Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop med salg af tøj og accessories!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går med en drøm om at starte en webshop, hvor jeg vil sælge tøj og accessories.
Jeg har endnu ikke haft en webshop endnu, så derfor vil jeg høre nogle erfarne til råds.
Hvor mange penge skal man regne med det vil koste og vil det være helt umuligt at være alene om webshoppen når man går i skole. Det tager vel en del tid?

Håber nogen vil hjælpe mig.
På forhånd tak :)

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 23:38

Hej Frostjensen,

Hvis du skal ud og købe dig til en eShop, enten gennem leje, eller opsætning og design af et OpenSource system, skal du regne med omkring 10.000 - 20.000 det første år.

Kan du selv en hel del teknisk og grafisk, findes der rigtig mange gode eShop systemer, som du kan starte op, oghvor du "bare" skal bruge et webhotel.

Dankort
Går du i skole og er under 18 år, kan du ikke få en PBS aftale uden dels en underskrift fra en myndig person, og en sikkerhedsstillelse på omkring 25.000 overfor PBS (NETS).

Paypal
Alternativt kan man benytte paypal, som dog ikke modtager Dankort, men VISA/Dankort.

Dertil kommer tid til opbygning af shoppen, med vare der skal lægges ind, regn med omkring 2 - 10 minutter per vare minimum (Hvis du har billeder og tekster klar).

Når først shoppen er oppe og i gang, er det et spørgsmål om vedligeholdelse og ordre behandling.

Men det kan lade sig gøre, og der er mange der har en fornuftig indtjening, og nogle få der har en uforskammet god indtjeningYes

Så med den rette holdning og vilje kan man komme langt.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 00:00

Hej Thomas.

Jeg faldt lige over tråden her og tænkte jeg lige vil spørge dig om noget det ser nemlig ud som om du har styr på det :)

Nå men jeg skal nemlig også til at åbne en webshop. Konceptet kan jeg ikke lige komme nærmere ind på :)

Men jeg vil lige hører hvordan og hvorledes.

Det at lave webshoppen er ikke noget problem da jeg er igang med uddannelsen webintegrator.

Men hvordan skal man forholde sig til moms/importør osv. hvordan skal man skaffe pengene til varerne. og hvordan er det smartest at finde en leverandør ?

Håber du kan hjælpe mig fordi jeg står lidt på bar bund :)

Mvh Mads.

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 00:12

Hej Mosimuuh,

Vi laver mange webshops for kunder, og det tekniske er vores stærke side.

Momsen kan du finde mange indlæg om, det kommer an på om du sælger til udenlandske kunder. Hvis det er erhvervskunder kan de ved opgivelse af gyldigt CVR nr (som du skal kontrollere) slippe for at betale moms. Er det privat kunder skal du opkræve moms.

Import er jo meget afhænig af hvilke varer vi snakker om, om der er told på, hvilket land du importerer fra etc. Du kan finde meget mere info om det ved at søge på Google og her på Amino.

Varelageret og pengene hertil kan du nedbringe væsentlig ved dropshipping. Det vil sige at din leverandør sender direkte til din kunde. Igen er der forskellige aftaler om dette.

I dag gælder det jo meget om at undgå store pengebinderne i varelager, som du kan brænde inde med.

Igen vil jeg anbefale at du søger efter det her på Amino, hvor der er mange der ved meget mere om det end jeg.

Held og lykke med shoppen.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 08:44

Hej Frostjensen

Jeg kunne anbefale dig at kikke på http://www.aspdotnetstorefront.com. De har over 10.000 kunder på løsningen. kik evt. under deres portefolie hvor der er mange tøjsites. f.eks. http://collection.continentalclothing.jp/

Det er ikke opensource men et komplet commercesystem som du kan komme i nærheden af fra 15.000 og op.
Prøv at tjek deres features liste: http://www.aspdotnetstorefront.com/t-features.aspx
De har mulighed for multistore og f.eks. så er der frit valg mht. gateways, som du vil benytte google checkout, paypal, jetpay og mange andre. Vi har oprettet til dandomain samt fået systemet oversat til dansk og satser på de nordiske lande.

Du er meget velkommen til at ringe for mere info på 31119111

Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 12:27

Mange tak for svarene.
Det er jeg sikker på, at jeg kan bruge :)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 13:40

Hej.

... og når du så har shoppen klar skal du lige bruge minimum 25-50.000 på markedsføring / optimering for at få kunder i butikken. (Ellers kan du sagtens klare shoppen alene, foruden skolegang og fritidsaktiviteter Wink )

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 13:56

Hej Frostjensen,

Først og fremmest spændende projekt.

Jeg er selv daglig leder af hjemmesiden www.trendlovers.dk, som efterhånden er kendt indenfor tøj branchen (15-25år.)

At få lavet en hjemmeside skulle være det mindste problem. Der findes efterhånden rigtig mange glimrende løsninger. Din største udfordring er faktisk at finde gode leverandører - At handle med de kendte og store navne kræver kapital (læs stor kapital!)

Du kan sikkert også godt starte op deltid, men det kan blive rigtig svært. Du skal have tid til at pakke ordre, markedsføring og indkøb. Konkurrencen indenfor tøjbranchen er benhård, så din butik skal være unik.
Jeg siger ikke det er umuligt, men en seriøs webshop kræver rigtig hårdt arbejde (meget mere end en fysisk butik)

Du skal være velkommen til at sende en PB, hvis jeg skal uddybe med vores erfaring.

Ha' en rigtig god dag.

Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 17:22
Mange tak for svarene. Ja jeg er klar over at der skal en stor kapital til, og at der skal bruges meget tid for at få det til at køre :)
Fra Frederiksund
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:54

Hej Frost..   Check www.streetlifenet.dk sig til hvis der er noget interessant.

Kan kontaktes på streetlife@forum.dk 

Vi kan hjælpe dig igang, uden det behøver at koste en formueCool

Mvh Claus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)