Ja Martin er vores Iværksætter Goodfather ;-D
Amino.dk er Martins Affiliate-side, og tror også han skummer en del fløde på den, og det ville nok dø ud, hvis det begyndte at koste penge, at få de gode råd her på siden. Det ville være ren hari-kiri for Amino.dk
Jeg syntes også det er den bedste side på nettet! Man kan jo sidde herinde til 03.00 hver nat, hvis ikke lige man skulle på arbejde dagen efter ;-D
Venlig hilsen
Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling på nettet
Amino er en forretning - så trådstarters måde at opgøre værdien er jo en sjov ting, men så er det heller ikke mere end det. Skulle man fortsætte det lidt aparte regnestykke, så skulle man jo huske at modregne den værdi som Aminos brugere skaber med deres indlæg - og hvordan vil regnestykket så se ud?
Jeg kunne godt forestille mig en model, hvor man på Amino kunne betale for en adgang til kvalificerede rådgiveres svar, her tænker jeg på betalte rådgivere der har dokumenterede kompetencer og måske rådgiver under sædvanligt ansvar.
Der findes mange super gode svar her på Amino og der findes også mange super dårlige og ikke mindst direkte forkerte råd. Det er svært, specielt for nyankommende på Amino, at finde ud af hvem der giver de gode råd og hvem der bare støjer. Ja Ja points men det siger ikke så meget om ens kvalifikationer.
Jeg forstiller mig en model hvor man får adgang til generelle svar i en database som oprettes og vedligeholdes af disse rådgivere. Denne database vil indeholde de svar som vi igen og igen ser her på Amino. Der udover kunne man købe adgang til en 'betaling pr. rådgivning eller tidsforbrug' naturligvis til en særlig Amino pris og man kunne endda gå så langt, at kæde denne rabat sammen med antal points man optjener på det åbne forum - så jo mere aktiv man er på Amino med at hjælpe andre jo mere giver Amino igen i form af adgang til billigere rådgivning.
Jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre i praksis eller at Amino ikke lige kan se ideen og holder sig til den vante forretningsmetode hvor det gælder om at sælge reklameplads og tale visninger/klik - men ellers kan det jo være at Jesper Buch kan udvikle en portal der sætter iværksættere i forbindelse med kompetent rådgivning til fornuftige penge. Hvem ved...
De bedste kaffe hilsner
Søren