Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg smider lige et par hurtige spørgsmål til MLM folket og MLM haderne:

Er der det marked for anti aging - eller på dansk, vil folk se yngrer ud og føle sig yngrer? (har jo i sig selv intet med mlm at gøre, så det må være et spørgsmål alle kan svare på uden betænkeligheder)

Hvem af Jer har en baggrund der gør at du/i kan vurdere produkterne?

Hvis man kigger på et produkts vækstkurve, hvornår vil man så helst være en del af det? Hvad enten det er traditionel markedsføring eller NM.

Vitality er et kommende boom (først officielt til salg i januar 2011). Alle folk der er aktive i NuSkin ved det, alle der kender LifeGen technologies ved det formentlig også. Og mit indlæg er sådan set ikke en invitation til at diskutere det, men mere en invitation til at kigge på dette ene produkt objektivt, for havde det gjort en forskel på Jeres vurdering hvis det var LifeGen selv der havde stået for produktet?

Som sagt er dette kun en invitation til at kigge på dette ene produkt, ingen snak omkring MLM, omkring drømme, om hvor let noget er eller på nogen måde en snak om mio.

Vil man være med på bølgen? Vil man betvivle bølgen, jamen be my guest, men selvfølgelig med forklaring på hvorfor. I nordamerika startede man udsendelse af forudbestillinger i fredags og omsatte for 4,5 mio$.

Til MLM folket, så har jeg flere gange hørt nogle snakke om at det er spændende at være med i opstarten af noget nyt, med i toppen. Jeg har stadig voldsomt svært ved at forstå logikken i dette. (syntes MLM kategorien står meget stille, ja folk er travlt, men come on alle kan da bruge et par min. på lidt faglig dialog)

Lad mig høre...

Mvh.

Martin (NuSkin)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:39

Flot indlæg

Først svarer vi lige ja to gange. Så svarer vi at man selvfølgelig gerne vil være med fra start, sådan generelt. Så bliver der omtalt et kommende boom (måske) og det faktum (?) at alle andre der arbejder med noget tilsvarende er enige i det faktum.

Du vil gerne diskuttere noget "sådan generelt" men din måde at kommunikere på fortæller noget andet. Hvis dit eneste mål var at have en generelt diskussion behøvede du ikke stille ledende spørgsmål og fortælle om hvordan andre også "ved" at der kommer et boom indenfor et eller andet produkt.

Den sidste del af dit indlæg er særligt flot. 

Her fortæller du, at du ikke forstår hvorfor det er godt at være med fra starten, så du på den måde får andre brugere til at debattere og ikke mindst fortælle dig at du ikke har ret og at det gælder om at være med fra starten. Det er jo smart når der i første indlæg spørges til et nyt MLM produkt hvor man kan være med fra starten.

Så thumps up herfra på den gode og effektive kommunikation.

Har du et link så man rent faktisk kan diskutere produktet?

/Thomas Frost

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:52

Martin Slot:

Er der det marked for anti aging - eller på dansk, vil folk se yngrer ud og føle sig yngrer? (har jo i sig selv intet med mlm at gøre, så det må være et spørgsmål alle kan svare på uden betænkeligheder)

Hvis man kigger på et produkts vækstkurve, hvornår vil man så helst være en del af det? Hvad enten det er traditionel markedsføring eller NM.

Hej Martin

Ja der er helt klart et markede for et sådan produkt har selv et der går som varmt brød. Eneste problem er at folk vil have beviser. Så det holder en vis procent del at befolkningen tilbage. Nu har det også lidt betydning om det er noget du skal smøre på eller spise og hvilken pris det bliver sat til salg for.

Der findes 1000 vis af produkter som skal smøres på og det er ikke alle produkter, som holder hvad de lover så det er noget som skal stå sit bevis, inden der kommer hul igennem. Det gælder både inden og uden for mlm.

Nu skriver du alle inden for nuskin ved det men det må da være ud fra hvad de får fortalt om produktet ikke deres personlige erfaring . Held og lykke med den side også.

Hilsen Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:22

Thomas Frost:

Flot indlæg. 

Først svarer vi lige ja to gange. Så svarer vi at man selvfølgelig gerne vil være med fra start, sådan generelt. Så bliver der omtalt et kommende boom (måske) og det faktum (?) at alle andre der arbejder med noget tilsvarende er enige i det faktum

Du vil gerne diskuttere noget "sådan generelt" men din måde at kommunikere på fortæller noget andet. Hvis dit eneste mål var at have en generelt diskussion behøvede du ikke stille ledende spørgsmål og fortælle om hvordan andre også "ved" at der kommer et boom indenfor et eller andet produkt.

Tak skal du have Wink

Boom, ja første produkt i ageLOC serien blev lanceret tidligere i år, og omsætningen nærmer sig 200 mio $, og det kan i bund og grund kaldes et niche produkt pga. pris. En omsætning på første dagen alene for Nordamerika på 4,5 mio$ er i mine øjne også grundlag for at jeg siger som jeg gør, men jeg kan selvfølgelig godt se at det var lidt vovet at skrive. Alle andre, ja jeg kunne selvfølgelig linke til en forfærdelig masse sider fra hele verden med de folk der markedsfører det.

Målet var sådan set at få folk til at se bort fra MLM delen, og se bort fra produktet, men blot vurdere markedet. Det var i første omgang med vilje jeg ikke lavede et reklamelink, fordi jeg tænkte mere på at folk skulle komme med et svar om det gjorde forskel på vurderingen om det var traditionel forretningsmetoder eller MLM. Men jeg kan godt se nu at jeg burde have forklaret dette bedre eller smidt et link.Nu smider jeg i første omgang et link med produktblad og link med videogennemgang, men der findes også en række video'er og powerpoint præsentationer som kan smides ind.

http://www.scribd.com/doc/36329467/AgeLOC-Vitality-Product-Information-Page

http://loopedmedia.com/ageloc/

Thomas Frost:

Den sidste del af dit indlæg er særligt flot. 

Her fortæller du, at du ikke forstår hvorfor det er godt at være med fra starten, så du på den måde får andre brugere til at debattere og ikke mindst fortælle dig at du ikke har ret og at det gælder om at være med fra starten. Det er jo smart når der i første indlæg spørges til et nyt MLM produkt hvor man kan være med fra starten.

Så thumps up herfra på den gode og effektive kommunikation.

Har du et link så man rent faktisk kan diskutere produktet?

/Thomas Frost

Jeg kunne selvfølgelig have lavet et indlæg for sig selv mht. at være med i starten. Her mener jeg i opstart af et firma. Der er flere firmaer som har meget kort levetid på bagen, og jeg hører denne eller lignende bemærkning fra alle "om at man jo skal være med i starten". Og det er det jeg ikke forstår. Det har sådan set intet med produktet at gøre at jeg ikke forstår det, men jeg nævner det her, fordi jeg mener at det er mere interessant at være med i starten/lanceringen "for" et produkt i et firma der allerede har bevist sin levedygtighed, og hvor markedet ser ekstremt lovende ud.

Og det er jo en smags sag, og ikke et spørgsmål om at have ret.

Men jeg tager det skam til mig, efter at have læst det igen, udfra dine kommentarer, så kan jeg godt se at nogle ting burde være ændret.

Mvh.

Martin

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:39

Keld_J:

Hej Martin

Ja der er helt klart et markede for et sådan produkt har selv et der går som varmt brød. Eneste problem er at folk vil have beviser. Så det holder en vis procent del at befolkningen tilbage. Nu har det også lidt betydning om det er noget du skal smøre på eller spise og hvilken pris det bliver sat til salg for.

Der findes 1000 vis af produkter som skal smøres på og det er ikke alle produkter, som holder hvad de lover så det er noget som skal stå sit bevis, inden der kommer hul igennem. Det gælder både inden og uden for mlm.

Nu skriver du alle inden for nuskin ved det men det må da være ud fra hvad de får fortalt om produktet ikke deres personlige erfaring . Held og lykke med den side også.

Hilsen Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Hej Keld

Jeg tror du misforstår, jeg siger alle der er aktive indenfor NuSkin vil sige at ageLOC er boom'et. Og selvfølgelig er det forkert at jeg siger at det er fakta at Vitality bliver det kommende boom, for boomet er allerede igang, men det får mig til at lyde spåkone agtig, og hvorfor jeg siger kommende, er selvfølgelig fordi handlen først åbner officielt i januar.

Jeg siger ikke at alle NuSkin'er kender virkningen af produktet udfra egne erfaringer, tværtimod så er der jo kun et udpluk der har prøvet det allerede.

Mht. bevis, jamen afgjort, der har NuSkin en række forskere internt og eksternt, bl.a. samarbejdes der med en lang række forskningsuniversiteter, bl.a. Harvard, Perdue, Shanghai, Stanford m.fl.

Og ja, der er masser af produkter som lover en masse, ikke kun for vores branche...bare se rengøringsartikler, vaskemiddel osv. Der er ikke mange beviser bag de fleste produkter, et glimrende eksempel er Cilit Bang...husk handskerne og så står han med bare hænder selv...kanon.

Og som sagt, så har ageLOC ansigts serien en omsætning der nærmer sig 200 mio$ og NuSkin står så meget inde for serien, at laver man en ordre hvor den leveres automatisk, så er der en garanti efter 8 uger, hvor man tager billede før start og efter 8 uger, ingen ændring giver pengene retur. Det har jeg ikke hørt fra Helena Rubinstein eller nogle af de andre.

Mvh.

Martin

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:36

Hej Martin

Det lyder rigtig godt så er der ingen katte i sækken. ( Ny kone på 8 uger det var måske at overveje ) Det lyder som et rigtig godt produkt. Big Smile 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:41

Keld_J:

Hej Martin

Det lyder rigtig godt så er der ingen katte i sækken. ( Ny kone på 8 uger det var måske at overveje ) Det lyder som et rigtig godt produkt. Big Smile 

Hej Keld

Håber ikke hun læser med herinde Wink selvom det jo er for "hendes" skyld, så kunne jeg godt forestille mig at hun ikke ville være helt tilfreds med ny kone "skiltet"...

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 13:55

Martin Slot:

Ja der er nok et marked for det. Men jeg tror at folk er lidt skeptiske grundet mange produkter på markedet som ikke virker (Personlig vudering)

Martin Slot:

Nu tænker jeg alle NM produkter generalt. Jeg tror folk selv prøver dem og derfra taler ud af personlig erfaring. Det er ihvert fald sådan jeg selv gør, og lærer min folk at gøre. (Dog ikke G-Strengs trusser og løbestift Stick out tongue )

Martin Slot:

Når et produkt bliver lanceret er det jo altid godt at være med fra starten. Men mange af de produkter som er med i MLM/NM den dag i dag er jo forbrugs produkter. Det vil sige varen bliver tom på et tidspunkt og der skal genforsynes.

Martin Slot:
Vitality er et kommende boom (først officielt til salg i januar 2011). Alle folk der er aktive i NuSkin ved det, alle der kender LifeGen technologies ved det formentlig også. Og mit indlæg er sådan set ikke en invitation til at diskutere det, men mere en invitation til at kigge på dette ene produkt objektivt, for havde det gjort en forskel på Jeres vurdering hvis det var LifeGen selv der havde stået for produktet?

Kender hverken Produkt eller bonusplan, men når der kommer et nyt selskab skal man se på hvad de gør for at starte op og hvor seriøs det er. Kommer lige et enkelt Eksempel:

NWA Marketing er startet 1 maj. I de lande hvor NWA er igang er der en kundeservice på det lokale sprog. Oversat materiale til det lokale sprog i alle lande, og hjemmeside. Sådan nogle tænker vægter højt ved mig, da det udviser seriøsitet, og at man er kommet for at blive. Jeg læste engang at 10% af de NM selskaber der starter overlever.

Martin Slot:
Vil man være med på bølgen? Vil man betvivle bølgen, jamen be my guest, men selvfølgelig med forklaring på hvorfor. I nordamerika startede man udsendelse af forudbestillinger i fredags og omsatte for 4,5 mio$.

Det er en rigtig flot start, og lyder da som om de nok skal klare den derovre. Hvornår planlægger de at komme til Danmark/Europa?

Martin Slot:
Til MLM folket, så har jeg flere gange hørt nogle snakke om at det er spændende at være med i opstarten af noget nyt, med i toppen. Jeg har stadig voldsomt svært ved at forstå logikken i dette. (syntes MLM kategorien står meget stille, ja folk er travlt, men come on alle kan da bruge et par min. på lidt faglig dialog)

Den eneste fordel ved at være med i starten (som jeg ser det) er nok at man kommer med noget nyt. Du møder ikke den der "Det har jeg hørt om" eller "Det er noget lort", fordi folk ikke ved hvad det er. Og på den måde er det nemmere at få en god dialog med folk omkring forretningen og produkterne.

Håber det gav lidt info :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 15:18

Donitez:

Nu tænker jeg alle NM produkter generalt. Jeg tror folk selv prøver dem og derfra taler ud af personlig erfaring. Det er ihvert fald sådan jeg selv gør, og lærer min folk at gøre. (Dog ikke G-Strengs trusser og løbestift Stick out tongue )

Jamen det ville jeg da helt sikkert også mene ville være passende. Men jeg spørger mere fordi jeg syntes det ofte ses at folk herinde er eksperter. Havde faktisk forventet lidt flere reaktioner fra "MLM modstanderne", men de kan jo stadig komme.

Ja den med læbestift er jeg nu heller ikke med på, selvom Tim Sales siger på en af sine informationsværktøjer fortæller at han prøvede "dameprodukterne", så er jeg ikke sikker på at det ville klæde mig med læbestift og hvad ved jeg lige om læbestift Wink

Donitez:

Kender hverken Produkt eller bonusplan, men når der kommer et nyt selskab skal man se på hvad de gør for at starte op og hvor seriøs det er. Kommer lige et enkelt Eksempel:

Jeg læste engang at 10% af de NM selskaber der starter overlever.

Enig i at der kan startes op mere og mindre seriøst, men din afsluttende bemærkning med 10% syntes jeg netop siger en del. Et ud af ti nye NM firmaer lykkedes. Det er jo et ekstremt lavt tal, men alligevel hører man meget ofte samme "salgstale"...nyt og spændende, pionere, man skal være med fra starten osv.

Forstår i øvrigt ikke helt dit svar her, spørger om vurderingen havde været anderledes hvis firmaet der lancerede et produkt ikke var NM/MLM...og så snakker du om NWA Wink

Donitez:

Det er en rigtig flot start, og lyder da som om de nok skal klare den derovre. Hvornår planlægger de at komme til Danmark/Europa?

Officiel lancering både i USA og Europa er jan/feb 2011. Pt. er det forudbestillinger der er mulighed for, i USA startede de fredag med at sende ud og lukker for forudbestillinger 24. september. I DK og europa er der forudbestillingsmulighed frem til medio oktober, og bliver udleveret i forbindelse med en europæisk kongres i Bella Centret 28-30. oktober.

Donitez:

Den eneste fordel ved at være med i starten (som jeg ser det) er nok at man kommer med noget nyt. Du møder ikke den der "Det har jeg hørt om" eller "Det er noget lort", fordi folk ikke ved hvad det er. Og på den måde er det nemmere at få en god dialog med folk omkring forretningen og produkterne.

Håber det gav lidt info :)

Jeg kan sagtens følge dig i fordelen med at ingen har hørt om det før, men omvendt mener jeg at mange modstandere mere er modstandere af MLM konceptet fremfor produkter. Og hvis 90% af nystartede NM firmaer lukker, fjerner det i mine øjne en stor del af den fordel der kunne være. Derfor er det vel også en lille "brancherisiko" fordi der er 90% firmaer der lukker og slukker og efterlader en række folk som måske ikke ser positivt på mlm.

Det virker som om det at det er nyt ofte er vigtigere end unik og markedsmulighederne.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 15:40

Martin Slot:
Forstår i øvrigt ikke helt dit svar her, spørger om vurderingen havde været anderledes hvis firmaet der lancerede et produkt ikke var NM/MLM...og så snakker du om NWA

Det var såmen for at snakke seriøsitet....
De har ansat min. 5 personer i hvert land og fået oversat alt til lokale sprog... Det betyder at man nok ikke bare er kommet for 6 mdr.... + at ham som startede NWA også er grundlæggeren af LR - Health & Beauty systems hvilket stadig er et af europas mest succesfulde.

Men NWA var bare et eksempel på at de går ind med fuld skrue hvor andre måske nøjes med kun engelsk materiale og mail support på engelsk osv...

Martin Slot:
Det virker som om det at det er nyt ofte er vigtigere end unik og markedsmulighederne.

Det er fordi de folk som ikke rigtig forstår NM tror at toppen tjener mest og så ved at skrive det er helt nyt måske kan tiltrække nogen som tænker hurtige penge. Men os garvede folk ser gang på gang at dem i toppen som regel hurtigt bliver overhalet af dem som kommer efter.

De fleste NM firmaer har også et rigtig godt produkt (ikke alle) og der er virkelig kvalitet. Dermed er prisen også højere for produktet. Her skal man også huske at finde balancen om hvor højt kvaliteten skal skrues op før folk ikke vil betale for det mere. F.eks Chokolade. Der var et firma som hed Xocai der solgte Sund chokolade. Jeg kiggede lidt på indholdet og læste lidt om acai bær (mener det hed det) og fandt ud af det faktisk var rigtig rigtig godt. men da jeg så snakkede med en mand om hvad det kostede både at starte og genbestille chokoladen ville jeg ikke mere. 1,2 kg for 950 kr. eller sådan noget. Men det var prisen for den kvalitet.  Nu tabte jeg tråden hahaha min telefon ringede.. :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)