Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat forum

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

...og jeg leder og jeg leder paa nettet, men bliver ikke saa meget klogere.

Jeg vil saa gerne have mit eget forum paa dansk. Jeg har et gratis i Spanien, hosted af miarroba.com, og vil gerne have noget lignende. Det forekommer mig, at det design jeg leder efter hedder phpBB, og er meget lig med dette. Hvor finder man et gratis, dansk forum? Skal jeg tilmelde sig en engelsk version, og saa tilpasse? Jeg kan se at amino.dk er tilpasset.

Nogen gode ideer?
mvh Jens

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:37
Amino har jeg selv oversat. Det tog 4-5 timer, så værre er det ikke.

Dbh Martin
Tilmeldt 10. Oct 05
Skrevet kl. 12:49

Nej, det lyder da egentlig ok, hvis det altsaa er brugervenligt. Jeg mener, det kraever vel ikke indsigt i kodning for at kunne indsaette de danske tekster?

Trykker jeg paa linket nederst til hoejre (the Ideal BB), saa kommer jeg til en side, hvor de ikke ser ud til at tilbyde gratis forum. Eller skal jeg bare mange flere lag ned for at finde det?

Paa mit spanske forum, tilmelder man sig globalt, og faar derfor adgang til et utal af forskellige fora under samme brugernavn. Det er saadan set smart nok..problemet er bare, at man aldrig vil kunne tilmelde sig uden at kunne laese og forstaa spansk. Paa amino.dk var tilmeldingen saavidt jeg husker paa dansk - har det noget at goere med at du koerer det fra din egen server?

mvh Jens
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:50

Jeg leder også efter et debatforum til et hyggeprojekt (den slags der ikke giver penge, men alligevel ender med at tage alt for meget af ens tid). Jeg synes at idealBB som Amino er baseret på virker som en god løsning, men hvilken udgave er det? Lite eller Full?

Har du rettet teksterne i koden, eller har programmørene været så venlige at smide alle tekster i databasen?

mvh Carsten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:53
Jeg er sgu ikke så imponeret af idealBB. Der er mange små fejl og det er langt fra alt der kan oversættes. Så find noget andet.
Min pointe var mere, at det ikke er det store arbejde at oversætte den slags.
Men jeg vil vædde på at der hurtigt kommer nogle gode bud på debatsoftware der er gratis og bedre.

Dbh Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:02
Jeg vil bestemt anbefale dig phpBB som du også selv er inde på. phpBB er et af de absolut mest udbredte systemer, findes på et utal af sprog (der i blandt dansk) og er tilmed gratis.

phpBB er som navnet indikerer baseret på PHP - du kan finde mere info på http://www.phpbb.com/.

IdealBB ville jeg ikke anbefale ud fra de erfaringer jeg har med systemet her fra siden.
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:47
Skal det være php? Ellers er mvnForum (javabaseret) en mulighed - det fås også på dansk (jeg har nemlig selv været med til at oversætte det. ) Det tekniske ved jeg ikke så meget om, men der kan læses mere her: http://www.mvnforum.com

Et dansk eksempel kan ses her: http://efterlivet.dk/debat/mvnforum/index

Anja
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:17

jeg vil også slå et slag for phpBB, det er dog fyldt med dejlige sikkerhedshuller, så vil du have et sikkert forum skal du nok vælge et af de mindre udsatte, phpBB bliver brugt i 100.000vis, og derfor vil der også være mange der synes det er sjovt at finde sikkerhedshuller og udnytte dem.

Derimod kan phpBB nemt ( med lidt programmering ) laves så det både kan snakke sammen med et CMS eller en anden form for system i nu måtte have. Det kan også integreres fuldstændig i jeres nuværende design, og ellers kan der hentes tusindvis af skabeloner.

Hvis det skal være ASP forum som dette forum er, så skal du nok nærmere kigge på snitz forum,  http://forum.snitz.com

Jeg mindes dog noget om at Mikkel og Martin har snakket noget om at valget faldt på Ideal, da det er super søgemaskine venligt. Hvilket jo TYDELIGT ses med amino :) man kan jo ikke undgå at søge på noget uden amino dukker frem.
Tilmeldt 10. Oct 05
Skrevet kl. 11:45

Jeg har nu faaet mig et gratis forum paa forumup.org.  phpBB. Det ser ud til at fungere, paanaer det evendelige problem med tidszonerne. Brugerinterface findes allerede paa dansk, saa det ser heller ikke ud til, at der er noget der skal oversaettes.

Det andet Java baserede ( fra Vietnam), kunne jeg ikke gennemskue. Men tak for hintet.

mvh Jens

Fra Århus
Tilmeldt 7. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Fra  Adromi Skrevet kl. 18:21

Kan også varmt anbefalt phpBB det er nemt at installere og nemt at administrere, og så har den mange funktioner for brugeren. Skal du have en side med flere tusinde brugere tror jeg måske vBulletin er bedre, den har flere og mere avancerede funktioner til at administrere brugere http://www.vbulletin.com/ men det er desværre heller ikke gratis. Så jeg ville sige at phpBB er supert til en begynder, prøv det, det er jo gratis, og installeres på under 10 min.

Få mere ud af din annoncering online. Besøg Adromi.com
Social media, Email, Online Marketing & Analyse.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)