Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilibagemelding på salgsbrev, med udgangspunkt i AIDA

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der stiles et salgsbrev til det der antages? at være beslutningstager?! Jeg ved ikke hvordan beslutningsprocessen er i de firmaer I sendte til, men det er ikke sikkert det er beslutningstager, der skal hives fat i først.  

Jeg har selv arbejdet med at ringe rundt til en portion større firmaer i Europa. Produkterne var software til mainframes. I nogle lande kunne jeg ikke komme udenom at skulle til tops i hierakiet først. I de Nordiske lande blev jeg mest stillet direkte om til en teknisk ansvarlig. 

Det er ikke svært at forestille sig at salgsbrevet burde se anderledes ud, hvis den er til direktøren eller den teknisk ansvarlige. 

I salgsbrev er AIDA-modellen er det vigtigt at forstå værdien for modtageren - som der har været nogen der har været inde på. Den er jo så også forskellig for direktør og teknisk ansvarlig. Nogengange er det måske den teknisk ansvarlige, der skal opdage fidusen og få idéen formidlet til direktøren. 

Vil lige tilføje at det at sætte sig ind i et teknisk produkt og oversætte det til værdi kan være svært. Mere nemt bliver det ikke at skrive et AIDA-salgsbrev - især ikke første gang ;-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)