Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkoholbevilling - eventvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg driver en lille eventvirksomhed med madlavningskurser og outdooraktiviteter i det fri. Typisk for 10-30 deltagere ..  I den forbindelse indkøber jeg råvarer og drikkevarer og vi laver maden i fællesskab som outdoor teambuilding. 

Må jeg i den forbindelse købe nogle flasker vin eller nogle en øl pr deltager  "som en del af pakken" ?  Eller falder det ind under alkoholbevilling. So far har jeg bare gjort det. Og tænkt der måtte være en bagatelgrænse når det er et lukket firmaarrangement for få deltagere i det fri ?  

Grunden til at jeg spørger nu er at jeg gerne vil have det med i mit katalog til virksomheder,  at det er muligt at få et glas vin til den fælles frembragte menu. 

Men obv ikke hvis det ikke er lovligt.  

Jeg vil også gerne vide om vin/øl betragtes som alle andre varer  - når man køber råvarer til sit madlavningskursus og videresælger oplevelsen ?  

Så for at opsummere : 

1) Skal jeg have en bevilling til ovenstående aktiviteter ?

2) Hvis ikke - kan jeg så bare købe nogle kasser vin og lade dem indgå som råvareudgifter ? altså helt normalt indkøb/vidersalg. 

3) Et tricky spørgsmål til sidst  - jeg er blevet spurgt om jeg vil stå for bålmad og whiiskysmagning hvor jeg køber 3 forskellige slags whisky som deltagerne i eventet kan smage rundt om bålet ... mens maden simrer færdig - må jeg det ? 

Håber nogle kan vejlede eller har erfaringer her :-) ... På forhånd mange tak. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden jeg svarer dig, vil jeg gerne vide hvor arrangementet afholdes, og hvem der ejer grunden samt om alle deltagere er over 18 år.

Evt. gerne skriv en PB med telefonnr., så kan vi tale sammen i telefonen i første omgang.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at kende indgående til loven på området, kan jeg ikke forstille mig andet at enhver form for salg af alkoholiske drikke (til konsumering på stedet) kommer med et krav om tilladelse/ bevilling. 
Det nemmeste vil nok være at kontakte bevillingspolitiet der vil være i stand til at besvare alle spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)