Hm, ved facebookannoncer står der at prisen er ca. 5 kr pr. kilk. Kampagnerne på affiliatesiderne(EuroAds) skriver at den gennemsnitlige indtjening ca. er 0,8-1,50 kr pr. klik.
Er der noget jeg har misforstået? For det er da en unormal dårlig forretning :-)
Hm, ved facebookannoncer står der at prisen er ca. 5 kr pr. kilk. Kampagnerne på affiliatesiderne(EuroAds) skriver at den gennemsnitlige indtjening ca. er 0,8-1,50 kr pr. klik.
Er der noget jeg har misforstået? For det er da en unormal dårlig forretning :-)
- Christian
Affiliate netværk som Euroads, regner den gennemsnitligeindtjening ud ved at dividere salg og lead pris med antal kliks der er modtaget på kampagnen. :)
Jeg har oplevet at Facebook-annoncer svinger meget i pris.
Når man betaler pr. klik på facebook gælder det om at finde en gylden mellemvej. Du vil gerne lave en annonce så targeted at du kun betaler for klik hvor folk er interesseret i lige præcis det du ønsker. Samtidig skal den være tilpas indbydende så Facebook ikke skal vise annoncen 10.000 gange for hvert klik du modtager.
Jeg har flere gange oplevet at lave en annonce der var for "smal" og kun henvendte sig til lige præcis dem der ville klikke videre når de kom ind på landingpagen. Problemet var at der var meget lille klikrate og ret hurtigt foreslog facebook op til 8-10 kr. pr. klik i stedet. Hvis jeg satte den til 5 kr. fik jeg bare ikke nogen visninger.