Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncer til helt bestemt segment - kan man det? Og kan min Facebook gruppe få et ordentligt navn?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

først vil jeg lige starte med at skrive, at jeg er fuldstændig grøn mht annoncering på Facebook og de muligheder der er - så er I advaret...

Jeg har oprettet en Facebook-gruppe for mit firma http://www.facebook.com/group.php?gid=125934837442982&v=info&ref=ts - og linker via min hjemmeside www.rr-print.dk.

Spørgsmål 1: Kan min gruppe få et ordentligt navn istedet for den lange adresse? facebook/com/rrprint f.eks?

Spørgsmål 2: Hvordan foregår det med annoncering på Facebook; kan jeg vælge at mine annoncer kun skal vises på sider hvor bestemte mennesker er medlemmer eller fans af en gruppe? F.eks. hvis jeg nu sælger fiskefoder, kan jeg så ramme alle (de fleste) facebookbrugere, der besøger, synes om eller er medlemmer af en gruppe om akvariefisk eller fanside for neonfisk?

//
Heidi

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 14:35

Glæder mig til at høre fra nogle af jer rigtig gode Amino-hoveder :-) Jeg er sikker på der sidder nogle Facebook hajer derude - eller er I allesammen ved at gøre jer klar til messen fredag/lørdag i Forum?

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 14:46

Hej Heidi,

Din gruppe kan godt få den korte URL. Jeg mener du skal have min. 100 medlemmer/fans.

Mht. til annoncering kan du sagtens vælge at målrette dine annoncer til personer der er medlemmer af grupper, som f.eks. fisk, dykning, akvarier... Mulighederne er store.

Hvis du mangler hjælp, er du velkommen til at skrive en besked, og jeg vil hjælpe dig igennem :-)

God dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01

CBering:

Hej Heidi

Din gruppe kan godt få den korte URL. Jeg mener du skal have min. 100 medlemmer/fans

Det er helt korrekt. De får et kortere url når du rammer et bestemt antal fans. 

Hvis du ønsker rådgivning vedrørende Facebook og markedsføring, skal du være velkommen til at kontakte mig via en privat besked (PB) eller på følgende mail: salg@brandmaking.dk Skype-Smile

Mvh Mikkel Dusi

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:04

Hej Heidi

Har du en e-mail, man kan kontakte dig på? :)

Med Venlig Hilsen

BlueMango.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:11

Hej kloge hoveder.

Kan man segmentere på sprog?

Kan man segmentere på postnummer?

Hvordan virker segmentering på søgeord?

Jeg vil gerne have svar her i tråden - og helst lidt fyldigere end "du kan lige ringe til mig..." Big Smile

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først lidt basic Facebook terminologi, som i og for sig udvander de andre spørgsmål en del.

Facebook profil, har venner
(personlig - den vi kender som vores private profil)

Facebook gruppe, har medlemmer
(Alumni, interessegruppe, samling af entusiaster - gruppe af personer, om hvilken man kan sige, at det er kendetegnende, at alle er lige i hierakiet - måske kun med initivtageren/administratoren som en koordinator med en ekstra stjerne på skulderen)

Facebook side, har fans/tilhængere
(virksomhed, produkt, offentlig person - udgangspunkt for branding og dialog med kunder, sympatisører, fans)

Trådstarter har valgt gruppe som i udgangspunktet er et forkert valg... og her kan man ikke få en såkaldt "vanity url". Dvs selvvalgt endelse efter facebook.com/xxxxx

Følg dette link for at oprette en side: lave en facebook side  

Heidi Graff:

F.eks. hvis jeg nu sælger fiskefoder, kan jeg så ramme alle (de fleste) facebookbrugere, der besøger, synes om eller er medlemmer af en gruppe om akvariefisk eller fanside for neonfisk?

Ja, hvis du er den som har startet nævnte fanside eller gruppe. Eeej, hvor ærgeligt man ikke lige er den der har startet en facebookside for akvariefisk entusiaster... og her spørger jeg tit mine kunder retorisk, var det så ikke på tide at få startet noget?

Et princip jeg kalder cluster-princippet, hvor man gør sit indryk på Facebook som en klynge af sider der hver især tjener forskelligt formål. At have en Facebookside om neonfisk med 30k medlemmer, gør det nu en gang ulige meget nemmere at sælge fiskefoder. Ydermere at have en facebookside med titlen neonfisk - du ved den sjældne grønne med 1k medlemmer lægger endnu et lag på mulighederne... and so forth

Hans Stokholm Kjer:

Nej, ikke hvad jeg ved af, men på "Country"

Hans Stokholm Kjer:

Nej, ikke hvad jeg ved af, men på "bynavn"

*****************************************************************************************
SAKSET FRA FACEBOOK

***********************************************************************************

Hans Stokholm Kjer:

Den må du uddybe(?)

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 15:25

Hans Stokholm Kjer:

Hej kloge hoveder.

Jeg vil gerne have svar her i tråden - og helst lidt fyldigere end "du kan lige ringe til mig..." Big Smile

mvh Hans

Hej Hans,

Du kan sagtens segmentere din søgning på sprog og by.

Segmentering på søgeord? Du kan segmentere på f.eks. interesserer, civilstatus, fødselsdag, grupper m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

Hans Stokholm Kjer:

Hej kloge hoveder.

mvh Hans

Postnummer er jeg sikker på, at du kan segmentere efter. Jeg ved dog ikke med sprog, men helt sikkert lande. 

Kender ikke til segmentering på søgeord Big Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:29

Tak for de hurtige svar.

Lige ét spørgsmål til:

Hvad kan man sige om almindelige priser for et klik?
Jeg ved godt, at man kan lave en lang  "det kommer an på"-sætning, men har nogen én eller anden indikation, som man kan grov-budgettere efter?

mvh Hans

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)