Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows - Efterhånden helt håbløs?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har ved flere lejligheder søgt råd herinde, så nu er det tid igen.

Jeg er bare træt af Windows og de evindelige fejlmeddelelser "windows søger efter en løsning - Vent et øjeblik". Problemet er bare, at der findes aldrig en løsning - DOH!

Hvordan er andres erfaringer med et skifte fra Windows til andre systemer, eks. Mac eller noget helt andet. Jeg har brug for lidt hjælp nu, idet næste gang jeg får den famøse fejlmeddelelse, så ryger skidtet ud af vinduet.

Har iøvrigt skiftet browser og diverse andre windowsbaserede programmer, så hvorfor ikke skifte heltCool

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:49

Jeg har endnu ikke selv taget skridtet, så jeg kan ikke bidrage med egne oplevelser.

Jeg har altid være Windows mand, og har egentlig altid kigget lidt skævt til alt det Mac halløj. Men efter at have siddet og leget lidt med det ved forskellige lejligheder, er min skepsis blevet gradvis mindre.

Til sammenligning ser det ud til at Windows er både langsommere, mere besværlig og fyldt med flere fejlmedelelser, end Snow Leopard.

Og med de 2 nyeste Windows systemer, Vist og 7, skal jeg under alle omstændigheder vænne mig til en noget anden brugerflade, end jeg er vant til (jeg har nedgraderet mine sidste PC'ere til XP). Og jeg har på ingen måde tænkt mig at skifte til Windows 7. Så jeg har i hvert fald tænkt mig at tage skridtet, og så må jeg leve med at der er nogle taster der sidder anderledes. Det tager nok ikke mere end et par år, før jeg husker at bl.a. @ har skiftet plads :o)

Jeg har også altid haft Nokia, men skiftet til iPhone gik stortset gnidningsløst, så det forventer jeg også at dette skifte vil.

Men med mindre min nuværende PC dør før tid, skal jeg lige se hvad der er Google går og pønser på, før jeg træffer den endelige beslutning. Windows bliver det dog ikke igen. Måske en gang i fremtiden, hvis de har tænkt sig at oppe sig lidt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:07

Windows 7 er ganske nice, hurtig og finder faktisk løsninger på ting der crasher.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:
jeg har på ingen måde tænkt mig at skifte til Windows 7

Prøv det i det mindste. Sjovt nok, så har der ikke været nedgørende reklamer fra Apples siden lanceringen af Win 7, som med god grund får ros fra alle sider.

Vista var noget skidt, men Win 7 er på mange måder et rigtigt fornuftigt OS

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:16

Jeg prøver Windows 7 hver gang min gamle mor ikke kan finde ud af det, så det er ikke bare fordi jeg er hoppet med på en eller anden hype.

Og det er sandsynligvis rigtigt at det ikke crasher så meget som eks. XP, men jeg synes stadig at det er forholdsvist langsomt, i forhold til Mac. Og så er jeg ved at blive sindssyg at at jeg konstant skal bekræfte at jeg rent faktisk mener det jeg beder den om at gøre. Et styre system skal bare holde kæfte og gøre som jeg siger, så skal jeg nok selv tage mig af konsekvenserne. Jeg gider i hvert fald ikke at stå til ansvar overfor en dum computer, hver gang jeg klikker :o)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 18:16

Tonny Skov Pedersen:
Har iøvrigt skiftet browser og diverse andre windowsbaserede programmer

Det kunne jo være en del årsagen - og så hvis du stadig kører XP. Jeg bruger Windows 7 og har aldrig fejlmeddelelser - altså ud over dem jeg selv laver Stick out tongue

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:39

Jeg kan også kun anbefale windows 7 - det spiller :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:42

igang:

Og så er jeg ved at blive sindssyg at at jeg konstant skal bekræfte at jeg rent faktisk mener det jeg beder den om at gøre. Et styre system skal bare holde kæfte og gøre som jeg siger, så skal jeg nok selv tage mig af konsekvenserne. Jeg gider i hvert fald ikke at stå til ansvar overfor en dum computer, hver gang jeg klikker :o)

Det kan slåes fra under brugerstyring ;)

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 18:46

Hvis jeg var dig ville jeg nok som de andre skriver prøve at skiftet til Windows 7, det kan være det løser dit problem.

Men hvis du vil skifte til Mac, kan det gøres meget let:) Jeg vil mene at alle vil kunne bruge Mac hvis de sætter sig og lager lidt med det, for bruger venligheden er klar i top på det som Apple laver.

Hvis du vil kunne køre Windows programmer på en Mac skal du lige huske at det godt kan laves, men når du får din Mac fra Apple så kan den ikke, men hvis du installere et program ved navn VMware så kan det godt lade sig gøre.

Hvis du vil vide mere så send mig en PM, så skal jeg nok hjælpe dig.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:52

JTP:

Det kan slåes fra under brugerstyring ;)

Det havde jeg også på fornemmelsen, men har ikke ville bruge tid på at finde ud af det. Faktum er at tingene ser anderledes ud, og så kan jeg lige så godt tage skridtet fuldt ud. Og så har jeg set mig lun på den der iMac. At det så sandsynligvis ender med at der også kommer til at ligge noget windows på den, er en helt anden sag :o)

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)