Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No Cure No Pay

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kan se på nettet at der er en del der tilbyder "no cure no pay" med hensyn til SEO er der nogen der har erfaringer med dette, fungerer det rent faktisk eller er det bare en "smart vending" at skrive dette ?

Best regards

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 13:08

Kim Boldig:

Hej Aminoer

Jeg kan se på nettet at der er en del der tilbyder "no cure no pay" med hensyn til SEO er der nogen der har erfaringer med dette, fungerer det rent faktisk eller er det bare en "smart vending" at skrive dette ?

Best regards

Hej Kim,

Jeg tror helt ærligt ikke at det fungerer indenfor Seo. Det er jo svært på forhånd at vide hvor god effekt det seo der er blevet lavet giver.

Men hvis der med no cure no pay, menes at det bare skal give en eller anden form for effekt vil jeg da mene at det ville fungere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

No Cure No Pay er bestemt ikke altid en god løsning. Jeg skrev sidste år et indlæg om, hvorfor performancebaseret (SEO CPA) ikke altid er godt.

En af de vigtigste faldgrupper er hvad "cure" er - altså hvilken "værdi" det er du skal afregne på basis af.

En stor del af dem der tilbyder No Cure No Pay løsninger gør det på basis af "værdifaktorer", som absolut ikke er gode. Det kan være faktorer, hvor det er svært - eller umuligt med sikkerhed at måle resultaterne, eller det kan være faktorer, som reelt ikke skaber værdi. Eller en kombination af begge dele.

Et godt eksempel er "Pay Per Ranking", hvor du betaler et bestemt beløb hver måned for de top-rankings leverandøren skaffer. Problemet med denne metode er dels, at rankings i sig selv ikke giver værdi - særligt ikke, hvis der vælges obskure keywords som næsten ingen søger på (hvilket ofte er tilfældet med den her slags løsninger!) og dels at man ikke kan måde rankings entydigt og 100% præcist. Resultatet er, at i alt for mange tilfælde ender de to parter med at blive uvenner. Så det er en model jeg på det kraftigste vil advare imod!

hvis du skal vælge en performancebaseret SEO løsning, så er det vigtigt at det der afregnes på er noget der reelt set skaber værdi for dig og at det kan måles på en entydig og objektiv måde, så der aldrig opstår uenigheder om den del.

Der er flere andre faldgrupper - men dem kan du læse mere detaljeret om i mit gamle indlæg jeg linkede til ovenfor ...

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 13:12

Hej Mark

Tak for svaret.

Nej, det de skriver der menes med det er f.eks at du først betaler når du ligger på side 1 eller nr. 1 på Google med et eller flere af dine søgeord, sådan læser jeg det ihvertilfælde.

Best regards

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 13:15

Kim Boldig:

Hej Mark

Tak for svaret.

Nej, det de skriver der menes med det er f.eks at du først betaler når du ligger på side 1 eller nr. 1 på Google med et eller flere af dine søgeord, sådan læser jeg det ihvertilfælde.

Best regards

Tja så kunne det da være et godt køb for dig, men måske et mindre godt køb for SEO firmaet Smile.

Tror dog at du skal være meget opmærksom på hvad de har tænkt sig at gøre, og hvordan de gør det. Hvis det de ikke har helt ren mel i posen kunne det være de bruger lidt black hat seo, hvilket kan give en god effekt her og nu, men på sigt kan det være meget dårligt da du kan risikere at blive smidt af google etc. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 13:20

Hej Mikkel

Det var spændende læsning, din artikel, tak for det.

Jeg faldt over dette Du kommer ofte til at betale en “exit pris” ved opsigelse det vil vel normalt ikke gælde hvis der er lavet en f.eks. 6 måneders aftale eller hvad ?

Hej Mark

Tak for "advarslen" den vil jeg lige huske.

Best regards

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:24

Kim Boldig:
Jeg faldt over dette Du kommer ofte til at betale en “exit pris” ved opsigelse det vil vel normalt ikke gælde hvis der er lavet en f.eks. 6 måneders aftale eller hvad ?

Jo, helt bestemt! Jeg kender ikke nogle seriøse SEO'ere, som ville lave en performancebaseret SEO aftale (altså optimerering af dit site), hvor der ikke afregnes for den værdi du fortsat vil nyde efter aftalen løber ud eller bliver opsagt. Det ville ikke være fair. Når du kun betaler for værdien af arbejdet, skal du naturligvis betale for HELE værdien - ikke bare den værdi der skabes i den første periode.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 13:39

Hej Mikkel

Tak for svaret.

Det var absolut god viden at få, er det noget der står i en eventuel kontrakt ? Eller er det den slags der "står med småt" når man laver en SEO kontrakt ?

Jeg ved godt at du kun kan svare for din egen virksomhed, men du har dog trods alt en utrolig stor viden indenfor dette område Wink

Best regards

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:44

Kim Boldig:
Det var absolut god viden at få, er det noget der står i en eventuel kontrakt ? Eller er det den slags der "står med småt" når man laver en SEO kontrakt ?

Du skal altid sørge for at den slags er tydeligt beskrevet i de aftaler du laver. Det gælder alle kontrakter og leverandøraftaler. Dette gæder naturligvis særligt, hvis det er komplekse aftaler - som en performance baseret aftale er. Hvis du bare skal købe et simpelt produkt er det knap så afgørende.

Jeg er selv meget omhyggelig når jeg laver den slags aftaler. Udover en omhyggelig beskrivelse plejer jeg også at inkludere regneeksempler, så det bliver helt tydeligt hvad konsekvenserne er i de forskellige situationer, der kan opstå.

Hvis du oplever leverandører der forsøger at skjule vigtige forhold i aftalerne - eller helt undlader dem, så bør du løbe skrigende bort. Det er et rigtig dårlig tegn :)

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 13:47

Hej Mikkel

Tak for det, det er hermed skrevet bag øret :) jeg er selv en ærlig person og vil helst tænke på mine medmennesker på samme måde, men ved også godt at det ikke altid forholder sig sådan, men var meget vigtig viden jeg der fik, igen hurra for Amino.

Best regards

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)