Jeg har kontakt med et dansk firma i Ukraine, han taler om 500.000,- men jeg er i tvivl om han kan løfte opgaven. Det er ikke kun de 30,000,- men også det at finde den rigtige. Jeg har ikke selv forstand på programering eller it, dette ser jeg dog som en fordel da jeg kan holde programmet simpelt, men jeg mangler en partner til at styre udviklingen, således jeg ikke skal stole blindt på programmøren.
Hvis du bevæger dig ud i outsourcing i Ukraine, Indien eller lignende steder skal du finde en person, der ikke bare er programmør, men også er en god softwarearkitekt, samt har en godt projektoverblik. Desuden vil kendskab inden for forretningsområdet også være en kæmpe fordel.
Jeg har ikke selv erfaring med outsourcing, men kender een der har arbejdet meget med et team i netop Ukraine, og det er min opfattelse at det kræver en fuldtidsstilling at holde styr på projektet. Det afhænger naturligvis af projeketets størrelse - men du kommer ikke udenom at skal have fat i een der virkeligt har styr på tingene, da projektstyring af et et team på langdistance (både i afstand og i kultur) ikke er en nem opgave.
Så se dig rigtigt godt for inden du kaster dig ud i det - og få lavet en meget præcis projektbeskrivelse og kravsspecifikation.
mvh
Jan