Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncer til helt bestemt segment - kan man det? Og kan min Facebook gruppe få et ordentligt navn?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Tak for de hurtige svar.

Lige ét spørgsmål til:

Hvad kan man sige om almindelige priser for et klik?
Jeg ved godt, at man kan lave en lang  "det kommer an på"-sætning, men har nogen én eller anden indikation, som man kan grov-budgettere efter?

mvh Hans

Hans,

Facebook annoncering fungerer ikke som Adwords. Du byder ikke ind på søgeord, men derimod målrettes der på personer der har forskellige interesserer, alder, geografi m.m.

Dvs. du kan målrette, at din annonce vises til personer (uanset, hvilken side de befinder sig på facebook) der eksempelvis er 40-45 år, bor i Esbjerg og er medlem af gruppen Dansk litteratur. Mulighederne er enorme kan du nok se.

Det er vidt forskelligt, hvor meget den estimerede klikpris vil blive, alt efter din segmentering. Det kan være fra 0,5 - 16 kroner. Dog vil jeg mene en helt normalt CPCpris er mellem 2-4 kr.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:40

CBering:

Det er vidt forskelligt, hvor meget den estimerede klikpris vil blive, alt efter din segmentering. Det kan være fra 0,5 - 16 kroner. Dog vil jeg mene en helt normalt CPCpris er mellem 2-4 kr.

Jeg er helt vild med konkrete svar. Det er bare super. Nøjagtig, hvad jeg ledte efter. Fem stjerne for det.

mvh Hans

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:44

Rigtig god tråd den her.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:04

Hans Stokholm Kjer:

Jeg er helt vild med konkrete svar. Det er bare super. Nøjagtig, hvad jeg ledte efter. Fem stjerne for det.
mvh Hans

.. men du vidste godt da du spurgte, at svaret er et "Det kommer an på...." -svar

Annoncemodulet har et "suggested bid"-system, der giver dig et praj om hvilket prisleje du skal lægge dig i for at blive vist. Prislejerne er afhængige af den aktuelle situation i udbud og efterspørgsel på den enkelte segmentering.

Vil du f.eks. ramme de unge uddannelsessøgende med et produkt i samme periode som alle uddannelsesinstitutioner rykker ind på Facebook - så stiger "suggested bid"... og den stiger real time. Dvs hvis du placerer en klikpris få timer inden en byge af annoncører rykker ind for at komme for øjnene af samme segment, så er du på en måde ude i kulden, med en lavere klikpris end den de andre har sat.

I skrivende stund hvis du vil ramme:

Kvinder, I danmark, i alle typer forhold, uagtet seksuelle preference år foreslår FB:
Alder 18-24 år: $0,78 - $1.13
Alder 24-28: $0,91 - $1,36
Alder 29-40: $1.13-$1.79

Mænd, I danmark, i alle typer forhold, uagtet seksuelle preference år foreslår FB:
Alder 18-24 år: $0,69 - $1.02
Alder 24-28: $0,80 - $1,09
Alder 29-40: $0.93-$1.36

Det er min erfaring at man nok skal opnå visninger hvis man lægger sig i den lave ende, mens man hurtigt får mange visninger hvis man lægger sig i den høje.

Dvs dit valg her handler om hvorvidt du fører penetreringsmarkedsføring (Høj pris - fart på kampagnen) eller måske ekspansions-markedsføring med nye produkter i samme marked (lav pris - roligt men stabilt tempo).

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:46

ThomasBigum:

Hans Stokholm Kjer:

mvh Hans

.. men du vidste godt da du spurgte, at svaret er et "Det kommer an på...." -svar

Facebook annoncering  og priser, er et "det kommer an på...." -spørgsmål. Intet er sikkert, dog er det nogenlunde sikkert, at din pris oftest ligger mellem 2-4 kroner. Jeg vil anbefale Hans eller enhver anden, at ligge sig lidt under den estimerede klikpris. 

Facebook ved jo godt hvordan de skal tjene penge...

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:09

CBering:

... Jeg vil anbefale Hans eller enhver anden, at ligge sig lidt under den estimerede klikpris. 

Det er efter min klare overbevisning ikke korrekt at anbefale at lægge sig lavt, hvis kunden skal markedsføre sig i en såkaldt burst strategi f.eks. for en konkurrence der udløber om en uge, eller parallelt med der kører annoncer på flere medier og andre lignende ting.

I denne sammenhæng tror jeg så ikke Hans pønser på en burst kampagne, så selvsagt er det tilstrækkeligt at lægge sig i den lave ende af Facebooks suggested bid, og til en start måske også at lægge sig under... og også flirte med CPM (betaling pr. 1000 visning) i stedet for CPC (betaling pr. klik).

.. it all comes down to... "det kommer an på" :-)

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 17:22

Tusinde tak for hjælpen allesammen Smile - det har været virkelig interessant at lære mere, og jeg kan se, at jeg skal få oprettet nogle grupper :-) - og meget, meget andet...

//
Heidi

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:28

ThomasBigum:
I denne sammenhæng tror jeg så ikke Hans pønser på en burst kampagne

Der tager du fejl, Thomas. FB-annoncerne er en del af en kampagne for en kunde, som har ret travlt med at få en masse respons, så jeg skal være sikker på at blive vist tit. Jeg gætter på, at et højt bud og et stort budget hjælper i den sammenhæng.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 18:54

Heidi Graff:

Tusinde tak for hjælpen allesammen Smile - det har været virkelig interessant at lære mere, og jeg kan se, at jeg skal få oprettet nogle grupper :-) - og meget, meget andet...

.. sider!.. ikke grupper. Som var den første store pointe, inden tråden stak i de mange retninger.

@Hans
Hvis det er et kortvarigt indryk, så er det en dyd at overvåge budgetudviklingen i annoncemodulet. Det er nemt nok at få synlighed til overpris. Kunsten er at tweake og justere for at ramme en form for optimum.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 19:54

Hej Thomas

ThomasBigum:

Først lidt basic Facebook terminologi, som i og for sig udvander de andre spørgsmål en del.

Facebook profil, har venner
(personlig - den vi kender som vores private profil)

Facebook gruppe, har medlemmer
(Alumni, interessegruppe, samling af entusiaster - gruppe af personer, om hvilken man kan sige, at det er kendetegnende, at alle er lige i hierakiet - måske kun med initivtageren/administratoren som en koordinator med en ekstra stjerne på skulderen)

Facebook side, har fans/tilhængere
(virksomhed, produkt, offentlig person - udgangspunkt for branding og dialog med kunder, sympatisører, fans)

Trådstarter har valgt gruppe som i udgangspunktet er et forkert valg... og her kan man ikke få en såkaldt "vanity url". Dvs selvvalgt endelse efter facebook.com/xxxxx

Hvad er konsekvensen hvis man laver sin Facebook presence som en profil i stedet for en side?

Det er vel meget smart at lave det som en profil hvis man vil have venner - det kan en side ikke få, som jeg lige ser det.

Men kan man få disse "Synes godt om" hvis man laver det som en profil?

Misser man nogle vigtige muligheder ved at lave det som en profil?

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)