Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med den nye hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er ved at forsøge at strikke en acceptabel hjemmeside sammen. Jeg bruger et template til formålet og siden kan ses her:

www.gogermany.dk

Problemet er at jeg får følgende melding, når jeg skriver indlæg eller prøver at aktivere nogle plugins:

Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 1966080 bytes) in /usr/home/web/web425079/gogermany.dk/wp-content/plugins/si-contact-form/si-contact-form-admin.php on line 1314

Der er plads nok på serveren, så det kan ikke være problemet. Siden er hostet hos Web10. Jeg kan selvfølgelig også prøve at kontakte web10, men jeg har fået indtryk af at deres svartider ikke ligefrem er noget at prale af.

Er der nogle der kan hjælpe med problemet?

Derudover: Hvordan kan jeg i backenden ændre siden, så hele den højre spalte med "join in", "great links" osv forsvinder? Jeg vil egentlig udelukkende have det i midten til at være synlig.

Håber der er nogle kloge wordpress eksperter der har et godt råd til mig.

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 12:43

og så vil jeg lige sige at teksterne ikke behøves at blive vurderet, for det er kun et udkast og ikke noget endegyldigt endnu ;-)

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:47

Det betyder, at pluginet "si-contact-form" vil bruge mere RAM end serveren har allokeret til dit website (25165824 bytes = 24 megabyte).

Du kan prøve at hæve denne grænse ved at skrive ini_set("memory_limit","50M"); i toppen af dit script, eller hvis du har adgang til php.ini kan du skrive memory_limit = 50M.

Derudover burde det plugin overhovedet ikke bruge så meget, så ét eller andet sted i koden må der være en fejl (f.eks. et infinite loop) som forårsager dette memory overflow.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 12:51

Elias Sørensen:

Det betyder, at pluginet "si-contact-form" vil bruge mere RAM end serveren har allokeret til dit website (25165824 bytes = 24 megabyte).

Du kan prøve at hæve denne grænse ved at skrive ini_set("memory_limit","50M"); i toppen af dit script, eller hvis du har adgang til php.ini kan du skrive memory_limit = 50M.

Derudover burde det plugin overhovedet ikke bruge så meget, så ét eller andet sted i koden må der være en fejl (f.eks. et infinite loop) som forårsager dette memory overflow.

Hej Elias,

jeg får faktisk samme melding, når jeg skal til at skrive et nyt indlæg, hvilket jo nok fylder endnu mindre.

Det med de koder du skriver... det er jeg altså ikke så sikker på om jeg kan gennemføre. Hvordan kommer jeg ind i scriptet??

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:56

Du tilføjer det til toppen af denne fil: wp-content/plugins/si-contact-form/si-contact-form-admin.php, som ligger på din FTP. Det skal tilføjes efter <?php. Ellers kan du prøve at kontakte dit webhotel og bede dem om at hæve memory.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 13:16

ok, det vil jeg lige kigge nærmere på og håber at jeg kan finde rundt derinde.

Tak for hjælpen!

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 14:42

hvis der er nogen der kan svare på spørgsmålet om hvordan jeg får sideelementerne helt væk, så ville det være skønt ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:04

Hej Lars.

Sidebaren der indeholder widgets, kan skjules med CSS. Prøv engang at google noget i retning af "WordPress CSS hide sidebar"

Egentlig er det en anelse tåbeligt, at den ikke bare bliver skjult når man fjerner alle widgets. Det laver de måske om en dag.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 15:22

hej Jimmy,

tak, det vil jeg gøre. Selvom jeg ikke er sikker på om jeg forstår det, men det vil tiden vise.

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)