Måske "kontorinvest" og "Idé Kongen" sku stikke hovederne sammen og lave en familiedrik. ;-) |

Måske "kontorinvest" og "Idé Kongen" sku stikke hovederne sammen og lave en familiedrik. ;-) |
Lige et par kommentarer til debatten. Ifølge den danske lovgivning er det max tilladte indhold af koffein i læskedrikke på 150 mg/L. Dette er indholder i alm cola, der er således ikke mere koffein i de danske energidrikke som Burn og Cult. Den eneste forskel er at der er en smule guarana i de sidstnævnte men er det for at få "energi" er du langt bedre tjent med at købe ½ liter cola end en energidrik på 0,25 l, prisen er jo den samme. De udenlandske energidrikke som Red Bull har et koffein indhold på 320 mg/L, altså mere end det dobbelte af de danske og det, sammen med den intense markedsføring af dette brand, er med til at gøre denne drik så populær. Skal du have lavet dine drikke i udlandet skal du udover koffeinindholdet også være opmærksom på at der ofte tilsættes taurin (en aminosyre) til energidrikkene og dette er heller ikke tilladt i DK. Mener baggrunden er at det ikke er tilladt at "berige" fødevarer, på samme måde som det ikke er tilladt at tilsætte vitaminer til morgenmad, hvilket også er meget udbredt i udlandet. Ang. sukkerfrie energidrikke så mener jeg bestemt der er et marked, men det afhænger af hvem produktet henvender sig til. Har selv stået på tankstation og der har jeg solgt rigtigt mange Cult til Brian og Bo som kommer i hver deres stylede Obel Kadett/ældre BMW eller lign., og denne målgruppe køber ALTID de sukkerholdige. Men nu har hele fitness-bølgen været over DK i et stykke tid og mange af de unge og smarte, og de som bare går lidt op i deres krop, køber light udgaven. Jeg drikker i øvrigt også kun light og det gør en stor del af min omgangskreds også, netop fordi læskedrikke er en af de største syndere når det kommer til overflødige kalorier, så vil jeg hellere undvære sukkeret og istedet have en pizza engang imellem ![]() |
Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS
Lige lidt ekstra brænde på dette energibål. Og få banket en smag sammen, indenfor lovens rammer, er ganske svært. Folkene bag Cult brugte et allerede eksisterende produkt fra Belgien (tror jeg det var), men måtte ændre opskriften pga. lovgivningen, dette tog omkring 5-6 måneder for dem! Jeg tror at det afgørende ikke nødvendigvis er smagen, flaskens udseende osv; derimod distributionsformen. Burn, Carlsbergs svar på Cult, er stadigvæk i omløb i og med, at den er at finde alle de samme steder som Cult, da Cult bruger Carlsbergs distributions kanaler og får deres lastbilshær til at distribuerer dem. Burn (læs Carlsberg) kunne med et snup tag indtage Cult''s position på hylderne, side om side, men da Burn er billigere i indkøb grundet Carlsbergs størrelse kontra Cults, kan Burn stadigvæk overleve, da prisen jo ind imellem har noget at skulle sige. Det svarer ikke på dit spørgsmål, men håber det givet et bedre billed af branchen. mvh. Rasmus Studstrp |
Og tråden her er 4 år gammel - tror ikke admin på siden her, synes det er så fedt at du skriver i tråden så lang tid efter og så særligt med noget reklame for et produkt, som du selv sælger.. Skriv evt PB til trådstarter eller lav en tråd under "Jeg har et godt tilbud til dig" |
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Ved godt tråden er gammel, men ville blot kaste lys over den nye side jeg har lavet, der giver en god forklaring omkring Stevia. Den vil løbende blive opdateret med den nyeste viden omkring planten. :) |
Kristian Ole Rørbye