Hej Aminoer Jeg er i øjeblikket i praktik i forbindelse med afslutning af min bacheloruddannelse. I min praktik har jeg personligt fået ansvaret for, at udarbejde et salgsbrev, der skal benyttes i forbindelse med et salgsfremstød af et bestemt produkt. Produktet er et b2b-produkt og målgruppen er i denne sammenhæng virksomheder med 200-400 ansatte og beslutningstageren er ofte CEO, CIO eller CFO. Jeg har læst en del oplæg herinde omhandlende salgsbreve og brug af AIDA-modellen og herefter selv udarbejdet et udkast til salgsbrevet. Jeg vil for en god ordens skyld pointere, at det ikke er virksomheden der er nærrig, men mig selv der er interesseret i, at varetage processen og selv lære så meget, som muligt om udarbejdelse af salgsbreve, da jeg personligt har stor interesse i iværksætteri og gerne vil lære lidt, inden jeg tager springet (: Alle kommentarer og tilbagemeldinger på nedenstående er velkomne, da jeg gerne vil lære så meget som muligt. ------------------
Kære Hr. CEO, CFO eller CIO [Valg af rette modtager]
Får I optimalt udbytte af jeres it-investeringer? Det er bl.a. det X kan hjælpe jer med, at få indsigt i. Igennem anerkendte analyser giver vi virksomheder mulighed for, at identificere hvilke it-indsatsområder, der har et umiddelbart behov for opmærksomhed, samt på hvilke områder virksomheden performer bedst. Spar nu 40 % på en Y - Produktnavn Y er X’s mest solgte produkt og i øjeblikket giver vi jer mulighed for, at få produktet, til en yderst fordelagtig pris, ved at bestille produktet inden d.31—xx-201x. [Indsæt regnestykke og vis hvor meget den enkelte kunde kan spare + henvis til evt. bilag] Y-analysen er baseret på data fra Danmarks største samling af it-relateret benchmark data og omfatter 3 overordnede områder: 1. Brugertilfredshed (driftsoplevelse, serviceniveau, uddannelse, kompetencer mv.) 2. Kortlægning af it-omkostningsprofil (drifts- og anlægsomkostninger, spildtid, dobbeltarbejde mv.) 3. Kompleksitetsanalyse (Infrastruktur, sikkerhed, anvendelse af ITIL-processer, arkitektur, teknologi mv.) Resultatet af Y-analysen er en rapport med analysens tal og konklusioner, adgang til et web-baseret analyseværktøj, samt en personlig præsentation af de vigtigste konklusioner og anbefalinger, fra vores dygtige konsulenter. Anvendeligheden er høj, både på kort og lang sigt Resultaterne benyttes i dag et højt antal virksomheder til, at justere og optimere de omkostninger og processer, der er forbundet med den daglige it-drift. Y kan bl.a. hjælpe med, at svare på følgende spørgsmål: - Hvordan prioriteres vores indsatser, så vi får mest værdi for pengene? - Hvor godt kan vores it-systemer komme til at fungere? - Hvad koster en it-arbejdsplads hos os, sammenlignet med lignende virksomheder? - Har medarbejderne mere spildtid hos os, end hos lignende virksomheder? Dette værktøj giver både mulighed for, at lave praksisnære, men betydningsfulde justeringer, samt større tiltag, der ændrer den overordnede arbejdsgang og effektivitet i virksomheden. Ring til os med det samme og lær mere Tilbuddet er gældende i en begrænset periode, hvorfor vi opfordrer jer til, at kontakte os hurtigst muligt, for at aftale tid til et uforpligtigende møde med X. Til mødet fortæller vi dig mere om produktet, samt forventningsafstemmer det forhåbentlig kommende samarbejde.
Med venlig hilsen [Personlig afsender] X ------------------ |
Hej Nicki
Jeg skyder lige fra hoften: Det her er et ganske godt eksempel på, at det ikke er helt let at skrive et salgsbrev!
1. Det er alt for langt. Du må ikke forvente, at nogen gider at læse så lang en smøre. Mine salgsbreve (og mange andre) fylder aldrig mere end én A4-side. Det ønsker mine kunder ikke, og det er efter min mening også det klogeste.
2. For mig er det ret kedeligt og uinspirerende. Lidt mekanisk. Savner begejstringen for det, du/I vil sælge.
3. Der er mange kommafejl - noget som flere, end du tror, lægger mærke til.
Dbh
Thomas