Der findes forskellige teorier omkring søvn og en af de mere anerkendte er teorien om REM søvn og slow wave søvn - de såkaldte 90 min. intervaller, hvor ideen kort sagt er at holde sig indenfor disse intervaller - hvorlænge er afhængig af alder men ens REM Søvn (hovedparten den er kraftigst efter 4 interval - google evt. slow wave sleep spændende læsning.
Har selv haft ret god gavn af at holde mg indenfor disse intervaler og kan mærke klar forskel på om jeg kun får 4 eller 5 intervaller specielt i forhold til fokus og koncentration
Mit optimale søvn-tid er præcis 7 timer, fra kl. 21.00 til 04.00 (plus minus 30 min.), så er jeg frisk og klar til alt. Ikke 1 minut mere eller mindre.
Men for tiden får jeg kun mellem 3-5 timer dagligt sådan cirka.
Det er sjældent, at det bliver mere end 4 timer, men det skyldes udelukkende, at jeg er udpræget B-menneske, som gerne arbejder indtil 2-3 tiden om natten.
Når man så har barn, der skal i skole, så skal man jo op ved 6-tiden, Prøver så at stjæle en time ind imellem, men det lykkedes sjældent. Burde nok prøve at få ændret det, men kunder og arbejde og meget gerne lidt tid med familien.
I aften fik jeg da en time ekstra, da jeg forsøgte at følge en ørkenvandring af en fodboldkamp mellem Danmark og Island - Fik dog målet med, så både søvn og en sejr samt plus på søvnkontoen, så bliver det ikke meget bedre lige nu.
jeg sover 6 timer for det meste. Jeg driver et selvstændig firma ved siden af mit htx-studie. Dvs. jeg går i skole fra 8-15(varrier en del), og så arbejder jeg typisk fra 16-21 og sover fra 00-01 til 6.30. Men jeg arbejder ikke nødvendigvis hver dag, og kan derfor tilpasse mit arbejde lidt som jeg vil da jeg ikke skal leve af det. Men ja, for at være helt ærlig, har jeg jo nok brug for 7-8 timer. Men det er ikke mit arbejde der holder mig vågen, og det er heldigvis også så fleksibelt at jeg sjældent er hængt op på det.
I aften fik jeg da en time ekstra, da jeg forsøgte at følge en ørkenvandring af en fodboldkamp mellem Danmark og Island - Fik dog målet med, så både søvn og en sejr samt plus på søvnkontoen, så bliver det ikke meget bedre lige nu.
Tonny
Indrøm det Tonny.. Du så scoringen i langsom gengivelse, og det var jubel-brølet, der vækkede dig. Havde jeg set kampen, ville det i hvertfald have været sådan, jeg ville have oplevet det.
Ellers kan jeg også godt genkende en lettere spoleret døgnrytme. Sidder i perioder og arbejder til kl. 1 - 2 (eller nogle gange kl. 3), fordi det er på det tidspunkt, kreativiteten og roen i huset er der, og Skype, Messenger og mail er relativt stille. Jeg skal også tidligt op og sende unger i skole, og så derefter i gang med de bookede fjernsupporter, projektopgaver eller på kundebesøg. Hvis perioderne bliver for lange, straffer det dog i længden; og ind i mellem smutter der så en søndag eftermiddag på sofaen (naturligvis i dyb meditation) på den bekostning. (Tour de France på TV2 er i øvrigt fantastisk til lige netop dyb meditation på sofaen).
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Jeg plejer gerne at sove mellem 6 og 8 timer, for hvis ikke jeg får nok søvn så er jeg helt ødelagt dagen efter
Jeg står gerne op klokken 6 hverdag, så jeg kan være klar på kontoret klokken 7. Her sidder jeg så gerne til klokken 17-18 stykker, spiser aftensmad og holder pause og fortsætter igen senere på aftenen
HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk
Har mange af jer søvnproblemer ligesom jeg har? Altså fordi man ligger og tænker nye ideer igennem osv?
Det havde jeg før hen, men jeg er begyndt at have en stak post it's ved siden af sengen hvor jeg lige skriver nogle nøgleord på når jeg får en idé, så er den ude af systemet og jeg kan tænke over den næste dag
HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk
Jeg sover som reglen 7- 10 timer and på hvor meget i lavet dagen og især lavet fysisk træning , nogle gange mindre med så er jeg normalt også træt , og jeg ærgrer mig over , jeg ikke gik tidligere i seng , for kan ikke lave det optimale næste dag , derved må man blive bedre til at planlægge og prioritere sin dag bedre , så man når at få sin søvn , så man har de optimale kræfter både fysiske og hjerne fungere optimale , for ingen laver det optimale uden søvn .
Husk du spiser normalt lidt ekstra vis man sover lidt og laver normalt også lidt motion og det er ikke ligefremt sundt for kroppen at sove lidt , men vi iværksætter glemmer tit kroppen for vi vil tjene lidt ekstra penge
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows