august 2009 - Indlæg
Boligmidten.dk har mange konkurrenter, men hjemmesiden kan lykkes med et skarpt fokus på lejeboliger, og opmærksomhed på en aktuel niche: Boligejere, der må udleje frem for sælge.
De var selv trætte af at måtte betale flere hundrede kroner for at få telefonnumre på boligudlejere, og dér opstod ideen til hjemmesiden Boligmidten. Her har de unge bagmænd gjort det gratis at udleje, sælge og søge efter bolig.
Vækstpakkens statskautionerede lån giver virksomhederne gode muligheder for at igangsætte vækstfremmende projekter. Det kan en campingpladsejer fra Hundested skrive under på.
Jens S. Johansen er både sælger og strateg. Og så har han en særlig evne til at kombinere it og kundebehov. Nu skal vækstsuccesen konsolideres, inden der sættes nye mål.
Krisen kan gøre særlige nicher attraktive.
Markeder i opbrud er lettere at entrere.
Masser er virksomheder er til salg.
Alting koster mindre, når man etablerer virksomhed i krisetid.
Det koster ikke længere en formue at rekruttere de helt rigtige medarbejdere.
Nedgangstider kan være guld værd for nystartede virksomheder. Se, hvordan du kan ride på krisebølgen.
Selv om Spamfighter kom ud af 2008 med et underskud på næsten fem mio. kroner, tager Thorborg krisen i stiv arm.
Den danske turbovækstvirksomhed Spamfighter blev sidste år sendt i gulvet, da 40 procent af omsætningen forsvandt på kun én måned.
Flere indlæg
« Forrige side -
Næste side »