Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at forstå min bruger

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders

Først et spørgsmål : Hvad er årsagen til, at du vælger at nedpriotere kunden, til trods for at du har en deadline ? Hvorfor angriber du kundens stave problemer ? (Sorry det var 2 spørgsmål :-)

Et godt råd, som jeg bruger meget er. Når der opstår problemer i et samarbejde, uanset om det er med en kunde, konen eller en kammerat, så hop ind i "helikopteren" og tag en tur for oven. Kig ned på problemstillingerne og kig på det.

Stil dig selv kritiske spørgsmål. Hvor har jeg fejlet i forløbet ? Hvor mangler min kommunikation osv...

Alle laver fejl og siger/skriver ting, man ikke burde, men det vigtigste er at lære af disse fejl og indrømme dem. Jeg tror du kan komme rigtigt langt ved, at kontakte kunden og tage en snak med dem. Spille med åbne kort og indrømme, at du har fejlet....

Måske kan I fa samarbejdet tilbage på sporet.

Mvh Kim

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:25

Kim Westphal Andersen:

Måske kan I fa samarbejdet tilbage på sporet.

Hvis jeg var kunden, ville det godt nok komme til at knibe. Det er muligt at kunden ikke altid har ret, men derfor kan man godt holde en sober tone - det synes jeg faktisk at Anders' kunde gør, men svarene er ualmindelig flabede.

@Anders: Jeg ville også få fjernet linket til mail-korrespondancen i dit indlæg. Som andre skriver, fremstår du arrogant og barnlig, og viser en udpræget mangel på samarbejdsvilje. Du bør seriøst overveje, hvilken indflydelse det får på din forretning fremover. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville indgå i et samarbejde med dig, alene pga. den attitude, du udviser her.

Og tag så ved lære af nogle af de gode råd, der er givet i denne tråd.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:51

Anders jeg tror du har fået nok kritik i denne tråd nu og jeg håber for din egen skyld du tager kritikken seriøst. 

Nu skal du til at se frem.

Vil du også i fremtiden være programmør? Hvis ja skal du overveje hvad du kan gøre som er bedst for din forretning (og IKKE dit ego og dine principper), både på kort og langt sigt.

En sag kan hurtigt blive en principsag, men de fleste principsager er dræbende for en forretning. Det grundlæggende princip bør altid være fokuseret på forretningen og ikke på personlige principper eller ego.

På kort sigt

Du skal have lagt denne sag fra dig, NU!. For din virksomhed er det ligegyldigt om de bruger den kode eller ej. Accepter at I begge har lavet fejl men at du som professionel burde have set fejlene. Bid dine principper i dig, send dem en undskyldning og lad dem bruge koden. Og læg så den sag i graven. 

På langt sigt

Du bør overveje hvad du vil med din virksomhed. Der er intet bedre end en tilfreds kunde. Nogen gange er det sværere at gøre en kunde tilfreds end andre, men beløningen skulle gerne både være løn for arbejdet, men også glæden ved at have udført at godt stykke arbejde. 

Glæden er faktisk det der er med til at holde din egen gejst, og den glæde vil du få svært ved at få hvis du ikke SERIØST overvejer hvordan du kommunikerer med folk og hvad du skal lægge vægt på i din forretning. 

Skid hul i dine principper og læg egoet fra dig før du går på arbejde. 

Accepter at du og dine kunder laver fejl, men vurder altid hvad der er bedst for din forretning når du skal løse et problem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:54

Hej Anders

Kundeklager kan være vanskelige at håndtere - især, hvis man tager dem personligt og lader sine følelser få frit løb i kommunikationen.

Jeg tror, du kan lære en del af mit blogindlæg om "idioter, der klager", selvom det er alt for sent at rette forholdet til kunderne i denne sag op.

Jeg er selv en meget venlig mand - af og til alt for venlig - men jeg ville under ingen omstændigheder have ladet dig få så lang snor, som du har fået.
Derudover tager du helt grundlæggende fejl i mange af dine tolkninger af jeres kontrakt.
Mit råd til dig vil være at gøre følgende i nævnte rækkefølge:

1. Slet den offentliggjorte kommunikation på den eksterne side og skriv en offentlig undskyldning derinde i stedet.
  2. Giv kunden de 5000 kr. tilbage så hurtigt som muligt - overfør dem via banken, så der er bilag på det.
  3. Skriv en kort og klar undskyldning. Skriv, at du nu har erkendt, at du ikke har behandlet dem korrekt, at du beklager hele forløbet, at du håber de vil modtage din uforbeholdne undskyldning, og at du har overført pengene (læg et screenshot af overførselskvitteringen ved). Fortæl også, at du erkender, at samarbejdet nødvendigvis må ophøre her, da kunden naturligvis ikke kan have tillid til dig efter dette forløb.
  4. Skriv et afsluttende indlæg i denne tråd, hvor du erkender dine fejl (af hensyn til evt. kommende kunder, der tjekker dig ud).
  5. Håb på, at kunden ikke gør krav gældende på de økonomiske tab, som forsinkelsen har medført.
  6. Håb på, at ikke alt for mange potentielle kunder læser denne tråd, som alt for tydeligt viser, hvilke forventninger, man kan have til et samarbejde med dig.

Held og lykke med fremtiden.
Hvis du fortsat vil være selvstændig erhvervsdrivende, bør du lære noget om kundehåndtering.
Den retning, du har gang i her fører til lukning af din virksomhed.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:23

Umiddelbart vil jeg gi Hans ret, men jeg vil også give dig ret så langt som at din kundes retning styrer lige lukt samme sted hen, nemlig ingen steder. Det er en træls situation og det er en klassisk kunde der ikke selv forstår et klap af hvad han har bestilt, og som bare vil have det billigste, og det giver man ham så af frygt for at miste opgaven.

I dit sted ville jeg havde gjort flg.

A: Afvist kunden allerede da det gik op for mig at de ikke var villige til at betale prisen.

B: Have oplyst kunden i tiden om at projektet ville blive dyrere end beregnet og givet dem tilbudet op at stoppe projektet eller indgå en aftale om længere deadline el. højere betaling.

C: Hvis jeg var nået ligeså langt som du er nu, ville jeg tilbyde kunden at de kunne bruge det kode de havde fået udviklet mod at jeg beholdt aconto betalingen.

Så A og B er fremtidige råd til dig, C er mit bud på en her og nu konkret løsning.

Derudover så vil jeg også råde dig til at slette de mails du har lagt frem ... jeg vil ikke helt give de andre ret i at du skylder en undskyldning, en forklaring derimod ville måske være mere passende noget i retning med "Da jeg er relativt uerfaren som freelancer har der været nogle advarselslamper jeg ikke har set, dette beklager jeg selvfølgelig ... " osv :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)