Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min første videoblog på Amino

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så har jeg lavet et nyt indlæg på min ekspert-blog her på Amino.
Men i stedet for at skrive et langt indlæg som jeg plejer, så har jeg i stedet lagt en halvlang video op.

Den ligger her http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2010/09/14/luk-skidtet.aspx

Bær over med at jeg virker noget trættere end jeg følte mig da videoen blev optaget - Mit iværksætterråd nummer 10½ vil i den sammenhæng være "Lad være med at optage videoblogs efter kl. 23" Geeked.

Det jeg godt vil høre, det er hvor vidt der er stemning for videoblog eller I bedre kan lige mine tekst-indlæg i stedet for. Jeg syntes selv at videobloggen er ret god, fordi man kan vælge at sidde og se på den, eller man kan høre dem som om det var en podcast. Og med de lange blogindlæg jeg plejer at lave, så vil det måske være rart at kunne høre dem imens man laver noget andet, istedet for at skulle sidde og læse dem.

Hvad syntes I?

/Jesper

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:37

Hej Jesper

Det er modigt at gå i gang med at videoblogge, for det kan være svært at være på skærmen.Jeg synes, du kommer godt fra start - din tekst er flydende ud øh'er, og du virker ikke bange for kameraet.

Nu spørger du om ideer til forbedringer, så jeg hopper altså lige til sagen :-)

Jeg synes, du kan skære halvdelen af din tekst fra. Jeg bliver træt for hurtigt som seer. Måske du skal starte med din personlige historie, så jeg bliver fanget? Husk, at du skal fortælle en god historie.

Det er selvfølgelig deprimerende, når man skal dreje nøglen om til et firma, men jeg synes ikke, det behøver at afspejle sig i videoens form. Jeg synes, den er for mørk og dyster. Her tænker jeg nok på baggrunden. Det er forstyrrende for mig, at jeg ikke kan se begge dine øjne. Dit venstre øje smelter lige som sammen med baggrunden - og dit hår går ud i et med baggrunden.

Du taler meget forklarende og pædagogisk. Det er også vigtigt, men det bringer din tale ned i tempo og energi. Prøv at komme op i energi.

Jeg kan se, at du redigerer lidt i starten. Måske du løbende kunne klippe andre billeder ind, så der sker noget på skærmen? Det skal selvfølgelig passe til indholdet, men det kunne være med til at holde mig fanget som seer.

Og så lige en sidste ting, som måske lyder lidt mærkeligt: kom lidt mere frem med panden, da det får folk til at fremtræde stærke og kloge (i øvrigt et godt trick, når man holder foredrag og gerne vil tages seriøst) ... bemærk, at jeg skriver lidt og ikke meget ...

God optagelyst :-)

/// Nina

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 17:44

Hej Jesper,

Godt indlæg, jeg vil helt klart foretrække video indlæg, da jeg i forvejen sidder og læser meget i min hverdag, og det derfor er meget nemmere at høre et video indlæg i stedet. Dertil synes jeg også at tekst indlæg godt kan blive lidt kedelige når man kommer halvvejs igennem, men det er måske bare mig Smile

Så jeg synes helt sikkert du skal laver mere med video Yes

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:24

Hej Jesper,

Supergodt indlæg. Indholdet er i top.

Jeg synes at formen er fin (måske fordi jeg lyttede og ikke kiggede) - der hviler en rolighed, og seriøsitet over det.

Alle videoindlæg behøver ikke at være speedsnak. Selvfølgelig må man gerne vise lidt begejstring, hvis man lige har fået den fede idé, eller lige har oplevet et eller andet der er lidt anderledes - eller har et eller andet man bare SKAL ud med. Men det er rart engang imellem bare at have ro.

Det kan sq godt være at jeg er ved at blive gammel  Huh?    - jeg har over det seneste måneder også fået øjnene op for P1, der har nogle fantastiske programmer Big Smile

Keep up the good work...

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Hej Jesper.

Først, så som første forsøg så er det skide godt gået.

Men som så meget andet så er der nogle ting som der kan gøres bedre. Og en af de ting som der er så frustrerende at  høre på er alle de øh, æhem, og hvad man ellers siger. Og du siger en del af dem imellem dine sætninger.

JEg kan godt lide den rolige stemning, du udstråler, men som så mege andet, så kan 10 minutter være lang tid, når dit budskab egentlig ikke indeholder så meget, der er et rigtig godt eksembel fra dit eget liv, men alligevel så savnede man lidt.

Og du skal også passe på med at tale for meget monotomt, sådan at du ikke kun kører i et tone leje, men gerne varier det, sådan at når du når en pointe, så lægger man lige lidt mere kraft i tonen, ikke at man så skal råbe, men en lille variation, sådan at man er klar over at det her er noget vigtigt i dit indlæg.

Men jeg vil sige at du har potentiale, til at kunne lave nogle rigtige gode indlæg, og det er ligeså meget fordi at du som person, har noget udstråling, og derfor må mit råd være at du skal fortsætte med det, og så tage nogle af de råd du får til dig, og ikke se dem som noget der vil pille dig ned, men som en coaching, for det kan være svært at slå til på video, og specielt, når man har været van til at holde fordrag, for så mangler man lidt den feedback der er.

Personligt så tror jeg at video blogs vil komme mere og mere frem, for med de moderne mobiller, og alt det andet, så kan alle hurtigt lave en video. Og da mange idag er træt når de sidder her, så orker de sikkert ikke at skulle bruge flere minutter på at læse en tekst.

Men fortsæt, jeg mener at det virker, sålænge at de er under 5 min.

/Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:35

Hej Jesper

Min helt ærlige mening? Drop feedbacken efter kun en video...fyr den af og få lavet en fandens masse video'er, så skal du nok finde den helt rigtige måde at gøre det på....altså en måde der passer dig perfekt!

I min lille virksomhed går jeg i denne uge igang med at bruge video'er i webshoppen. Tro mig, jeg har øvet og øvet og øvet og spyttet mange video'er ud, som jeg ikke var helt tilfredse med.AAALLLTTT for perfektionistisk og med al den viden jeg har, må jeg nu kunne få en masse kvalitet ud online. 

Skulle jeg gøre det om, så havde jeg startet med at smide det hele online, og fået løbende feedback. Men læring kommer gennem øvelse... det har jeg lært nu :)

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:44

Hej Jesper

Lige da videoen startede tænkte jeg at det var rigtigt dejligt at der endelig var en person der have gjort det jeg har ventet på i de videoblogs som jeg har set her på Amino. Nemlig at lave lidt bevægelse i billedet, lidt skifte og eventuelt krydre snik/snakken med grafik eller billeder der kan underholde samtidig med man lytter.

Personligt gider jeg ikke se på en video hvor en person bare sidder og sludre løs - og det er uanset om det sker fra kontoret, værelset eller fra bilen.

Dermed ikke sagt at indholdet der bliver fortalt ikke kan være spændende, tit starter jeg bare videoen op og arbejder i et andet vindue på PCen. Det var sikkert ikke lige det afsender havde i tankerne - ellers kunne man jo nøjes med at have lavet en lydfil.

Så skal det være video skal der være en grund til det, og du har evnerne til at lave nogle rigtigt gode videoer - det kan jeg se på begyndelsen af din første video. Bestemt et af de bedste forsøg på en god video her på amino - takker.

Men helt sikkert, hellere video eller podcast end lange tekster.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:16
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)