Erhvervsbladet

Køb et Amino Sponsorlink

Seneste indlæg

E-mail abonnement

  • E-mail: Abonner
  • E-mail abonnenter: 1

Arkiv

september 2008 - Indlæg

Kvindelige virksomhedsejere trætte af traditionel vækstsnak
Mange kvindelige virksomhedsejere er trætte af, at man kun kan tale om værdiskabelse ud fra omsætning og antallet af ansatte på virksomheden.
Kvinder foretrækker små firmaer
Kvindelige virksomhedsejere foretrækker at bevare deres firmaer som personlig ejede, selvom det hindrer dem i at vækste.
Ny pris hylder iværksættere
Ivækstprisen sætter fokus på de mange inspirerende succeshistorier fra erhvervslivets virksomheder og ildsjæle - og kårer dem, der har gjort sig særligt bemærket.
De har taget springet
Hver uge sætter ErhvervsBladet.dk fokus på danskere, der tager chancen og springer ud som iværksætter – såvel de garvede, der har gjort erfaringerne og har fået millioner til at rulle ind på kontoen, som de nye af slagsen, der først skal til for alvor at sætte strøm til ideen og forretningen. Her præsenteres fem eksempler på danske iværksættere, der har turdet tage springet og skabe egen...
Rollemodeller skal sætte skub i iværksætterdrømme
De tør tage en chance, leve drømmen ud – og jagte gevinsterne. Rollemodeller er vigtige for at få sat ekstra skub i den danske iværksætterkultur.
Vækstforum støtter innovation på RUC
Vækstforum Sjælland har bevilget 850.000 kroner til RUC’s deltagelse i Venture Cup for at styrke innovationsområdet på videregående uddannelser i Region Sjælland.
Kunsten er at overleve i dårligere tider
Nye firmaer er piblet frem i de gode tider. Udfordringen bliver at omstille sig til, at det hele ikke går så stærkt længere.
Unge graver guld i gode tider
På tre år er antallet af selvstændige under 30 år mere end tredoblet hos landets største a-kasse for selvstændige, ASE.
Iværksættere får nyt talerør
Dansk Erhverv og Dansk Iværksætter Forening har indledt et strategisk samarbejde, som skal give større politisk gennemslagskraft inden for iværksætteri.
Iværksættere lancerer billetsystem til mobilen
Århus-firmaet Glubbin har netop lanceret et nyt system, der gør det muligt at få billetter sendt direkte til mobilen.
Måtter med reklame er et hit
Iværksætter Thomas Christensen må nu og da knibe sig selv i armen. Efter toogethalvt år på markedet vælter ordrerne på reklamemåtter ind fra butikskæder i både ind- og udland.
Ekspert: Vær opmærksom på hårde konkurrenter
Som lille spiller blandt andre større bilhjemmesider skal Byt-bil.dk måske markedsføre sig på andet og mere, end at et bytte er muligt. Først og fremmest gælder det dog om at få masser af biler på siden, lyder ekspertens råd.
Flere indlæg « Forrige side - Næste side »