Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for annonce-indtæger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 12. Feb 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg og min partner har denne hjemmeside 7kabale.net. Formålet med siden er at markedsføre os på diverse online spil og derved tjene penge gennem annoncører. Vi har oprettet et firma og er ved at etablere nemkonto, erhvervskonto og har lige nulindberettet i moms.
Jeg er dog i tvivl om hvilke regler der er for moms når man tjener penge på annoncer. Vi sælger jo ikke et produkt som sådan, men udbyder vel bare en ydelser? Og er der andre ting ift. skat, som jeg bør vær opmærksom på?

Håber mit spørgsmål gav mening

mvh Mikkel
MMST Media I/S
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtægter fra Google AdSense er såvidt jeg ved momsfritaget.

Når det kommer til Google AdSense, så kan det være et problem ift. regnskab, da de ikke sender dig en opgørelse. Du får ikke noget udbetalingsdokument - udover det du kan se under din konto i Google AdSense.

Det er noget anderledes når det kommer til direkte annoncesalg og/eller affiliate-salg hos f.eks partner-ads. Nu ved jeg ikke hvordan i reklamerer for sengetid.dk - men hvis i afsender en faktura fra jeres virksomhed, så skal den naturligvis være med moms - som i så skal indberette. Hvis i reklamerer for sengetid via f.eks partner-ads - så skal i også indberette moms.

Mht. jeres hjemmeside, så ville jeg nok være mere bekymret for jeres sticky-ads som tydeligt går imod programpolitikkerne (ikke sticky-ads generelt - men måden hvorpå de er lavet/fungerer). Hvis i bliver straffet af Google, så er der no mercy.

En anden ting - jeg dog ikke ved så meget om, men som måske bør overvejes er: Hvem står registreret hos AdSense? Er det én af jer som privatpersoner eller er det virksomheden? Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer med I/S og indtægter generelt i denne selskabsform - men hvis du modtager betalingen som privatperson - men betragter indtægten som værende en del af jeres I/S, så tænker jeg, at der kan opstå nogle gnidninger.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Madsen:

Indtægter fra Google AdSense er såvidt jeg ved momsfritaget.

nej - er du momspligtig er det blot reverse charge (Irland som land) ikke spor momsfritaget - men skal indberettes på googles VAT nummer hver måned og i rubrik B samlet

Morten Madsen:
Du får ikke noget udbetalingsdokument - udover det du kan se under din konto i Google AdSense.
som du så må bruge print screen af

Morten Madsen:
jeg dog ikke ved så meget om, men som måske bør overvejes er: Hvem står registreret hos AdSense? Er det én af jer som privatpersoner eller er det virksomheden?
hvis du er momsregistreret i en virksomhed så bør du ikke have momspligtig omsætning privat ved siden af - men hvis du har - og vover det - nok ikke farligt når det andet er et I/S og ikke bare din personlige virksomhed - så er indtægten skattepligtig i rubrik 15 for dig som person og så kan du glemme moms, så længe du ved du er under 50.000 kr oms på nogen som helst 12 mdr periode (registrer ved 4000 per måned for at være sikker)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Morten Madsen:

Indtægter fra Google AdSense er såvidt jeg ved momsfritaget.

nej - er du momspligtig er det blot reverse charge (Irland som land) ikke spor momsfritaget - men skal indberettes på googles VAT nummer hver måned og i rubrik B samlet

Morten Madsen:
Du får ikke noget udbetalingsdokument - udover det du kan se under din konto i Google AdSense.
som du så må bruge print screen af

Morten Madsen:
jeg dog ikke ved så meget om, men som måske bør overvejes er: Hvem står registreret hos AdSense? Er det én af jer som privatpersoner eller er det virksomheden?
hvis du er momsregistreret i en virksomhed så bør du ikke have momspligtig omsætning privat ved siden af - men hvis du har - og vover det - nok ikke farligt når det andet er et I/S og ikke bare din personlige virksomhed - så er indtægten skattepligtig i rubrik 15 for dig som person og så kan du glemme moms, så længe du ved du er under 50.000 kr oms på nogen som helst 12 mdr periode (registrer ved 4000 per måned for at være sikker)

vh John Hannover

Så blev jeg klogere på momsen for AdSense - tak for det :)

Ang. det med screenshot af udbetalingsdokumentet, så fik jeg af vide af supporten på Dinero, at det i realiteten ikke var nok. Jeg tager også blot et screenshot af min indtjening og uploader det i Dinero, men ifølge ham/hende jeg snakkede med på Dinero, så vil det i en situation med evt. SKAT ikke være god nok dokumentation. Igen - det er ikke MIG der siger det, men videregivet af en Dinero-medarbejder.

Så vidt jeg forstår det, så er det jo en hjemmeside de har sammen - i virksomheden. Her tænker jeg jo så, at hvis den éne står som modtager af indtjeningen fra Google AdSense - hvordan får den anden så sin andel? 

Eksempel (måske er det ikke engang relevant):

- Et I/S med 2 ejere ejer en hjemmeside som de tjener penge på.

- Ejer 1 står registreret i Google AdSense som privatperson og er dén der modtager den månedlige indtægt.

- Hvordan skal ejer 2 så få sin månedlige andel? AdSense-kontoen skal vel nærmest stå i virksomhedens navn?

Mit spørgsmål er om det vil være et problem i et I/S. I en enkeltmandsvirksomhed vil problemet jo ikke være så stort da det jo nærmest kan blandes sammen på kryds og på tværs - men her er det vel anderledes?

Med venlig hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Ejer 1 står registreret i Google AdSense som privatperson og er dén der modtager den månedlige indtægt.

- Hvordan skal ejer 2 så få sin månedlige andel? AdSense-kontoen skal vel nærmest stå i virksomhedens navn?

ja  ellers får den ene indtægten og skatten - og kun I/S giver jo den mulighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)