Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent bruger mit navn på adwords

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:47
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 10:07

Hej igen

Mikkel, Kristian:

Må jeg lige slå fast, jeg antager kraftigt at min konkurrent bruger mit forretningskendetegn som søgeord. Jeg kender godt Adwords og de faldgrupper der er der med bla. negative keywords. Men det er overvejende sandsynligt at det ikke bliver brugt her. Det er også derfor jeg har skrevet i kategorien "jura".

Ingen tvivl om at i er eksperter på hver jeres områder (og man kan nu engang ikke undgå at betræde hinandens domæner, verden består ikke af firkantede kasser), det ville være klædeligt om i brugte jeres ekspertviden sammen til nogle gode konstruktive svar der giver et samlet billede på tværs af teknik og jura. Ok, det har i også gjort, men det er pakket ind i en snert af overflødig mudderkastning der grumser billedet.

Anyway - der er nogle gode guldkorn samlet set, så mange tak for svarene og den tid i har lagt i det begge to.

Mvh. Jens

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:25

Hej

Bare lige for at slå fast, ovenstående indlæg er skrevet af mig softwaremanden - lånte min kones pc og så ikke hun var logget ind, så det er mine holdninger ikke nødvendigvis hendes.

Mvh. Jens

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:44

Jeg har arbejdet professionelt med AdWords siden Google lancerede dem og vil derfor tillade mig at kalde mig ekspert på området.

Jeg bakker 100% op omkring alt hvad Mikkel har skrevet i denne tråd.

Så vedr. Danmark så ER eksperterne enige i Mikkels udlægning.

Beklager Kristian; men her er du ude i et område du ikke kender godt nok.

Jeg synes også, at det ville være rimeligt, at når du skriver:
"Hvad kan man så gøre, hvis en konkurrent bruger et varemærke ulovligt."
at du nævner den helt åbentlyse mulighed som bliver brugt i stor stil i virkelighedens verden:

Man tager kontakt til hjemmesideejeren og beder om at få søgeordet sat på negativlisten så man er sikker på, at det ikke dukker op i en broad match ved en fejl.

Og så er den ikke længere.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:53
Ja Christian, rigtig mange sager kan klares blot ved at parterne ringer og snakker pænt med hinanden- helt uden spilde penge på hverken fag- eller juridiske eksperter :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:58
www.skiltex.dk:

Tobias G:

Hvordan forholder i jer så til f.eks. denne nyhed;
http://borsen.dk/nyheder/medier/artikel/1/188263/google_giver_friere_adgang_til_varemaerker_i_soegningen.html

Vil det sige at f.eks. 3 part sælgere af et produkt/varemærke også kan bruge søgeordene nu, men at konkurrenterne stadig er forment adgang?

De må gerne købe søgeordet JA, men søgeordet (varemærket) må ikke indgå som tekst i annoncen.

Det gælder kun hvis det er en der har en ligitim grund til at bruge varemærket. Det kunne f.eks være en der sælger lovlige second hand versioner af varen eller en der yder så på den. Men f.eks. En bilforhandler der alene sælger Volvo må ikke bruge Masda som keyword
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:48

Lidt sjovt Analyzers og 3C Ads køre på hinanden.

Analyzers køre også på IIhnordic nu.Devil

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)