Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Vi er en gruppe i innovation på HHX, som sidder og skal idegenerere. Indtil nu har vi ikke fået nogle virkelige brugbare ideér, derfor vil vi lige høre, om der evt. var nogen herinde, som sad med en lille idé som vi kunne arbejde med? Eller hvis nogen vil fortælle om et meget irriterende problem de oplever i hverdagen? Something! :-)

I må komme med alt fra A-Z - også gerne hvis i f.eks. har en god metode, til at få gode ideér, nogle bestemte ting i gør, for at få inspiration.

Tak på forhånd.

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Brøndby
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:59

Hej Henrik,

http://www.start-base.dk under "Andre spændende programmer" ligger der et program der hedder Mindmeister Basis som er et brainstorming program, det kunne måske bruges i Jeres jagt på den gode ide.

Mvh/Henrik

START-BASE - GRATIS REGNSKABSPROGRAMMER MM. TIL IVÆRKSÆTTERE www.start-base.dk  

Fra Søborg
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har en idé til et produkt! Jeg elsker at købe varer på nettet. Jeg er træt af enten at skulle være hjemme eller få leveret uden kvittering, og den så står i regnvejret foran min hoveddør...

Jeg forestiller mig at mange villaejere, der handler på nettet, har behov for en form for boks til modtagelse af varer, når man ikke er hjemme. Jeg ville helst have et udseende som f.eks. mit pæne firkantede skraldespandsstativ i træ. Jeg forestiller mig at det skal være ulåst indtil pakken er leveret, en form for ID - f.eks. en stregkode, som kan fungere som underskrift, der sidder inde i boksen. Efter scanning lukker pakkebuddet lågen, og så er den låst.

Problemet er naturligvis, hvis man skal have leveret 2 pakker med 2 forskellige fragtfirmaer samme dag... Kan man løse det med universalnøgler til fragtfirmaerne?

mvh.

Iben (net-shopperen)

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 09:26

En trådløs mus, som med en tryk både kan bruges til bærbar og stationær... uden at skifte usb hele tiden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 09:54

Hej Iben,

Det lyder bestemt ikke som en dum idé. Den vi hvert fald tage med i vores overvejelser og måske bygge videre på, mange tak! :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 09:55

Hej Henrik

Mange tak! Det skal helt sikkert lige prøves :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:31

Hej Henrik

Idé1:

Mange mennesker betaler for abonnementer på blade, telefon mm. men mange er ikke opmærksomme på opsigelsesvarsler og løbetid. Hvis man kunne få en SMS eller en e-amil 14 dage inden en given frist, kunne det være guld værd. Et lille program tilknyttet et abonnementsnummer, hvor man bare kan klikke på "opsig abonnement" i en mail.

Idé 2:

Jeg har et domæne, som hedder www.foedselsdagstilbud.dk uden indhold. Tanken var at man 1 uge inden og 1 uge efter sin fødselsdag får nogle fede tilbud fra div. webshops via en rabatkode i en e-mail eller SMS. Jeg har ikke rigtig fået gjort noget ud af ideen, så hvis I har lyst til at "brygge" på den, skal I være velkomne.

Michael

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:36

Henrik Bilevits:

Hej Henrik,

http://www.start-base.dk under "Andre spændende programmer" ligger der et program der hedder Mindmeister Basis som er et brainstorming program, det kunne måske bruges i Jeres jagt på den gode ide.

Mvh/Henrik

Der findes også det gratis FreeMind  (I MindMeister gratisudgaven kan du kun lave 3 mind maps)

Anyways, en metode til at skabe idéer er associationsmetoden :

Find en stak med billeder af ting og situationer (der skal være mange).

Så sætter i jer i jeres innovationsgruppe, lægger billederne med bagsiden op, og så vender i skiftevis et billede, og personen der trækker fortæller hvilke associationer han/hun får fra det pågældende billede.

Disse skrives ned på bagsiden af blledet. Dette gentages så med rigtigt mange af de øvrige billeder.

Nu har i en bunke med grundidéer der skal modnes. Kortene sendes nu et af gangen fra person til person, der skriver en linie der kan gøre idéen/konceptet bedre, dvs. at alle får nu hvert kort i hånden een gang og videreudvikler ideen med korte kommentarer. Her er det vigtigt at man som individ ikke afskriver en idé der måske kan forekomme for fantastisk eller idiotisk. Husk at det bruges som inspiration til den næste, så med justeringer kan det måske blive til noget.

Herefter læser alle i gruppen alle kort igennem og adopterer hver især een eller to ideer som værende deres egne, som de skal sætte lidt mere faste rammer om, skrive og afholde en salgstale for den pågældende ide. Dvs. at alle i gruppen skal afholde disse salgstaler for de øvrige i gruppen. Gruppen må ikke undervejs komme med kommentarer.

Når dette er sket, hænges alle de adopterede ideer op på væggen. Hver person i gruppen får f.eks 5 eller 10 klistermærker (point) som de kan dele mellem de forskellige ideer, De 3 idéer med flest stemmer går så videre til endnu en præsentation, hvor tilhørerne kan byde ind med ideer.

Til sidst afstemmes der igen med klistermærker, og vinderen findes, og denne idé arbejdes der seriøst videre med i gruppen.

Det er vigtigt under hele processen at en idé ikke afskrives, eller kommenteres negativt. Alle idéer og tanker skal modtages positivt af alle de øvrige i gruppen. Negativitet dræber innovation.

Prøøøøøv det. Det er en ret sjov måde at arbejde med innovation på.

mvh

Jan

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:28
Fra Ringsted
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:54

Hej Henrik

Jeg har vedhæftet et helt katalog af innovationsbehov til sundhedssektoren.

3301.Idekatalog OUH.pdf

Du skal også være opmærksom på de mange mulighed for finansiering af innovationsprojekter. For private virksomheder er den mest interessante støttemulighed, Fornyelsesfonden,der støtter innovaton og markedsmodning, hvis der vækstpotentiale og mulighed for øget beskæftigelse.

Venlig hilsen

Claus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)