Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No Cure No Pay

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre vigtig ting:

Hvis det ender med no cure, så har i begge tabt ! Det er vel meningen at du gerne vil frem på søgemaskinerne og at den værdi, har en så stor betydning for dig, at udgiften til seo arbejdet er givet godt ud.

Hvis det ender med pay, har du sikkert givet overpris. Jeg tror ikke der er nogle firmaer der vil indgå en aftale om betaling, med mindre de er 100% sikre på de kan opnå det de vil, og det gerne på deres egen måde. De vil højest sandsynligt være medbestemmende om søgeordene. så kan de vælge nogle "lette" ord de er sikre på at få betaling for.

Jeg er enig i at No cure - no pay ikke er en god løsning. Dog kan man jo godt, aftale en form for bonus.

- V. H. Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:33

Carsten Hoier :
Hvis det ender med pay, har du sikkert givet overpris. Jeg tror ikke der er nogle firmaer der vil indgå en aftale om betaling, med mindre de er 100% sikre på de kan opnå det de vil, og det gerne på deres egen måde.

Det er nu ikke helt korrekt. Der er groft sagt tre muligheder for hvordan det kan gå:

- Der kommer ingen resultater - og så er der ingen afregning

- Der kommer begrænsede resultater - og så er det ikke sikkert leverandøren ender med en "overpris"

- Der kommer virkelig gode resultater - og så ender leverandøren sikker med at få mere end han ellers ville have fået i ren rådgivningshonorar.

Uanset hvor dygtig en SEO'er er, kan du aldrig med 100% garanti vide hvordan resultataterne af dit arbejde bliver. Så der er altid en risiko.

Carsten Hoier :
De vil højest sandsynligt være medbestemmende om søgeordene. så kan de vælge nogle "lette" ord de er sikre på at få betaling for.

Så er det fordi du gør det modsatte af hvad jeg anbefaler :)
Hvis du fokuserer på at måle værdien, der afregnes for, der hvor der faktisk skabes værdi, er det du beskriver slet ikke noget problem. Det er kun hvis du har fokus på ranking, indeksering eller andet, som I sig selv ikke skaber værdi, at du løber ind i problemet.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 15:05

Mikkel deMib Svendsen:

Carsten Hoier :
De vil højest sandsynligt være medbestemmende om søgeordene. så kan de vælge nogle "lette" ord de er sikre på at få betaling for.

Så er det fordi du gør det modsatte af hvad jeg anbefaler :)
Hvis du fokuserer på at måle værdien, der afregnes for, der hvor der faktisk skabes værdi, er det du beskriver slet ikke noget problem. Det er kun hvis du har fokus på ranking, indeksering eller andet, som I sig selv ikke skaber værdi, at du løber ind i problemet.

Jeg har kendskab til et firma der tilbyder en form for no cure- no pay. de stiller garantier for de opnåede resultater for 10 søgeord. De vil bestemme de 5 af dem. De er altså sikre på succes..... for minimum dem de selv bestemmer.

Og ja groft sagt 3 eller 2  mulige udfald. Uanset hvilket er det ikke kunden der vinder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:17

Carsten Hoier :
de stiller garantier for de opnåede resultater

Jamen HVILKE resultater? ... Lad mig gætte - de bygger det på rankings, right? Og det er NETOP en af de modeller som jeg i alle fald vil anbefale folk at holde sig fra. Det går næsten altid galt.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 15:20

Mikkel deMib Svendsen:

Carsten Hoier :

Jamen HVILKE resultater? ... Lad mig gætte - de bygger det på rankings, right? Og det er NETOP en af de modeller som jeg i alle fald vil anbefale folk at holde sig fra. Det går næsten altid galt.

Jepp

-og jeg er helt enig med dig !

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:59

Mikkel deMib Svendsen:

Carsten Hoier :

Jep ...antallet af konverteringer opnået gennem organisk trafik over en periode, er det eneste målbare. Problemet er så bare for SEO'en at mængden af organisk trafik ikke er den afgørende successfaktor for konverteringer ...så modellen holder hvis kunden kan finde ud af at konvertere.

:-) Andy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:18

Hvis der skal skabes rigtige resultater kræver det altid at alle parter gør deres arbejde godt. Det gælder uanset hvordan der afregnes.

Men som jeg også forklarer i mingamle artikel er der med performancebaseret afregning tale om en form for investering. Og derfor vil alle seriøse udbydere af sådanne modeller da også evaluere firmaet på meget samme måde som en investor ville - dog med særlig fokus på de værdipunkter der sættes op.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:22

Men hvordan ser det ud med betaling på tidsforbrug? At man aftaler x antal timer man arbejder for kunden? Er det ikke brugt meget? 

Den med performancebaseret afregning vil være det samme som at jeg lavede et projekt for en kunde og kun fik penge hvis det blev en success :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:29

Niels:

Men hvordan ser det ud med betaling på tidsforbrug? At man aftaler x antal timer man arbejder for kunden? Er det ikke brugt meget? 

Den med performancebaseret afregning vil være det samme som at jeg lavede et projekt for en kunde og kun fik penge hvis det blev en success :)

Ja ...formen egner sig bedre til SEM / AdWords kampagner hvor resultatet er direkte målbart :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)