du glemmer, at du ikke er den eneste ekspert på området i Danmark. Og eksperter er notorisk uenige. Også selv om der tale om mere eller mindre "objektive" videnskaber.

Ekspertudsagn fra en ledende teknisk medarbejder hos Google vedrørende hvordan AdWords fungerer, fx i relation til brug af negative søgeord og dynamic keyword insertion osv., vil bestemt fremstå som troværdigt.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 06:02

I forhold til sager som denne er det ikke så meget eksperterne der er uenige - men i højere grad eksperterne der ikke er enige med advokaterne, som helst vil tro, at alting er enklere end det er. Det skader ofte deres klienter alvorligt. Det har jeg ved selvsyn oplevet i mange danske sager.

American Blinds & Wallpapers advokater troede, ligesom du giver udtryk for, også at de havde en god sag mod Google. Men det havde de så bare ikke.

Iøvrigt er der i forhold til AdWords en del ting, som selv Google ikke ved så meget om. Det er blandt andet det jeg lige nu er på vej op til Stockholm for at holde tale om ... Hvis Google var den yperste ekspertise på den slags detaljer, så havde de nok inviteret dem til dette panel, i stedet for mig :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 06:35

Af nysgerrighed: Har du mulighed for at nævne nogle af de sager, du har været involveret i, hvor der er efter din mening blev truffet en forkert afgørelse grundet manglende teknisk indsigt? Jeg ved du har omtalt Melitta før, men også at du ikke deltog i den sag.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 06:49

Det er lettere at vende det om - jeg kan faktisk ikke huske nogle IT-sager, som jeg på den ene eller anden måde har kendskab til, hvor der ikke er begået alvorlige fejl. Som oftest fra den ene eller den anden parts advokater - og i sidste ende fra dommeren, der dømmer på forkert grundlag, eller som "gætter" sig til fejlagtige konklusioner.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 08:03

Jeg synes din kritik af advokater og dommere er uberettiget. Advokater og dommere er én type eksperter.

Tekniske eksperter er en anden type. Tekniske eksperter er netop det de er. Eksperter inden for et teknisk, ofte meget snævert felt. Jo større ekspert desto snævrere fokus. Det snævre fokus betyder, at tekniske eksperter ofte ikke har blik for og viden om omkringliggende forhold, her juraen. 

Tekniske eksperter forfalder tit til den klassiske "advokater har ikke forstand på teknik og er derfor skyld i alverdens ulykker". Men tekniske eksperter er netop ikke eksperter i jura. Tekniske eksperter kender ikke de hensyn der ligger til grund for varemærkeloven og kender ikke den systematiske metode, der skal anvendes for at træffe en korrekt afgørelse.

Kunne det tænkes, at der ligger hensyn, som tekniske eksperter ikke forstår, til grund for de IT-afgørelser, som du for størstedelens vedkommende mener er forkerte?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:49
Det var da en dårlig undskylning for ikke at ønske at få alle data på boder. For ja, det er mig der er ekspert på søgemaskiner, men i denne tråd går du jo netop ind på det søgemaskinefaglige og påstår at du ved mere om det end jeg. Dermed gør du dig jo skyldig i netop det du anklager mig for - og netop det som je kritiserer: at advokater i al for høj grad gætter på faktiske forhold i stedet for at få folk ind der kender til faget. Resulttatet er i alt for mange sager at der dømmes på et mangelfuldt grunlag eller direkte forkerte oplysninger. Jeg holder mig skam til det jeg ved noget om. Jeg synes det ville klæde dig at gøre det samme
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 08:54

Den her tråd handler om jura, nærmere bestemt de varemærkeretlige afgørelser, som EU-domstolen har truffet på det seneste.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:24
Nej ikke kun. Trådstarter spørger om en konkorrent må foretage en handling som trådstarter MENER han gør. Jeg pointerer så nogle faktiske tekniske forhold som du så afviser - selvom de er afgørende for om den påståede handling faktisk finder sted. Det var samme problem i American Blinds & Wallpapers sagen - her troede deres advokater øjensynligt også at de som du til fulde forstod hvordan Adwords virker. Det gjorde de ikke og derfor tabte de. Jeg synes det ville være ærgeligt hvis Aminoer kaster sig ud i at bruge penge på den slags sager på et mangelfuldt grundlag der kan gøre at de taber sagen hvis modparten er så "smarte" at få de korrekte faktuelle forhold dokumenteret ordenligt
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)