Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dominos Pizza Franchise

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

Jeg mener nu stadig at de 1,5 - 2,5 mio kr. virker dyrt.

Hvis man nu laver et hurtigt budget.

Lad os sige at du skal låne 2 mio. i banken til en rente på 6%. Dvs. at du har renteomkostninger på 0,06 + 2 mio. kr. = 120.000 kr.

Udover dette skal du betale løn til ansatte, løn til dig selv, 10% af omsætningen til Domino''s, husleje (medmindre dette bliver bet. via de 10%), el, varme, vand etc.

Hurtigt regnestykke (årlig):

Renteomk. første år: 120.000,-
Løn til ansatte: 500.000,- (Et skud i tågen)
Løn til dig selv: 360.000,- (30k pr. mdr.)
10% af oms. på 5,6 mio: 560.000,-

I alt: 1.540.000,-

Disse omk. er uden at tage hensyn til husleje, varme, vand, osv.

Udover dette skulle der også gerne kunne blive noget på bundlinjen til dig selv, så man kan begynde at afdrage lidt på sit møghamrende store lån...

Kan godt være det er mig. Men syntes ikke ligefrem det virker sindsygt rentabelt..
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:47
yezpr: Nu tillader jeg mig lige at blande mig med et lille regnestykke

Samlede udgifter for 1.540.000 med tillæg af husleje m.m. er vel slet ikke slemt, når du har et salg på 5.600.000? Det vil vel, hvis dine tal er realistiske, være en kanon forretning, selv med en investering på et par mio.
Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 22:02
Hej igen.

Godt så.

Oms. 5.600.000

Div. udgifter excl. husleje. 1.560.000,-

Huslejen sætter vi til 40k i måneden... 480.000

Så er vi på 1.560.000
Husleje: 480.000
I alt: 2.040.000

Så mangler vi jo kun vand, varme, el, og et bundresultatet som både skal kunne betale af på det store lån, samt give dig en økonomisk gevinst ved at knokle røven ud af bukserne.
(Vi mangler naturligvis også lige at få betalt for vores råvarer.. men dem kan vi jo regne lidt med senere.)

Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 22:15
Hej. igen, igen.

Kiggede lige forbi deres hjemmeside.. Undre mig lidt over hvorfor der ikke er flere der er hoppet med på vognen. Der er i alt 7 "Domino''s Pizza" som er åbnet siden 1997. Ved ikke umiddelbart om jeg vil kalde det en succes. Kan også se at de søger franchisetagere til flere forskellige byer i DK. Lidt ligesom 7-eleven der søger efter købmænd til deres butikker, i vildskab. For mig at se virker det ikke som en kæmpe succes. Der må sgu være noget der gør at det ikke er den store succes.

Er der ikke nogle Domino''s pizza folk herinde der vil fortælle lidt om konceptet?? Eller i såfald nogle der kender konceptet rimelig godt. Kunne være meget interessant at høre hvis der var nogle personer herinde der tidligere havde søgt som franchisetager af en Domino''s, men som af en eller anden grund valgte at sige nej tak.

Mvh.

Jesper
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:53
Hej igen!

Div. udgifter excl. husleje.  1.560.000,-
 - Det mener jeg er alt alt for lidt. Smid 1 mio mere efter løn.

Huslejen sætter vi til 40k i måneden...  480.000
 - Den er jeg helt med på.

Råvarer til en pizza: 20 kr. ca.??? De køber jo vildt meget ind, så det tror jeg er realistisk.

Oms: 5.600.000
- Råvarer: 850.000
- Dit tal: 1.560.000
- Mere løn: 1.000.000
- Husleje:      480.000
I alt:      3.890.000
$ til resten: 1.700.000

Men det kunne være rigtig dejligt at få en vurdering fra Dominos!

// Morten

Projektleder hos webbureauet Siege

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:15

Det er jo et svært regnestykke vi har gang i her, som vi kun kan gætte på.

MEN

Råvarene til en pizza koster langt under 20 kr.
Mener at man siger 1.5-2,5 kr. pr produkt på pizzaen.

Hvilket jo passer meget godt.

Nogle ting er billigere end andre, men de fleste holder sig klart i det leje, og igen så er der andre vare som er langt under 2.5 kr.

Så en standard pizza med skinke, ost, tomat, pepperoni koster nok 10 kr at lave i råvare

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:34

Problem med Domino''s og Denmark er, i er ikke travlt nok.  Amerikaner har brug for "instant gratification" og Domino''s "business model" er meget enkelt.  En fresk bagt pizza, leveret indenfor 30 minuter, eller gratis.  Jeg vil ønske at alle firma kun forklare det så godt.

Jeg har kendskabt til deres model i UK. Dominos vil finde mest af penge til dig - også drift kapital (igennem deres bank forbindelse) men du kan regn med cirka 250.000 kontant er nødvendig.  Årligt surplus er cirka 250.000 - gennemsnit (også hvis du ikke arbejd hos dit resturant). Men jeg er sikker det er lidt mere hårdt her i DK.
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 17:32
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hej med dig :-)

Jeg så lige at i snakket om dominos pizza og hvad alting koster omkring opstart af en dominos butik. 

Nu har jeg selv en butik, så jeg kan sige at de tal i er kommet frem til passer ikke helt!

-Dominos

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:09

Hej Dominos

Er det muligt for dig, at fortælle lidt mere om, hvilke tal der ikke passer helt.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)