Hej Aminoer,
Situationen er den at vi skal have 10 sælgere der sidder 10 forskellige steder i landet og ringe ud til kunder. Jeg søger derfor et program hvor de kan logge på eller lign. og sikre sig at de ikke ringer til hinandens kunder, samt at de kan se noter de har skrevet på forskellige kunder.
Er der nogen af jer der kender et system der kan klare det?
Jeg har kigget lidt på Mamut's Sales CRM men ved ikke helt om det kan klare opgaven.
Mvh Mørch
Du er nødt til at definere præcis hvad du skal have systemet til at gøre. Der er mange der pr. automatik anbefaler den ene eller anden applikation, som de har et personligt forhold til eller sælger.
Basis er at ingen af systemerne dækker alle dine behov lige effektivt. Til en udadrettet telemarketing funktion så er det ultra vigtigt at du har telefon integration, og du er sikkert også interesseret i at få tilbagemeldinger hvis nogen har ringet ind.
Til den funktion du beskriver vil jeg på det bestemteste fraråde web baserede løsninger såsom SalesForce og SugarCRM.
Du skal overveje om systemet skal kunne generere tilbud på meget mere avanceret niveau end at sende et dokument, og du skal overveje om du skal kunne lave call scripts til at indsamle kundedata, interesser, eventuelle opfølgninger...
Act som er meget billigt er forrygende til at lave ringelister, ringe op fra og tage noter, også for indkommende opkald.
Goldmine kan køre telemarketing scripts og automatisere opfølgningen. Lad os sige du sælger avisabonnementer men kunden kun er lidt varm - så sender du personlige tilbud efter en måned, og igen efter to, planlægger opringning igen efter tre måneder hvis de ikke har taget imod tilbud... Telefon integrationen kræver dog add ons for at være hybereffektiv.
SuperOffice er utrolig let at arbejde med men er dyrt i forhold til hvad det kan og du skal købe tillægsmoduler for at telefon integrationen virker...
De tre systemer er de tre bedste jeg har arbejdet med, du kan dog også få add ons til outlook som kan løfte den opgave du beskriver.
Vælg fra dine basale behov - ikke alt det sexede (det kommer alligevel sjældent til at virke)