Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og titel

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Titler er noget men tildeler nogen for at slippe for at betale for meget i løn Big Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:09

I starten var jeg direktør, fordi jeg var blevet lidt benovet over, at én af mine bekendte kunne kalde sig sådan.
Senere blev jeg kreativ direktør, for at understrege at min virksomhed arbejder kreativt.

Nu er jeg degraderet til indehaver, og jeg har mange gange overvejet at følge Mathias' eksempel og helt undlade titlen. Dog synes jeg, at det kan være vigtigt for nye kunder at vide, at de har talt med Kjer selv. Derfor har jeg beholdt indehavertitlen.

Skulle jeg sælge noget i et udland, hvor den slags er vigtigt, ville jeg ikke spare på lovprisningerne af min egen værdi.

mvh Hans

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:12

Jeg bruger på dansk begge titlerne Kommunikationsrådgiver & tekstforfatter og på engelsk Communication Consultant & Copywriter. For mig har det været vigtigt at signalere de funktioner, jeg reelt udfører. Jeg ville aldrig hyrer nogen selv, fordi de er direktører eller lignende statusorienterede titler - og da slet ikke i en enkeltmandsvirksomhed. Det ,synes jeg, virker ret latterligt (på samme måde, som når folk i enkeltmandsvirksomheder skrive "vi laver bla bla bla", der en nu engang én person, så der er ingen grund til at lyde mere vigtig, end man er. For mig virker det utroværdigt).

/// Nina

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 22:18

Daglig leder. Synes det virker bedre end direktør, når det er en mindre virksomhed.

Det vigtige for mig er at man ud fra titlen kan se hvad personen har beføjelser til at gøre og ikke gøre.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09

Jeg kalder mig intet.

Og det er ligeså meget fordi, at jeg har et meget afslappet forhold til det hele. Og nogle af mine kunder elsker den meget uformelle tone. Hvor en titel tit udstråler, at man er noget, og derfor skal der være en mere formel tone.

Nu handler jeg ikke med udlandet, så der kan jeg ikke hjælpe.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Ravn:

Mattias Skovhøj:
Jeg gør alt hvad jeg kan for at undgå at kalde mig for noget som helst - så jeg har ikke titel på mine visitkort.

Har man med udlandet at gøre vil det virke meget ueriøst ikke at skrive sin titel.

Jeg bruger heller ikke en titel på mine visitkort, I England hvor jeg bor har det ikke givet problemer. Jeg syntes at det lyder dumt at kalde sig direktør og der er kun en person i virksomheden.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:55

Eiler:

Technocowboy:

Jeg mener det er til grin at kalde sig direktør i en enkeltmandsvirksomhed- det passer sig bedre for selskaber er har en direktion.

mvh

Jan

Husk lige, at der godt kan være en stor håndfuld ansatte, selvom en virksomhed er registreret som en enkeltmandsvirksomhed. Bare lige for god ordens skyld :-) Så er "Direktør" vel ganske berettiget?

Det kan være at jeg tager fejl - men sprogligt set må en enkeltmandsvirksomhed bestå af en enkelt mand.

Det er rigtigt at man ofte ser at der er sat lighedstegn mellem personligt ejede virksomheder og enkeltmandsvirksomheder - og dette kan ofte også være rigtigt, men det er det ikke nødvendigvis.

På f.eks ivaekst.dk ser bruger de betegnelsen Personligt ejet enkeltmandsvirksomhed i forbindelse med opstartsfasen.

Så jeg skelner mellem personligt ejede virksomheder og enkeltmandsvirksomheder - men igen det kan være at jeg tager fejl.

(iøvrigt er det jo bare noget sprogligt flueknepperinWink)

mvh

Jan

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 20:10

Jan - jo, hvis man er én mand i sin enkeltmandsvirksomhed, er titel noget flueknepperi og overfladisk fis. Så er man indehaver, hverken mere eller mindre :-)

Jeg har en kammerart, som havde en personligt ejet virksomhed med en del ansatte, og han kaldte sig derfor direktør. Det jeg skrev, kommer deraf. Jeg satte også fejlagtigt lighedstegn mellem enkeltmands og personligt ejet virksomhed, beklager :-)

Personligt anvender jeg titel så folk jeg taler med ved, hvor i virksomheden jeg er placeret og hvad jeg har af beføjelser. At sige, at "den personlige og tætte kontakt" forsvinder ved at anvende en titel, mener jeg er noget fis. Jeg har fået meget positiv respons fra folk ved at anvende direktør-titel og samtidig tale personligt og uformelt med folk. Det handler ikke om, hvorvidt du er supporter, manager, direktør eller president - det handler om, hvordan du skriver og kommunikerer med folk. Det er min erfaring og det holder jeg fast i.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)