Jeg driver et lagerhotel med pick and pack + distribution for forskellige webshops. For de webshops jeg har som kunder mærker jeg ikke den store udviklingsmæssige forskel på om de benytter FDIH, e-handelsfonden eller TrustPilot. Der hvor vi typisk ser en positiv udvikling er ved hjælp af benhårdt arbejde i at udvikle siden, så den fremstår som troværdig, hvor pris følger kvalitet. I første år er det der du skal fokusere - evt. bruge penge på Google optimering.
|
Thomas Rosenstand:Af nysgerrighed: Hvorfor fravælger du shops, der ikke er E-mærkede? E-mærket giver jo absolut ingen garanti for noget som helst.
Du må jo rette mig, hvis det er forkert, men med e-mærket må shoppen først trække pengene fra min konto, når ordren er sendt. Det giver selvfølgelig ingen garanti for, at de rigtige varer er i pakken, når jeg modtager den.
Det er ikke altid, at jeg fravælger en shop på det grundlag, men er jeg på edbpriser.dk og kan se, at en vare koster det samme i både en e-mærket og en ikke e-mærket shop, så vælger jeg altså e-mærket. Skal dog tilføje, at jeg aldrig er blevet snydt af en shop - heller ikke selvom e-mærket manglede. Det skyldes selvfølgelig, at shoppen har haft alle de andre ting med, som gør at det ser professionelt ud, og jeg derfor ingen kvaler har haft med det.
Mht. Trustpilot har jeg lige købt lamper hos Voga.com. Der var Trustpilot den gode ven, for det sted, hvor lamperne var billigere havde en række meget utilfrdese kunder. Voga leverede på det aftalte tidspunkt og varerne er rigtig flotte.
Michael