Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dummies til Tegneprogram

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået ideen til et tegneprogram til byggebranchen og jeg har fundet nogle mulige investore. Men de vil se nogle dummies først

Mit problem er så at de programmører jeg har kontaktet vil have 30.000kr. for at lave nogle dummies. jeg har desværre ikke de penge.

hvad kan mit næste træk være?

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 15:47

Allier dig mig nogle af de programmører her inde fra. F.eks give dem en %del af overskuddet etc etc.
Der er mange muligheder.'

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 17:12

Steffen Petersen:

Allier dig mig nogle af de programmører her inde fra. F.eks give dem en %del af overskuddet etc etc.
Der er mange muligheder.'

Jeg har forgæves prøvet denne strategi, men er der nogle der har et kenskab til programmøre der dels er dygtige men muligvis også vil se dette som en mulighed?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter:

Jeg har fået ideen til et tegneprogram til byggebranchen og jeg har fundet nogle mulige investore. Men de vil se nogle dummies først

Mit problem er så at de programmører jeg har kontaktet vil have 30.000kr. for at lave nogle dummies. jeg har desværre ikke de penge.

hvad kan mit næste træk være?

Hvis du tror på idéen, så lån dem, tag et ekstra job, prioritér anderledes (sælg bilen, de tomme flasker osv). Det burde være muligt at stampe 30000 op.

Der er ALTID nogen der lige har den fede idé men de mangler bare lige en programmør som kan kaste nogle hundrede timer efter et eller andet projekt.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:41

Hvis du tror på det, så brug da kassekreditten. :-)

Ellers allier dig med en programmør og hyr ham til en billig pris + en procentdel af din idé. :)

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:42
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 07:58

Nu ved jeg selvfølgelig ikke avanceret dette tegneprogram skal være, men hvis de skal have 30.000kr. for nogle dummies, hvor meget vil de have for den færdige og endelige version?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 12:07

Hej Niklas

Fedt indlæg og noget der kan tænde en..

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 12:17

Jeg har kontakt med et dansk firma i Ukraine, han taler om 500.000,- men jeg er i tvivl om han kan løfte opgaven. Det er ikke kun de 30,000,- men også det at finde den rigtige. Jeg har ikke selv forstand på programering eller it, dette ser jeg dog som en fordel da jeg kan holde programmet simpelt, men jeg mangler en partner til at styre udviklingen, således jeg ikke skal stole blindt på programmøren.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:54

Peter:

Jeg har kontakt med et dansk firma i Ukraine, han taler om 500.000,- men jeg er i tvivl om han kan løfte opgaven. Det er ikke kun de 30,000,- men også det at finde den rigtige. Jeg har ikke selv forstand på programering eller it, dette ser jeg dog som en fordel da jeg kan holde programmet simpelt, men jeg mangler en partner til at styre udviklingen, således jeg ikke skal stole blindt på programmøren.

Hvis du bevæger dig ud i outsourcing i Ukraine, Indien eller lignende steder skal du finde en person, der ikke bare er programmør, men også er en god softwarearkitekt, samt har en godt projektoverblik. Desuden vil kendskab inden for forretningsområdet også være en kæmpe fordel.

Jeg har ikke selv erfaring med outsourcing, men kender een der har arbejdet meget med et team i netop Ukraine, og det er min opfattelse at det kræver en fuldtidsstilling at holde styr på projektet. Det afhænger naturligvis af projeketets størrelse - men du kommer ikke udenom at skal have fat i een der virkeligt har styr på tingene, da projektstyring af et et team på langdistance (både i afstand og i kultur) ikke er en nem opgave.

Så se dig rigtigt godt for inden du kaster dig ud i det - og få lavet en meget præcis projektbeskrivelse og kravsspecifikation.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)