Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når ens ansat kræver 2000 kr. mere i løn pr. mrd. ????

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej

Hvis det var min ansat, så havde personen, skulle rette ind til højre, og hoppe.

Jeg finder mig ikke i en sådan nonchelant holdning. Hvad tror folk efterhånden de er???? Kan hun skaffe et arbejde, med det samme, så lad personen. Hun har allerede fået i pose og sæk.

Og får hun det her også, så har du tabt all respekt fra vedkomnes side, og det er faktisk det som jeg tror allerede er sket. Og giver du hende bare 1 øre, så kan du godt vinke farvel til at styre dit firma, på dine præmisser.

Og så er det lige meget hvor meget omsætning man mister, for du vil have tabt dit firma.

Så nægt hende noget som helst. Og drop den løn forhøjelse i januar, og hold den nede på hvad den normale løn udvikling er.

Og husk på, at nu er personen lige blevet mor, så hvor helvede vil hun finde et arbejde. Og et sted hvor hun så også kan passe den lille. Så hun er der sikkert også om et år. Ellers så er hun væk, og sikkert ikke inden for branchen, hvorfor at du så har flere kunder.

/Kenneth

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 18:46

Kenneth:

Hej

Hvis det var min ansat, så havde personen, skulle rette ind til højre, og hoppe.

Jeg finder mig ikke i en sådan nonchelant holdning. Hvad tror folk efterhånden de er???? Kan hun skaffe et arbejde, med det samme, så lad personen. Hun har allerede fået i pose og sæk.

Og får hun det her også, så har du tabt all respekt fra vedkomnes side, og det er faktisk det som jeg tror allerede er sket. Og giver du hende bare 1 øre, så kan du godt vinke farvel til at styre dit firma, på dine præmisser.

Og så er det lige meget hvor meget omsætning man mister, for du vil have tabt dit firma.

Så nægt hende noget som helst. Og drop den løn forhøjelse i januar, og hold den nede på hvad den normale løn udvikling er.

Og husk på, at nu er personen lige blevet mor, så hvor helvede vil hun finde et arbejde. Og et sted hvor hun så også kan passe den lille. Så hun er der sikkert også om et år. Ellers så er hun væk, og sikkert ikke inden for branchen, hvorfor at du så har flere kunder.

/Kenneth

Kunne ikke være mere enig. Yes

Hun skal ikke stille dig et ultimatum. Det er din virksomhed, og IKKE hendes.

Op i røven med hende.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 20:04

Er enig med flere af indlæggene her. Har arbejdet med ledelse i detailhandelen i mange år og har også oplevet en lignende situation.

1. Hvad står der i kontrakten mht. til genforhandling af løn? I de fleste kontrakter står der at løn forhandles en gang om året til virkning pr. 1/1. Står der det eller noget lignende så hold fast i det. Der skal gå 1 år i mellem lønforhandlingerne ellers kommer du ud på en glidebane. Til sidst sidder i og forhandler løn måned for måned.

2. Enig med dyrebilen, et ultimatum er der ingen der skal give mig som deres chef/arbejdsgiver. Så er det ud af vagten. Og til dem der er bange for fagforbund i den sammenhæng er det altså ikke et problem man ikke kan komme ud over.

3. Til sidst et spørgsmål? Hun vil finde et andet arbejde, men hvor? Det er vist ikke kosmetolog-uddannede, der er mest rift om i øjeblikket. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Martin Olesen:

2. Enig med dyrebilen, et ultimatum er der ingen der skal give mig som deres chef/arbejdsgiver. Så er det ud af vagten. Og til dem der er bange for fagforbund i den sammenhæng er det altså ikke et problem man ikke kan komme ud over.

Det er altid nemmere at nægte folk, sådan at de selv siger op. Og passer de ikke deres arbejde, eller arbejder op til evne, som de har bevist, så er det meget nemmere at slippe af med dem. Og så kan fagforbundet ikke gøre noget.

/Kenneth

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 20:51

jeg er så glad for alle der har svaret her inde.  :)

jeg er rigtig glad for hende. det som der holder mig lidt tilbage er at hun kan få hendes gammel job tilbage som er i samme by da de kun har en behandler tilbage som er elev. derfor kan hun ikke yde det samme.(altså eleven) men hende jeg har ansat kan hun få en løn på de 144.3 kr. igen hvis hun vælger hendes gammel job.

Jeg er også godt klar over at det er der hendes løn ligger  ( 144 kr pr. time )men jeg har jo forklaret hende det til at starte med at hendes løn ville være laver  men at hun ville have mere fri tid her.
men jeg havde såheller ikke regnet med at hendes fritid skulle ligge i at hun kunne møde en time før vi åbnet for så ikke at skulle arbejdet så længe.. men er klar på at give mig lidt så vi kan få det hele til at virke sammen for jeg er rigtig glad for hende og vil gerne at hun bliver. Jeg kan ikke klare mig alene så der skal være en mere på klinikken og måske vil jeg gerne have et barn næste år også kunne det være dejligt at hende der passet klinikken var en man kendte og havde det godt med.

jeg tror det er helt rigtig at jeg må holde på den og sige at det først er til den 1 jan 2011 at hun kan få 5 kr. mere i timen så er det, det.

I kontrakten står der ingen ting om lønforhandling. desværre, det ved jeg jo så nu til næste gang at det skal der stå der i.

hun er dygtig og har mange faste kunder men på den anden side hvis hun ikke er der så spare jeg også det i løn. og det går bedre med klinikken men jeg tror ikke at det kun er fordi hun er der, jeg tror det er fordi der er flere der har fundet ud af at klinikken er der også fordi folk bliver bedre til at bruge penge på dem selv..

det jeg har at forhandle med er at, hun ikke laver en stor nok omsætning til at det overhovedet  dækker hendes løn. ( det hun har tjent "til mig" på ni mrd. er ca. 68.000 kr. og hendes løn udgift er på 135.000 kr. for de ni mrd.)
At hun burte yde hendes bedste hele tiden og ikke fordi hun skal have mere i løn.
At hun har det rigtig godt med mange fordele
At der bare ikke er penge til det og at hvis hun vil beholde hendes job må hun vente til den 1 jan 2011. og der efter hedder det en lønforhandling om året.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Heidi:
Hun har selv fået lov at bestemme hvordan hun vil have hendes time når de skal sættes op, hun vil så møde en time før vi normalt åbner for at rytte op osv, så hun ikke skal arbejdte sener om eftermiddagen. ( nu har hun fri kl 16.00)

Hvis det er korrekt, at hun ligger under det generelle lønniveau, er det klart, at hun gerne vil have den hævet. Men samtidig har hun en række krav, som ikke passer ind i virksomhedens tarv. Og din virksomhed kan endnu ikke bære en løn til dig selv. Du betaler hendes pauser, og det svarer til 10-15 timers ekstra løn om måneden, så alt i alt er hendes effektive løn højere end den timepris, I taler om.

Du vil gerne være imødekommende, og hvis ikke "vil hun se sig om efter noget andet". Og du nævner, at hun er meget dygtig. Men det er du nok også - så butikken klarer sig nok, også selvom din assistent forsvinder.

Jeg synes, at du skal tilbyde hende de 5 kr. mere i timen, du selv taler om, og så samtidig gøre klart, at der ikke forhandles løn igen før om et år. Og at du så ved samme lejlighed skal sige, at lønforhøjelsen er betinget af, at hun er på arbejde, når der er kunder til det - og dvs. ikke kl. 8.00 om morgenen men kl. 16.00-17.00, hvor kunderne får fri fra arbejde samt hver 2. lørdag. Så hun selv kan tjene lønstigningen hjem ved at være der i din åbningstid. Du må forklare, at pauserne alene koster dig ca. 2.000 kr. månedligt.

Hvis ikke hun kan forstå det, og ikke vil anerkende, at forholdene er anderledes i en lille og ny virksomhed, så vil hun alligevel se sig om efter et andet job, næste gang hun er utilfreds med et eller andet. Eller hun gør det måske allerede.

Lige meget hvilken løsning, du vælger, er det vigtigt, at du gør dig fri af hendes "trussel" om at finde noget andet. Fortæl hende, at enten siger hun op, eller også gør hun ikke. Det andet er et misforstået forsøg på forvridning af magten.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 21:24

Heidi:
det jeg har at forhandle med er at, hun ikke laver en stor nok omsætning til at det overhovedet  dækker hendes løn. ( det hun har tjent "til mig" på ni mrd. er ca. 68.000 kr. og hendes løn udgift er på 135.000 kr. for de ni mrd.)

Hvis hun er et fornuftigt menneske, så kan hun også forstå at det jo slet ikke kan lade sig gøre. Hun vil jo tage brødet ud af din mund. Lov hende lønforhandling om xx tid, så hun har noget at se frem til.
Jeg ville personligt sidde og måbe, hvis jeg fik at vide at min chef tjente halvt så meget som mig! Ansatte tror jo generelt at chefer tjener kassen og er nærige. Så lidt ærlighed vil fremme hendes forståelse.
Rids lige op for hende hvor mange goder hun faktisk har. Måske fortælle hende hvordan det "normalt" er at være kosmetolog mht arbejdstider, frokost pauser og mad. Så kan det være hun vågner fra sin barselsrus!

:-) Dorthe

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 21:00

Heidi:

Har hun omsat for 68.000,- så der er et underskud på hende på 67.000,- eller har hun omsat for 203.000,- og du har haft 68.000,- i overskud på hende?

Hvis det er det første er det da nærmere et spørgsmål om hun i det hele taget skal være der...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:56

Heidi:

At hun burte yde hendes bedste hele tiden og ikke fordi hun skal have mere i løn.
At hun har det rigtig godt med mange fordele
At der bare ikke er penge til det og at hvis hun vil beholde hendes job må hun vente til den 1 jan 2011. og der efter hedder det en lønforhandling om året.

Ja - og at der på jobnet lige nu er 75 ledige uddannede kosmetologer i din region, der venter på at tage hendes job, hvis hun rejser...

Jeg synes, det lyder som om, at hun forhandler, fordi hun har opdaget, at du føler dig afhængig af hende.
Det må du sætte dig ud over. Så længe hun ikke kan tjene sin egen løn, er hun ikke i en god forhandlingsposition. PUNKTUM.

mvh Hans

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:15

En lille sidebemærkning:

Med en arbejdsuge på 34 timer, så svarer en månedlig lønstigning på 2.000 kr. til 13,57 pr. time.

Hvis hun idag får 135 kr. pr. time, så er hendes lønforlangende på 10%.

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)