Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler et produkt men har energi og motivation

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad os aktivere nogle af alle ideerne. Jeg har altid villet være selvstændig og hver gang startet med de fantastiske ideer og så er det gået mere og mere ned ad bakke derfra. Enten eksiterede det allerede ellers krævede det multi mio. i startkapital og den totale verdensdominans for at det kunne lade sig gøre.

Nu prøver jeg den anden vej rundt. Hvis nogen af jer har et godt produkt eller ideer til en lidt mere realistisk virksomheds projekt jeg kan kaste mig over så er jeg meget interesseret i at høre fra jer. Jeg håber meget at der kan komme noget ud af Amino.

Jeg er 34 og har en cand.merc. Jeg har arbejdet inden for såvel medier som medico med alt fra økonomi til projektledelse og forretningsudvikling. Jeg sidder i godt job i dag men kan mærke at jeg ikke kan sidde stille så længe og trænger til at gøre noget for mig selv - evt. sammen med en af jer der ude?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40

1 indlæg på Amino? Lugter lidt af en idéløs person, som leder efter en med idé, som han kan hustle Skype-Smile

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 17:43

bare fordi man er ny i aminosammenhænge, behøver man ikke være tyv. Giv en chance - kunne være en chance for den der lige står og mangler nogle resurser.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Jun 10
Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er ked  at af mit indlæg lugter af at jeg vil gå på hugst i ide-skattekisten her på amino. Jeg er også lidt ked af misforståelsen om at jeg selv skulle være ideforladt. Men jeg er nok mest ked af den meget gængse forbrydelse mod ideernes ide, nemlig at de skal holdes hemmelige. Jeg tror at det er en af de største stopklodser for udvikling af iværksætterri, at man tror at ideer er det mest værdifulde i hele det kompleks som en erhvervssucces består af. Det er rigtigt at magne gode forretninger starter med en god ide. Og det er lige så rigtigt at de fleste gode ideer ender deres dage som frustrationer for den som fik ideen, over at alle andre ikke har samme opfattelse af deres ideer, som værende geniale. Og det er lige så rigtigt at rigtigt mange gode forretninger opstår ud af halvdårlige ideer, hårdt arbejde, vedholdenhed, gode talegaver, måske tilsat en god sælger. Men at se folk  holde en ide hemmelig som de måske har prøvet at sælge  i flere år, uden held, er i mine øjne en absurd, men meget gængs model.

Jeg har selv haft ideer lige fra tøjklemmen som er lige så lang som tøjsnoren (det her jo den fordel at man ikke hele tiden skal tage dem ned og flytte på dem, så trykker man bare der hvor man vil sætte tøjet op). En forlængerstang som kan klistres uden på en stikkontakt så den lige kan flyttes nogle meter når den her gemt sig bag et skab eller en seng (denne var jeg ret stolt af), over diverse mere konceptuelle ideer som firmacykelordninger og en enkelt aften hvor jeg skulle revolutionere jobmarkedet på nettet ved at gøre det hele gratis. Men mit indlæg her var mest et forsøg på at finde sammen med nogle gode, sjove og kreative mennesker som havde det som jeg mangler. Hvor vi sammen kunne lave enn kvalitetsvirksomhed, nå vores  mål og have det sjovt med det. Jeg brænder for at arbejde med virksomheder og  jeg brænder for at komme igang med at føre nogle gode og realistiske ideer ud i livet. Og til dem som ikke deler mit dogme om at ideer ikke så ofte bliver stjålet, som de bliver holdt hemmelige og endeligt glemt, så underskriver jeg gerne NDAer mm.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 21:22

Yes

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:45

nye græsgange:

Jeg er ked  at af mit indlæg lugter af at jeg vil gå på hugst i ide-skattekisten her på amino. Jeg er også lidt ked af misforståelsen om at jeg selv skulle være ideforladt. Men jeg er nok mest ked af den meget gængse forbrydelse mod ideernes ide, nemlig at de skal holdes hemmelige.

Jeg syntes sgu ikke dit indlæg lugter, det første svar syntes jeg tvært imod er ret typisk for Amino (der kommer altid en med et negativt svar uden at have brugt tiden på at undersøge sagerne), der skal bare være nogen der vurdere forkert udfra et par sætninger på skrift.

Dine idéer var da ganske gode, jeg havde selv et projekt i 2009, som måtte droppes, da ideen var afhængig af et samarbejde som ikke kunne gennemføres.

Jeg er da sikker på at der nok skal være nogle herinde der er friske, det havde jeg nok været, hvis jeg var blevet i traditionel (iværksætteri) og ikke arbejdede med network marketing.

Martin

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Jun 10
Skrevet kl. 07:13

Jo tak negativ energi er jo altid spildt, men min pointe var nu ikke personlig men mere et meget lille korstog mod det med at det hele skal være hemmeligt, da det netop gør det vanskeligt at arbejde med network som du. Men jeg håber stadigt at der er nogen der har lyst til at byde ind her på det oprindelige spørgsmål. Lad os nu få liv i deerne og få en konstruktivt innovationsforløb sat i søen. Jeg vil gerne gøre udfordringen lidt mere konrekt så:

Hvis vi kan lave en business case omkring en ide eller et produkt/agentur som kan generere 10 mio inden for de første 3 år og ikke kræver store investeringer men gerne hårdt arbejde, så er jeg frisk på at lægge det arbejde der skal til og mener også at jeg har kvaliteterne til at sikre en succes på de fleste  projekter.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:05

Jeg kan sagtens følge dig, min stikpille var også mere til det første svar du fik fra Mikkel. Selvom man smider en smiley bagefter at snakke hustler.

I mit netværks arbejde er der intet hemmeligt, alle kan få fuld info, men jeg syntes det kræver en seriøs dialog over telefonen, derfor skrives der ikke lange romaner herinde. Og selvom det er et iværksætterforum, så er der et stort antal brugere som aldrig ville høre tale om netværksarbejde.

Det er lidt ligesom dit indlæg, første svar du får fra Mikkel...hustlersnak...det ville jo ikke være forekommet hvis det havde været en dialog over telefonen.

Men tilbage til dit forslag, som sagt syntes jeg det er et friskt initiativ og vil da både blive overrasket og ja skuffet hvis der ikke kommer reaktioner herinde, vel og mærke positive Stick out tongue

God vind, ser frem til at følge med hvad der sker.

Fra 4300
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:14

Hvor i landet kommer du fra.

Jeg er tidligere ejer af en produktionsvirksomhed, som nu er solgt til udlandet - og nu har jeg gået lidt frem og tilbage for at beslutte hvad jeg nu skulle.

Nu har jeg besluttet - og næste step hedde import. Jeg har hele tiden haft i baghovedet at jeg gerne ville have en samarbejdspartner. Og en samarbejdspartner, som har andre kompetencer end mig.

Mit hængepart er økonomi - jeg synes det er yderst kedeligt (kan selv lave det - men jeg er svær at få i gang).

Jeg har meget energi - store lederevner - og når jeg først starter et projekt op - så kører jeg stærkt.

Jeg er i gang med at klargøre og forberede til opstart og forventer at oprette selve selskabet om ca 14 dage.
Det kan nævnes at jeg tager til Kina i oktober og allerede har besluttet hvilken type varer, der skal handles og hvilke virksomheder, der skal laves faste forhandleraftaler med.
Mit mål er at første container sendes fra Kina kort efter mit besøg.

Og du sidder med en god stilling - måske var det en idé at beholde den i en start og så arbejde på et selvstændig projekt i en opstartsfase.

Hvis du føler du har modet til at springe ud - så lad mig høre fra dig - og se om vi kan finde noget der kan passe sammen for os begge.

God dag.

/ Susanne

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Jun 10
Skrevet kl. 10:27

Hej og tak for dit input. Jeg er meget klar til at tage den dialog op med dig og det ser ud til at vi har et godt match på stærke og svage sider. Jeg kan fanges på 26132513 (jeg ved ikke helt hvordan kontakt virker her inde) min mailadresse er gorm@eichenberger.dk Jeg er vild med energien i din mail og er super spændt på at høre fra dig.

Mvh

Gorm

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)