|
En lille sidebemærkning: Med en arbejdsuge på 34 timer, så svarer en månedlig lønstigning på 2.000 kr. til 13,57 pr. time. Hvis hun idag får 135 kr. pr. time, så er hendes lønforlangende på 10%.
|
Heidi:jeg er rigtig glad for hende. det som der holder mig lidt tilbage er at hun kan få hendes gammel job tilbage som er i samme by da de kun har en behandler tilbage som er elev. derfor kan hun ikke yde det samme.(altså eleven) men hende jeg har ansat kan hun få en løn på de 144.3 kr. igen hvis hun vælger hendes gammel job.
Det er fint du er glad for hende, men du driver en virksomhed og ikke en veninde kaffeklub.
Lad hende da endelig tage arbejde hos din konkurrent, så hun kan udhule deres overskudgrad..
Heidi:det jeg har at forhandle med er at, hun ikke laver en stor nok omsætning til at det overhovedet dækker hendes løn. ( det hun har tjent "til mig" på ni mrd. er ca. 68.000 kr. og hendes løn udgift er på 135.000 kr. for de ni mrd.)
Hvad er der at forhandle om?
Forestil dig hun ikke er hos dig længere og hun Worstcase trækker hele tilførte omsætning med sig til en ny arbejdsgiver, de 68.000 kr.. Jamen så tillykke du har lige sparet 67.000 kr til dig selv, eller måske en deltids ansat. (det er dog usandsynligt at hun er istand til at trække rub og stub af det tilførte med sig)
Så vær Ikke bange for at gå ned i omsætning og lad hende bare trække den håndfuld stamkunder med sig.
Heidi:At hun burte yde hendes bedste hele tiden og ikke fordi hun skal have mere i løn.
At hun har det rigtig godt med mange fordele
At der bare ikke er penge til det og at hvis hun vil beholde hendes job må hun vente til den 1 jan 2011. og der efter hedder det en lønforhandling om året.
Det er da helt tosset hvis udover at skulle møde en time før med løn og ikke arbejde, men så ikke yder sit bedste..
Det lyder som om du bliver trukket rundt i manegen, "styret af din ansatte" og delvist tabt kontrollen med din klinik.
Og jeg tror Uanset hvad du tilbyder, vil det ikke ende med enig tilfredshed for begge parter og fornemmer du måske er lidt "bange" for konfrontationen.
Men, du er nødtil at "grow a pair of balls" og få endt det ansættelsesforhold, gi hende 3 måneders varsel og slut det..
Seriøst 68.000 kr Kunne du forestille dig at hun lavede Dobbelt så meget som hun er istand til nu ??.. Nej vel.. Og hvis hun var istand til dette, går du jo faktisk kun lige i 0,00kr
Så hvis jeg var dig ville jeg bide i det sure æble og få det overstået...
Bliv gratis medlem