Andre vigtig ting: Hvis det ender med no cure, så har i begge tabt ! Det er vel meningen at du gerne vil frem på søgemaskinerne og at den værdi, har en så stor betydning for dig, at udgiften til seo arbejdet er givet godt ud. Hvis det ender med pay, har du sikkert givet overpris. Jeg tror ikke der er nogle firmaer der vil indgå en aftale om betaling, med mindre de er 100% sikre på de kan opnå det de vil, og det gerne på deres egen måde. De vil højest sandsynligt være medbestemmende om søgeordene. så kan de vælge nogle "lette" ord de er sikre på at få betaling for.
Jeg er enig i at No cure - no pay ikke er en god løsning. Dog kan man jo godt, aftale en form for bonus. - V. H. Carsten
|
Carsten Hoier :Hvis det ender med pay, har du sikkert givet overpris. Jeg tror ikke der er nogle firmaer der vil indgå en aftale om betaling, med mindre de er 100% sikre på de kan opnå det de vil, og det gerne på deres egen måde.
Det er nu ikke helt korrekt. Der er groft sagt tre muligheder for hvordan det kan gå:
- Der kommer ingen resultater - og så er der ingen afregning
- Der kommer begrænsede resultater - og så er det ikke sikkert leverandøren ender med en "overpris"
- Der kommer virkelig gode resultater - og så ender leverandøren sikker med at få mere end han ellers ville have fået i ren rådgivningshonorar.
Uanset hvor dygtig en SEO'er er, kan du aldrig med 100% garanti vide hvordan resultataterne af dit arbejde bliver. Så der er altid en risiko.
Carsten Hoier :De vil højest sandsynligt være medbestemmende om søgeordene. så kan de vælge nogle "lette" ord de er sikre på at få betaling for.
Så er det fordi du gør det modsatte af hvad jeg anbefaler :)
Hvis du fokuserer på at måle værdien, der afregnes for, der hvor der faktisk skabes værdi, er det du beskriver slet ikke noget problem. Det er kun hvis du har fokus på ranking, indeksering eller andet, som I sig selv ikke skaber værdi, at du løber ind i problemet.