Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering og SU hænger det sammen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej

Jeg er lidt på herrens mark hvad angår min fremtidige investering og håber i kan hjælpe..

jeg er pt studerende og skal være det 2 år endnu, jeg får 400.000 kr ud af et lejlighedssalg her inden så længe og har tænkt mig at gå på aktiemarkedet og forhåbentlig lave lidt skillinger.

Men min problem er at jeg er på SU og tjener en del ved siden af. Jeg her ikke direkte brug for det afkast der evt. skulle komme ud af mine investeringer. Men hvordan får jeg det ordnet sådan at mit "fribeløb" på 72000 som man må tjene ved siden af ikke berøres af køb og salg af aktier. Jeg har overvejet at starte et holding selsskab.

Hvad gør jeg så jeg ikke får det salg af aktier på min personlige indkomst.

Håber i har nogle gode ideer..

Jacob

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:57
Det hænger fint sammen, hvis du ikke vil stifte et holding - selvom du har penge til det og kunne være smart, så kan du benytte dig af VSO og derved spare op i firmaet.

Du kan læse mere om SU og VSO i denne tråd: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=10174

Samme problem stilling som dig.

Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 11:02
Problemet er at jeg ikke har en virksomhed ved siden af endnu.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:32
Hej Jacob,

Jeg kan se i din profil at du er fra Aalborg, og så er sagen enkel. Du besøger det lokale erhvervskontor og siger at du vil starte en virksomhed. Så siger du at du har hørt at man kan få tilskud til rådgivning gennem NIN, og den rådgivning vil du gerne have ved en revisor, efter at du har modtaget erhvervskontorets rådgivning. Du betaler 500 kr. og får til gengæld fire timer ved revisoren som betales af NIN. Revisoren kan vejlede dig i hvordan du bør gøre. Du finder ellers sjældent revisorer som vil arbejde fire timer for 500 kr.

NIN ordningen er nok landets bedste tilbud til iværksættere, og jeg har selv brugt den da jeg startede for 3½ år siden. Det bedste ved ordningen er, at man selv bestemmer hvem der skal have rådgivningskronerne. Nogle bruger dem ved revisorer, andre ved reklamebureauer, eller noget tredje. Den er fleksibel så den passer til den enkelte iværksætters behov. For en gangs skyld et offentligt tilbud som er godt, og som fungerer

mvh Carsten

Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 11:39
Tak for det gode svar.

En revisor må kunne hjælpe mig til at få startet noget hvor mine investeringer ikke går ind og påvirker min personligeindkomst hvor jeg samtidig kan give mig selv løn hvis jeg vil hive lidt penge ud. Tror snart i ser Jensens Invest på cvr :-) Ønsk mig held og lykke:-)

Hvis der er nogen der har oprettet en sådan virksomhed eller her andre erfaringer med det, vil jeg gerne høre lidt om det.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:30
Du kan ikke bruge virksomhedsordningen til at købe og sælge aktier. Det sker udenfor virksomhedsordningen. Dvs. alt hvad du investerer er at betragte som hævninger = overskud som påvirker SUen hvis du iøvrigt havde en virksomhed. Du er selv inde på det rigtige. Stift et selskab og lad selskabet foretage investeringerne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 18:01
Jeg kunne heller ikke forstå det, er vi ude i noget med evt, aps eller holding? kan du forklare hvad det er at jeg skal ud i?
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:43
Hej Jacob,

For at investeringerne ikke skal påvirke din SU, er du nødt til at stifte et ApS, eller et A/S - Personligt skal jeg selv have gang i et ApS her til Maj/Juni, for at "gemme" det af vejen. Jeg ser det dog som min opsparing, da jeg ikke mangler pengene, men blot kan lade dem stå og arbejde, uden alt for mange skal lægges til side i Skat...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)