Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision på webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Her et businessrelateret spørgsmål ang. webshops: Hvad vil man typisk tage i provision for at formidle et salg af et givent produkt fra sin hjemmeside/webshop?
Det er tanken, at den pågældende hjemmeside skal fungere uden udgifter for de producenter, der har deres ting repræsenteret på siden - til gengæld skal de så give en fair/småhøj provision, for at webshoppen formidler deres ting på en bred, søgeoptimeret palet, som Google kan lide så at sige, og selv sende varerne.

Håber nogen har et bud Big Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:48

Hej Søren,

Det er meget forskelligt! Det er fuldstændig branche-afhængigt. På PC-udstyr og hardware er det for eksempel lavt, imens det på proteinpulver og træningsudstyr er meget højere.

Så kommer helt an på branchen :-)

- Casper.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:52

Hej Søren,

Det lyder næste som det jeg gør med parfume priser her er kommisionen mellem 5% - 10%. Sidens har sit eget partnerprogram, hvor kommisionen er på 7% pr. salg / 3.5% pr. iSalg. Det er sjældent jeg ser webshops som giver >20%  i kommision.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:57

Casper Blom:

Hej Søren,

Det er meget forskelligt! Det er fuldstændig branche-afhængigt. På PC-udstyr og hardware er det for eksempel lavt, imens det på proteinpulver og træningsudstyr er meget højere.

- Casper.

Kan man få provisionsaftaler gennem nogle etablerede virksomheder på IT? 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:02

Jørgen Olsen:

Casper Blom:

Hej Søren,

- Casper.

Kan man få provisionsaftaler gennem nogle etablerede virksomheder på IT? 

Jeg mener at have set at nogle at dem der sælger IT-udstyr osv. der giver provision, det er bare MEGET lave procenter såvidt jeg husker.

Fx. giver Top-salg.dk 2 % avance, og Proteinkongen.dk giver 22 % :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:08

Casper Blom:

2% lyder meget rimeligt taget branchen i betragtning.

Men hvor finder man en partner der vil skabe salg for mig til 2% :)?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:21

Hvor at finde ud af om der kan skabes profit, så er der flere ting der spiller ind

Gns. ordre størrelse | 2% af 5000 er 100. 22% af 500 er 88 ex. og hvor stort salg/efterspørgsel der er på produktet.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:22

Jørgen Olsen:

Casper Blom:

Du kan jo prøve fx. Partner-ads.dk. Men jeg siger bestemt ikke det er nemt at finde nogle der vil skabe salg for 2 %. Det er jo en branche hvor der er ret skarp konkurrence, og så fordi ordrene er så store, kræver det som regel også at man bruger en del på markedsføring.

Og så er det nu nemmere at lave affiliate på så meget andet, men du kan jo altid prøve :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Casper Blom:

Jørgen Olsen:

Casper Blom:

Du kan jo prøve fx. Partner-ads.dk. Men jeg siger bestemt ikke det er nemt at finde nogle der vil skabe salg for 2 %. Det er jo en branche hvor der er ret skarp konkurrence, og så fordi ordrene er så store, kræver det som regel også at man bruger en del på markedsføring.

Og så er det nu nemmere at lave affiliate på så meget andet, men du kan jo altid prøve :-)

Dell giver også 2% hos TradeDoubler, PIXmania giver 3% samme sted - Men ellers kommer det an på branchen som er blevet nævnt.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:10

Jeg har en tråd andetsteds som ikke rigtig gives noget bud på Smile , derfor spørger jeg også lige her..

Kan man lave noget på boligsalg ? Jeg sælger nogle ferieboliger i Thailand, og kunne tænke mig denne alternative måde at komme ud på ? Det vil selvfølgelig være lav %-sats - men højt handelsbeløb.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)