Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål om linkbuilding fra udenlandske til danske sider

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er meget om SEO der ikke er oplyst fakta (endnu).

Jeg skriver ikke at jeg er 100 % sikker på at det forholder sig sådan, men hvis jeg er i tvivl om noget SEO, arbejder jeg udfra de pæne retningslinjer Big G er kommet med... Nemlig at man blot skal sørge for at fokusere på brugerne og søgerne. Det er deres mål, og hvis vi arbejder efter det, kan det ikke gå helt galt.

Så indtil andet er bevist, eller én der ved mere end mig om det (hvilket ret mange sikkert gør) fortæller mig andet, så arbejder jeg efter denne overbevisning.

Sad jeg med det selv, ville jeg altid henvise en dansk besøgende til den danske side først, af de to relaterede, hvis den anden var engelsk. Derfor går jeg ud fra at Google knytter to danske sider tættere, end en dansk og en engelsk - indtil jeg bliver irettesat. Måske jeg bliver det nu? Det ville være dejligt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:11

Er svær at svare uden at vide hvilken , hvilken kataloger du snakker helt præcist om

Er kataloget emmet rettet mod dit emme , undersider linker , med dine søgeord mod denne underside , hvor teksten står på .

International ord lettest , vis står på engelske din tekst

Tit bedre at satse på en engelske udenlandske del på siden , altså oversætte noget af

din siden til dette sprog., dette giver også flere søgeord på siden og samme sprog på siden som linkkataloget er det lettere at blive godkendt.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:02

Spændende debat, glæder mig til at høre om der er nogen der har mere viden omkring emnet.

Menes også selv at have gennemgået det på et tidspunkt hvor konklusionen var at hvis man kunne flette internationale ord ind som passer til ens egen hjemmeside. Altså ord som staves på samme måde på dansk og engelsk og har samme betydning, eksempelvis. Så har du muligheden for at skrive teksten på engelsk og stadig få dit ord med og derved gøre sådan at det kommer mere naturligt, end blot at indsætte et dansk ord.

Men som sagt er det intet konkret, kunne være deMib, Marcel eller andre SEOér har et bud på dette?

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

misel:

Hej Aminoer

Vil gerne spørge jer SEO velbefærdede mennesker, om linkbuilding fra en udenlandsk side til min danske hjemmeside vil give noget på danske søgninger, hvis vi samtidig forestiller os at ankerkteksten er et keyword på dansk.

Med andre ord, hvis jeg placerer et dofollow link til min hjemmeside, f.eks med keywordet "glaskrukker" i ankerteksten på en engelsk side med engelsk tekst, vil det så give min danske side på dansk noget værdi rent seo-mæssigt i Google, når danskere søger efter "glaskrukker"?

Og hvis ja, giver det så lige så meget som hvis det var et link fra en dansk side? (hvis vi forestiller os den danske og engelsk sprogede side er lige stærke)

Grunden til jeg spørger, er fordi man efterhånden kan finde så mange udenlandske gode linkbuilding services til en meget billig pris, så det ville jo være dejligt hvis man kunne gøre brug af dem til sine danske sider.

Håber at se om nogen vil forbarme sig over mit spørgsmål....

På forhånd tak
Jean-Michel C.

Til dit første spørgsmål: Ja - det giver værdi.

Til dit andet spørgsmål: Som udgangspunkt nej - men det afhænger af mange andre faktorer. Du får f.eks. mere ud af et link fra forsiden af adobe.com til en dansk side, end du ville få ud af et link fra forsiden af amino.dk til samme side.

Kan du få links fra hjemmesider på andre sprog end dansk, og disse hjemmesider kan flyde linkjuice, er det bestemt værd at tage med.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 08:57

Super svar.

Lad os sige Adobe.com vs. Adobe.dk

Hvad giver mest? Det er jo her jeg mener den danske giver (eller bør give) mest. :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:22

Rune Jensen:

Super svar.

Hvad giver mest? Det er jo her jeg mener den danske giver (eller bør give) mest. :)

Puha den er svær at giver et præcist svar lige som Thomas Rosenstand er inden på , at flydende link juice har en værdien f.eks. vis dette links katalog er emme rettet mod dig , med en god links struktur , der giver interne links mod dig , nogle udenlandske er bedre grundet størrelse derved vis der er flere indenfor samme emme som dig , der vil tit være mere interne links mod denne underside , med det er ingen reglen

Derfor er nogle er dårligere, og andre bedre der er simpelthen så mange faktor der spiller ind, .

Grundet vis er dansker ryger den over danske over på DK del , så dit spørgsmål er meget frit , dette her Adobe.com vs. Adobe.dk

Med et links med god anker tekst mod din side , har dog altid en værdi og er værd at tage med

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:56

Der er for meget fokus på links og for lidt på traffic-flow.

Google registrerer traffic-flow fra de enkelte sider. Da der vil være flere danske surfere fra adobe.dk, vil din side vises højere ved danske searches.

Det er også derfor at links fra udenlandske sites som oftest ikke vil give det store boost, da traffic-flowet vil være mixed (hvis der overhovedet er et flow).

Og dette er selvfølgelig bare min personlige mening :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:58

Rune Jensen:

Super svar.

Da der ikke findes noget adobe.dk, er det umuligt at besvare. Hvis nu den amerikanske side har en PR8 og i det hele taget højere trust end den tilsvarende danske med en PR5, så vil jeg stadig helst have linket fra den amerikanske.

Men det er jo ren teori, så længe spørgsmålet går på links fra hhv. en eksisterende og en ikke-eksisterende side.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 14:06

Ok, det var nu mere som eksempel.

Lad os tage følgende:

eksempel.dk - PR 4
vs
eksempel.com - PR 4

Forudsat begge har nøjagtig samme SEOværdi (meget usandsynligt), hvad ville så give mest?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:14

Rune Jensen:

Ok, det var nu mere som eksempel.

Lad os tage følgende:

eksempel.dk - PR 4
vs
eksempel.com - PR 4

Forudsat begge har nøjagtig samme SEOværdi (meget usandsynligt), hvad ville så give mest?

Selvfølgelige den danske vis alt er ens kun en forskel dansk og engelske tekst og hvor trafik meste kommer er her nok også dansk meste  , med i alt er der mange faktor der spiller ind

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)