Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når ens ansat kræver 2000 kr. mere i løn pr. mrd. ????

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:
jeg er rigtig glad for hende. det som der holder mig lidt tilbage er at hun kan få hendes gammel job tilbage som er i samme by da de kun har en behandler tilbage som er elev. derfor kan hun ikke yde det samme.(altså eleven) men hende jeg har ansat kan hun få en løn på de 144.3 kr. igen hvis hun vælger hendes gammel job.

Det er fint du er glad for hende, men du driver en virksomhed og ikke en veninde kaffeklub.
Lad hende da endelig tage arbejde hos din konkurrent, så hun kan udhule deres overskudgrad..

Heidi:
det jeg har at forhandle med er at, hun ikke laver en stor nok omsætning til at det overhovedet  dækker hendes løn. ( det hun har tjent "til mig" på ni mrd. er ca. 68.000 kr. og hendes løn udgift er på 135.000 kr. for de ni mrd.)

Hvad er der at forhandle om?
Forestil dig hun ikke er hos dig længere og hun Worstcase trækker hele tilførte omsætning med sig til en ny arbejdsgiver, de 68.000 kr.. Jamen så tillykke du har lige sparet 67.000 kr til dig selv, eller måske en deltids ansat. (det er dog usandsynligt at hun er istand til at trække rub og stub af det tilførte med sig)

Så vær Ikke bange for at gå ned i omsætning og lad hende bare trække den håndfuld stamkunder med sig.

Heidi:
At hun burte yde hendes bedste hele tiden og ikke fordi hun skal have mere i løn.
At hun har det rigtig godt med mange fordele
At der bare ikke er penge til det og at hvis hun vil beholde hendes job må hun vente til den 1 jan 2011. og der efter hedder det en lønforhandling om året.

Det er da helt tosset hvis udover at skulle møde en time før med løn og ikke arbejde, men så ikke yder sit bedste..
Det lyder som om du bliver trukket rundt i manegen, "styret af din ansatte" og delvist tabt kontrollen med din klinik.
Og jeg tror Uanset hvad du tilbyder, vil det ikke ende med enig tilfredshed for begge parter og fornemmer du måske er lidt "bange" for konfrontationen.

Men, du er nødtil at "grow a pair of balls" og få endt det ansættelsesforhold, gi hende 3 måneders varsel og slut det..
Seriøst 68.000 kr Kunne du forestille dig at hun lavede Dobbelt så meget som hun er istand til nu ??.. Nej vel.. Og hvis hun var istand til dette, går du jo faktisk kun lige i 0,00kr

Så hvis jeg var dig ville jeg bide i det sure æble og få det overstået...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:08

Heidi,

Lønforhøjelsen er en ting. Fra dine skriverier lyder dét ikke til at være problemet.

Det er dog, for mig at se, meningsløst at hun skulle møde før åbningstid og I så sammen skal finde på noget 'arbejde' (oprydning) fordi der ingen kunder er på tidspunktet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Thisted
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:19

det er jo helt og holdent op til dig, hvad du skal gøre, hvis du mener hun er 2000 kr mere værd i løn og gør det ekstra for firmaet er hun jo det plus som du ikke kan undvære.

Ellers er det jo en god ide at stille nogle mål op for den ekstra lønstigning så hun fornemmer hvad det er du forlanger der skal ske for hendes lønstigning og accepterer hun ikke det ja så har hun det vel for godt.

Fortæl hende på en pæn måde hvordan situationen ser ud og kan hun ikke acceptere det er der sikkert mange andre der mangler job i disse tider.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:04

Opsig medarbejderen.

En medarbejder der sætter tingene på spidsen på den måde, vil alligevel gå den dag der kommer et bedre tilbud.

Derudover vil denne oplevelse for altid ligge i dit baghoved, og en del af tilliden er brudt. Som andre har angivet, så er det også en dårlig forretning for dig, når hun er underskudsgivende.

For at du undgår hovedpine fremover, når du forhåbentligt har fyret hende inden længe, så kan du ændre din forretningsmodel, hvis det forholder sig som foreskrevet, at der er mange ledige kosmetologer i dit område.

Du kan med succes få nogle ind der har kunder og de betaler så dig for "stolen" kr. 7.000 per md. + en procentdel af omsætningen, så får du kun folk ind som kan og vil arbejde med sin eksisterende kundekreds. Samtidig skal du ikke betale løn, men indkassere istedet.. og stolelejen fratrækker du hver gang der udbetales, så du ikke risikerer at vedkommende smutter uden at betale.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:05
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 12:57

Hej Martin Olesen.

hun  har omsat for 68.000 kr.  så der er underskud på hende,desværre.

og ja det er lidt et spørgsmål om hun overhovedet skal være ved mig.  Men jeg syntes hun kommer med mange god ting til min klinik, og ville være ked af at skulle af med hende, men hun styre meget og det er jo nok som mange af de andre også skrive, jeg har miste styringen over min klinik, og det er der ingen undskyldning for. Jeg må tage mig sammen og genvinde magten over min klinik og fåsat hende på plads ( på en pæn måde )

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:09

Heidi:
( på en pæn måde )

Nej, Heidi.
På en ordentlig måde.

Hun har stillet et helt urimeligt krav - du skal selvfølgelig være ordentlig overfor hende - men du har været for pæn for længe. Din virksomhed er i fare.

mvh Hans

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 13:11

1000 tak til alle  der har svaret!

Det er helt fanatisk at kunne få hjælp her inde, og kunne få bekræftet mange at de tanker der går gemmen hovedet på mig når jeg står over for sådan nogle ting. :)

Jeg har sat tid af til et møde med hende på torsdag også håber jeg på en afklaring der.

Også må vi jo bare vente og se om hun har tænkt sig at blive eller at gå hendes vej. Jeg forstår hende nemlig godt at hun gerne vil op i løn, selvf det vil alle, men hun ligger under en normal løn, men igen det viste hun fra starten og det var jo en del af aftalen.

Jeg tror, ikke fordi det skal være en undskyldning men at jeg har miste kontrollen fordi der har været så mange ting, både med min egen familie også planlægning af bryllup, afholdt bryllup , bryllups rejse som var ren Karos og som vi skal til at køre en sag om nu. Men derfor skal man selvf kunne holde ved sin stilling og sit job,  og det er ingen undskyld. 

Men alt hvad der er bleven skrevet her inde tager jeg til mig, og vil op på "hesten" igen og få styr på det hele!

Mange tak :)

ps. jeg vender tilbage med en afgørelse på det hele :)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 13:50

Den måde hun har fremlagt det på, kan også sagtens være hendes forhandlingstaktik. For at drage en assosiation til pokerverdenen:

Din ansat har 5/7 på hånden (ikke den værste hånd men absolut heller ikke god. Hun ved hun er noget "værd" men hun ved også at markedet er dårligt. Hun gør sig dog stor for at skræmme)

Som ejer har du dame/knægt (du savner esset ,men har en ganske god hånd. Markedssituationen er i din favør, men du ønsker heller ikke at miste en stor del af dine chips - en god medarbejder.)

Din ansatte forhøjer relativt stort og kræver en lønforhøjelse. Det kunne jo tænkes at hun håber ikke at blive kaldt og dermed vinder hånden uden at få lagt kortene på bordet :)

Laver du til gengæld et re-raise (genforhøjer) ved hun at slaget stort set er tabt på forhånd. Vælger hun at spille op, står du fint, fordi du sagtens kan ansatte en ny - mange om buddet. Smider hun kortene, har du stadig din ansat, plus vundet noget "respekt" tilbage som chef. Udgifterne er de samme, og hun arbejder stadig for dig som før.

Jeg har personligt også krævet en bestemt løn til en stilling, hvor jeg fik at vide, de kun havde et tilbud der lå 5000 under mit krav. Jeg sagde jeg skulle tænke over det, men formentlig ville se mig om efter noget andet, hvis det var deres tilbud. Der gik ca tre dage, hvorefter de tilbød mig det jeg krævede/ønskede. Var der gået 1-2 dage mere, havde jeg accepteret deres oprindelige tilbud, fordi min forhandlingssituation var okay men hellere ikke bedre end det. Jeg var også glad for muligheden, selvom lønnen ikke var efter mit ønske.

Så det er som et spil poker. Hvem har is i maven? Man kan selvfølgelig både vinde og tabe, men vurder din hånd og forfølg det du synes er mest rigtig. Tøv ikke!

Held og lykke med dit spil :)

//Michael 

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 13:58

det var lidt en smart og sjov måde at stille det op på. :)

Det er rigtig det er jo selvf hvem der har mest is i maven, men det er jo også et ufint knep at sige at man vil ud og finde noget andet hvis man ikke må få mere end den aftalte løn. :(

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)